مقاومت گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ در برابر گرد و غبار

مقاومت گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ در برابر گرد و غبار

اگرچه گوشی‌های تاشو تاشو به اندازه گوشی های معمولی بادوام نیستند اما همچنان به سمت بهترشدن در حرکت اند.

به گزارش تکناک، گلکسی Z Fold 4 و Flip 4 با رتبه امتیاز IPX8، به این معنی هستند که در برابر آب تا عمق 1.5 متر برای ۳۰ دقیقه مقاومت دارند، اما برای محافظت در برابر گرد و غبار مورد تایید قرار نگرفته‌اند.

درواقع، لولاهای آن‌ها برس‌هایی دارند که گرد و غبار را از آن خارج می‌کند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که مواد خارجی به داخل آن نفوذ نکنند. این ممکن است با Fold 5 و Flip 5 تغییر کند.

طبق گزارشات افشاکننده توییتری با نام کاربری @chunvn8888 که در پیشینه‌اش درباره اطلاعات موفقیت و شکست داشته است، Galaxy Z Fold 5 و Flip 5 با امتیاز IP58 در برابر آب و گرد و غبار معرفی خواهند شد. تلفن‌های رده بالا مانند Galaxy S23 Ultra دارای رتبه IP68 هستند، بنابراین حتی اگر گوشی‌های تاشوی بعدی سامسونگ مانند تلفن‌های معمولی محافظت از گرد و غبار را ارائه نکنند، با امتیاز IP58 نزدیک به این مقاومت خواهند بود. با توجه به طراحی پیچیده گوشی‌های تاشو و هزینه‌های اضافی مرتبط با گواهینامه‌های امتیاز مقاومت، حتی داشتن امتیاز IP58 نیز مهم است.

همانطور که 9to5Google اشاره کرده، این امتیاز مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، باعث می‌شود Fold 5 و Flip 5 تقریباً نسبت به تمامی گوشی‌های تاشوی دیگر مقاومت بیشتری در برابر آب و گرد و غبار داشته باشند.

همچنین شایعه شده است که گوشی‌های تاشوی آینده سامسونگ دارای طراحی لولای جدیدی هستند که به آنها اجازه می‌دهد صاف تا شوند. انتظار می رود Fold 5 تا حد زیادی مشابه مدل قبلی خود باشد، اما Flip 5 می تواند صفحه نمایش بزرگتری داشته باشد.

طبق گفته‌ها، این دستگاه‌ها نسبت به نسل فعلی سبک‌تر خواهند بود و با چیپ سفارشی Snapdragon 8 Gen 2 که هم‌اکنون سری گلکسی S23 را تغذیه می‌کند، قدرت خواهند گرفت.

انتظار می رود سامسونگ این گوشی ها را کمی زودتر در سال جاری معرفی کند. در سال گذشته، نسخه‌های جدید آن در تاریخ 10 آگوست معرفی شدند، اما به نظر می‌رسد که رویداد Unpacked امسال در کره جنوبی در تاریخ 26 جولای برگزار خواهد شد، بنابراین این اولین باری است که یک گوشی تاشو سامسونگ در کشور اصلی این شرکت عرضه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram