فولکس واگن در حال رونمایی از خودرو الکتریکی پرچمدار خود یعنی ID.7 است و هدفش نجات سدان از زبالهدان تاریخ ماشینها است.
به گزارش تکناک، پس از معرفی کوتاه این محصول در نمایشگاه بین المللی CES، در اوایل سال جاری، اکنون ID.7اولین حضور رسمیاش را در نمایشگاه اتومبیل شانگهای خواهد داشت.
فولکس واگن هنوز برخی از جزئیات کلیدی را مخفی نگه داشتهاست؛ از همه مهمتر، هنوز به طور حتم نمیدانیم قیمت این محصول چقدر خواهد بود. جواب این سوال روشن میکند که آیا ID.7 میتواند تسلا مدل 3 را به عنوان یکی از پرفروشترین خودروهای برقی جهان از سلطنت برکنار کند یا خیر. فروش ID.7 از اواخر امسال در چین، و بعد از آن در سال 2024 در آمریکا شروع خواهد شد.
به عنوان یک سدان، ID.7 ویژگیهای زیادی دارد، که از این ویژگیها، فضای داخلی جادار، قابلیتهای ایرودینامیک چشمگیر و عمر باتری خوب را میتوان نام برد. از یک باتری 86 کیلووات ساعتی انتظار میرود کهID.7 را تا تقریبا 700 کیلومتر (435 مایل) با توجه به استاندارد آلایندگی و مصرف سوخت اروپا راه ببرد، در حالی که باتری کوچکتر 77 کیلووات ساعتی تا 615 کیلومتر (382 مایل) میتواند خودرو را به حرکت دربیاورد. ( محدوده عمر باتری مبتنی بر قوانین سازمان حفاظت محیط زیست احتمالا کمتر خواهد بود.)
ID.7 قابلیت شارژ بسیار بیشتری نسبت به شاسی بلند ID.4 فولکس واگن خواهد داشت. این ماشین الکتریکی میتواند تا 125 کیلوولت شارژ سریع داشته باشد اما ID.7 قابلیت 170 کیلوولت شارژ سریع را دارد، و این در حالی است که مدل بعدی،ID.7 پرو اس توانایی پذیرش 200 کیلوولت شارژ را خواهد داشت. ID.7 همچنین دستگاه انتقال نیروی چرخشی موتور به چرخهای قویتری نسبت بهID.4 خواهد داشت که میتواند نیروی 282 اسب بخار، در مقایسه با 201 اسب بخار ID.4 تولید کند.
ID.7 بر پایه کانسپت ID.Aero است که پارسال از آن به عنوان مدلی برای تولید در چین رونمایی شد. همانند کانسپت، این ماشین الکتریکی جدید نیز بر اساس MEB فولکس واگن طراحی خواهد شد، که همچنین مدلهای ID دیگر را تقویت میکند، مثل ID.4 و ID Buzz و دارای ضریب پسای بسیار کم 0.235 است که آن را با اتومبیلهای لوکس آلمانی مثل BMW i4 و مرسدس بنز EQS برابر میکند. نسل آینده MEB پلتفرمی برای ID.2all خواهد بود که ماشین الکتریکی هاچبک ارزان و زیر 27000 دلار است.
ID.7 همچنین پتانسیل این را دارد که جایگزین Passat بشود که در پا به پا بودن با ماشین آلات بزرگتر و سنگین در خط تولید ماشینهای فولکس واگن با مشکل رو به رو بوده است. Arteon به عنوان Passat قدرتمندتری عرضه میشود که در را برای نمونههای اسپورت از ID.7 میگشاید. شاید در آینده ورژنR-line را داشته باشیم.
اگرچه ID.7 یک سدان است اما باز هم از یکPassat یا Arteon بزرگتر است. ID.7 195.8 اینچ (4961 میلیمتر) طول دارد و فاصله چرخهای جلو تا عقب آن 116.3 اینچ (2966 میلی متر) است. یک صندوق عقب 532 لیتری اتاق بزرگی برای مسافران یا محموله مشابه است. و ID.7 عرض 73.3 اینچی (1862 میلی متری) دارد (بدون حساب آینههای بغل) و 60.6 اینچ (1638 میلی متر) ارتفاع، که به آن یک شکل کلی میدهد که بلندتر و کشیدهتر از تسلا مدل 3 است.
طرحی که بر تسلا مدل 3 برتری دارد
تعدادی از بزرگترین به روزرسانیها را میتوان درونID.7 مشاهده کرد؛ فولکس واگن به طراحی کابین راننده یک نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده که در داشبورد پشت فرمان تعبیه شده است. با توجه به اینکه فولکس واگن کنترل بیشتر مسیریابیهایش را با استفاده از یک صفحه لمسی انجام میدهد، دکمههای واقعی و فیزیکی به تاریخ میپیوندند. ( با اینکه مشتریان مکررا ترجیحشان را به کنترلهای فیزیکی نشان دادهاند.)
صفحه نمایش افقی 15 اینچی دارای یک منوی جدید است که کنترلهای گرمایش و سرمایش و همچنین تهویه صندلی را همیشه در معرض نمایش قرار میدهد. اسلایدرهای لمسی زیر صفجه نمایش دما را کنترل میکنند در حالی که گرمایش فرمان را میتوان با استفاده از فعالسازی صوتی روشن کرد.
شکل براق و صیقلی ID.7 طراحی شده تا اصطکاک را کم کند، مصرف انرژی را بهبود دهد، و باعث شود تا این وسیله نقلیه نسبت به سایرین در کلاس خود گامهای بلندتری بردارد. شکل این خودرو از یک نظر مهم دیگر نیز خاص تلقی میشود: این خودرو یک سدان است. در حالی که بیشتر خودروسازان آمریکایی سدانها را از خط تولید خود خارج کردهاند تا کامیونهای سنگینتر و و پرطرفدارتر و شاسی بلندها را جا دهند، کمپانیهای خودروسازی اروپایی و آسیایی به امید جذب مشتریانی که هنوز ماشینهای کوچکتر را ترجیح میدهند در حال تولید ورژنهای جدید هستند.