معرفی یک تکنیک جدید شارژ بی سیم

پذیرش شارژ بی سیم بین کاربران نسبتاً کند بوده است، اما اگر فاصله بین شارژر و دستگاه شارژ شونده طولانی‌تر باشد، می‌تواند مورد استقبال قرار گیرد.

به گزارش تکناک، اکنون مهندسان دانشگاه آلتو سیستم جدیدی را توسعه داده اند که می تواند انتقال انرژی بی سیم کارآمدتر را در فواصل طولانی تر امکان پذیر کند.

در حال حاضر، شارژ بی سیم مستلزم رها کردن دستگاه روی پد یا داک است که خیلی بهتر از شارژ سیمی نیست. هدف نهایی برای شارژ بی‌سیم این است که دیگر حتی مجبور نباشیم به شارژ دستگاه‌هایمان فکر کنیم.

وقتی در خانه‌هایمان هستیم، آنها فقط به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شوند. این همان روشی است که ما مجبور نیستیم تلفن هایمان را برای دریافت داده وصل کنیم، زیرا وایفای بدون اینکه به آن فکر کنیم این کار را انجام می دهد.

مشکل این است که با افزایش فاصله بین فرستنده و گیرنده، راندمان شارژ بی سیم بسیار سریع کاهش می یابد و تشعشعات سیم پیچ های ارسال و دریافت کننده در انتقال اختلال ایجاد می کند. بنابراین برای مطالعه جدید، تیم تحقیقاتی دانشگاه آلتو یک تئوری پویا جدید از شارژ بی سیم ایجاد کرد که به آنها اجازه می دهد کارایی را در فواصل طولانی تر افزایش دهند.

تیم این ایده را با استفاده از دو آنتن حلقه‌ای که هر کدام 7.2 سانتی‌متر (2.8 اینچ) عرض داشتند، آزمایش کردند. با تغییر دادن جریان ها در آنتن ها، آنها توانستند مقاومت تشعشعی در حلقه ها را سرکوب کرده و بازده را افزایش دهند. حتی زمانی که در فاصله 18 سانتی متری (7 اینچ) از هم قرار می گرفت، راندمان انتقال نیرو در بالای 80 درصد باقی می ماند.

Nam Ha-Van، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: ما می‌خواستیم به طور موثر انتقال نیرو را با اتلاف تشعشعاتی که همیشه در فواصل طولانی‌تر اتفاق می‌افتد، متعادل کنیم. معلوم می‌شود که وقتی جریان‌ها در آنتن‌های حلقه دارای دامنه‌های مساوی و فازهای متضاد هستند، می‌توانیم از دست رفتن تابش را خنثی کنیم و در نتیجه راندمان را افزایش دهیم.

این تیم تحقیقاتی می‌گوید این تکنیک جدید به آن‌ها اجازه می‌دهد تا هر سیستم انتقال انرژی بی‌سیم را هم در تئوری و هم در عمل تجزیه و تحلیل کنند و کارایی این سیستم ها را به حداکثر برسانند. نتایج این تحقیق می‌تواند به آینده مفید دستگاه‌هایی کمک کند که به‌طور مؤثر به صورت بی سیم شارژ می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.