معرفی 3 ویژگی جدید امنیتی واتساپ

واتساپ به تازگی ویژگی های امنیتی جدید ضروری را معرفی کرده است. این ویژگی های جدید حریم خصوصی و امنیت بیشتری را برای شما فراهم می کند.

به گزارش تکناک، در حال حاضر، این شرکت در حال کار بر روی سه ویژگی متمرکز بر امنیت و حفظ حریم خصوصی است. این ویژگی ها شامل محافظت از حساب، تأیید دستگاه و کدهای امنیتی خودکار می‌شود.

با این موارد، دیگر امکان دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربران وجود نخواهد داشت. همچنین دستگاه کاربر در برابر بدافزار ایمن خواهد ماند.

ویژگی های امنیتی حساب واتساپ

واتساپ با اعلام این ویژگی در یک پست وبلاگی، افزایش امنیت و حریم خصوصی حساب‌های واتس‌اپ کاربران با ویژگی‌های جدید را تضمین کرده است. در این پست، واتساپ همچنین بر لزوم فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای تاکید کرده است و همه کاربران را تشویق به فعال‌سازی رمزگذاری سراسری برای تهیه نسخه پشتیبان می‌کند.

ویژگی ACCOUNT PROTECT واتساپ

ویژگی Account protect (محافظت از حساب) نیز به محافظت از حساب کاربر با جلوگیری از هرگونه تلاش غیرمجاز برای انتقال چت های واتساپ  به دستگاه دیگری کمک می‌کند. قطعا این ویژگی موجب وجود کنترل بیشتری بر اکانت واتساپ می‌شود. این قابلیت شامل دریافت تأیید از دستگاه قدیمی، قبل از انتقال چت می‌شود.

 

ویژگی DEVICE VERIFICATION واتساپ

یک بدافزار بسیار رایج دستگاه تلفن همراه می تواند حساب کاربری واتساپ کاربر را تصاحب و پیام های ناخواسته به مخاطبین ارسال کند. این ویژگی جدید با افزودن مجوزهای بیشتر به احراز هویت حساب کاربر کمک می کند و از هر کاربری با دستگاه در معرض خطر، محافظت می کند.

ویژگی کد امنیتی خودکار واتساپ

این ویژگی به منظور سهولت فرآیند تأیید امنیتی و دسترسی بیشتر کاربران ارائه خواهد شد. واتساپ نام این فرآیند را « Key Transparency» گذاشته است و به کاربران امکان تأیید خودکار اتصال ایمن هنگام کلیک بر روی تب encryption، و اطمینان از رمزگذاری سراسری چت را می‌دهد.

بسیاری از کاربران واتساپ با مشکلات امنیتی مختلفی روبرو می‌شوند. رایج ترین آنها تصاحب حساب توسط یک بدافزار است. در صورت رخداد چنین اتفاقی، بازگرداندن حساب به دلیل قرار دادن یک کد احراز هویت دو مرحله ای روی حساب توسط بدافزار و در نتیجه نیاز به وارد کردن کد قبل از ورود به حساب واتساپ، تقریبا غیرممکن می‌شود.

بسیاری از کاربران در سراسر جهان، مشکلات مشابهی به واتساپ گزارش کرده‌اند. دشواری مبارزه با چنین بدافزاری برای واتساپ غیر قابل انکار است. پس از سال ها بررسی، این شرکت بالاخره راه حلی ارائه کرده‌است. این راه‌حل موجب رفع همیشگی این مشکل خواهد شد. با این وجود، همیشه فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله ای در حساب خود توصیه می شود. این روند از حساب واتساپ در مقابل چنین بدافزاری محافظت می‌کند.

همچنین، از فعال بودن احراز هویت بیومتریک با اثر انگشت یا FaceID در حساب واتساپ خود به منظور حفاظت از آن در برابر چشم کنجکاو دیگران، اطمینان حاصل کنید. اگر شخص ثالثی به واتساپ شما دسترسی پیدا کند، قادر به انجام کارهای زیادی، ازجمه تغییر کد احراز هویت دو مرحله ای و پیوند حساب واتساپ شما با دستگاه دیگری خواهند بود. این موارد امکان دسترسی آسان به چت های شما حتی بدون دست زدن به تلفن تان را ایجاد می‌کند.

واتساپ تمام تلاش خود را برای حفظ حریم خصوصی کاربران می‌کند. همچنین ابزارهای اختیاری برای کمک به کاربران در ایمن‌سازی حساب خود ارائه کرده است. استفاده از این ابزارها تا حد امکان برا ایمنی حساب واتساپ توصیه می‌شود.

آماده سازی بستر پرداخت در واتساپ

واتساپ همچنین برنامه‌ای بلندمدت برای ایجاد امکان پرداخت در این اپلیکیشن دارد. به همین دلیل، این شرکت درصدد مسدودسازی تمام حفره های امنیتی است. و باتوجه به حملات بسیار به آن، باید تا حد امکان حتی پیش از ارائه قابلیت های مالی، به ایمنی مطلوبی دست یابد.

این ویژگی های امنیتی واتساپ تنها مختص دستگاه های اندرویدی نیستند. و در دستگاه های iOS نیز در دسترس خواهند بود. واتساپ دسترسی آزمایش‌کنندگان بتا به این ویژگی‌ها تا چند ماه دیگر را اعلام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.