مقایسه مشخصات Xiaomi 12T Pro در مقابل iPhone 14 Pro

شیائومی یک گوشی پرچمدار جدید به نام Xiaomi 12T Pro عرضه کرده ر اینجا به مقایسه مشخصات اصلی گوشی Xiaomi 12T Pro و iPhone 14 Pro می‌پردازیم.

شیائومی یک گوشی پرچمدار جدید را به بازار جهانی عرضه کرد و آن Xiaomi 12T Pro است.

به گزارش تکناک، این گوشی که در کنار نسخه وانیلی از همان خط تولید معرفی شد، یکی از اولین گوشی‌های جهان با دوربین 200 مگاپیکسلی است ، همچنین با پیشرفته ترین چیپست ساخت Qualcomm عرضه می‌شود.

با این حال، برچسب قیمت آن در مقایسه با سایر پرچمداران سطح بالا کاملا مقرون به صرفه است. پس از خواندن قیمت لیست این گوشی شیائومی، بسیاری از مردم به این فکر می‌کنند که آیا این دستگاه در برابر آیفون 14 پرو، که آخرین پرچمدار اپل است، شانسی دارد یا خیر.

تفاوت قیمت بسیار زیاد است، اما در مورد مشخصات چطور؟ تصمیم گرفتیم از طریق این مقاله به شما پاسخ دهیم: در اینجا به مقایسه مشخصات اصلی گوشی Xiaomi 12T Pro و iPhone 14 Pro می‌پردازیم.

شیائومی یک گوشی پرچمدار جدید به نام Xiaomi 12T Pro عرضه کرده ر اینجا به مقایسه مشخصات اصلی گوشی Xiaomi 12T Pro و iPhone 14 Pro می‌پردازیم.

طراحی

اگر هدف شما به دست آوردن گوشی با زیباترین طراحی است، بدون شک باید به سراغ iPhone 14 Pro اپل بروید. اول از همه، با مواد بهتر ساخته شده است. شیشه برای پشت و فولاد ضد زنگ برای قاب. بسیار زیبا و همچنین بسیار جمع و جور است؛ علاوه بر این، برای اولین بار جزیره دینامیک جدید را معرفی می‌کند: یک سوراخ پانچ به شکل قرص که مانند یک صفحه نمایش ثانویه عمل می‌کند تا اطلاعات مهم را نشان دهد. همچنین دارای گواهی IP68 است که ثابت می‌کند ضد آب و ضد گرد و غبار است. گوشی Xiaomi 12T Pro بزرگتر و یغرتر است، به هیچ شکل نمی‌تواند در این زمینه با آیفون رقابت کند. با این حال، هنوز هم با مواد درجه یک از جمله پشت شیشه‌ای و قاب آلومینیومی ساخته شده است. این دستگاه دارای گواهی IP53 است که در برابر گرد و غبار و پاشش مقاوم است، اما ضد آب نیست.

صفحه نمایش

اگر به دنبال بهترین نمایشگر هستید، باید بدون فکر کردن به سراغ گوشی iPhone 14 Pro بروید. صفحه نمایش آن شامل پنل Super Retina XDR OLED با قطر 6.1 اینچ، رزولوشن Full HD+ (1179 در 2556 پیکسل)، فناوری LTPO که نرخ تازه سازی تطبیقی ​​را از 1 تا 120 هرتز امکان پذیر می‌کند، گواهی HDR10، پشتیبانی از Dolby Vision و یک روشنایی حداکثری 2000 نیتی می‌شود. صفحه نمایش توسط سپر سرامیکی محافظت می‌شود و همانطور که در بالا ذکر شد، شامل Dynamic Island است که سنسورهای سخت افزاری برای تشخیص چهره سه بعدی را در بر می‌گیرد.

گوشی Xiaomi 12T Pro دارای صفحه نمایش رده بالایی است، اما قابل مقایسه با اپل نیست. نمایشگر این گوشی یک پنل AMOLED با قطر 6.67 اینچ، رزولوشن 1.5K با 1220 در 2712 پیکسل، نرخ تازه سازی 120 هرتز، گواهینامه HDR10+، پشتیبانی از Dolby Vision، حداکثر روشنایی 900 نیت و حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش است با محافظ Gorilla Glass 5. تنها مزیت شیائومی قطر عریض تر آن است: 6.67 اینچ به جای 6.1 اینچ، اما در بقیه موارد، نمایشگر گوشی iPhone 14 Pro برتر است.

مشخصات و نرم‌افزار

iPhone 14 Pro و Xiaomi 12T Proدو گوشی با سخت افزار در کلاس پرچمدار هستند، بنابراین با انتخاب این دستگاه‌ها، بالاترین سطح عملکردی را که می‌توانید با اندروید و iOS داشته باشید، دریافت خواهید کرد. iPhone 14 Pro از پلتفرم موبایل جدید اپل A16 Bionic پشتیبانی می‌کند: چیپ‌ست ساخته شده با فرآیند تولید 4 نانومتری و دارای معماری هگزا هسته‌ای با دو پردازنده اورست که با حداکثر فرکانس 3.46 گیگاهرتز کار می‌کنند، چهار پردازنده Sawtooth که با فرکانس 2.02 گیگاهرتز کار می‌کنند، و یک پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای اختصاصی اپل. این چیپ‌ست با 6 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی جفت شده است.

اگر این گوشی آیفون بهترین چیپ‌ست اپل را دارد، گوشی Xiaomi 12T Pro با بهترین چیپست Qualcomm عرضه می‌شود: Snapdragon 8+ Gen 1 که با فرآیند تولید 4 نانومتری ساخته شده و دارای معماری هشت هسته‌ای متشکل از یک پردازنده Cortex X2 با فرکانس 3.19 گیگاهرتز، سه پردازنده Cortex A710 با فرکانس 2.75 گیگاهرتز، چهار پردازنده Cortex A710 با فرکانس 2 گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی Adreno 730 است.

در کنار چیپ‌ست، حداکثر 12 گیگابایت رم و تا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 وجود دارد. فریب رم را نخورید زیرا iOS بهینه سازی بهتری نسبت به اندروید دارد: گوشی iPhone 14 Pro می‌تواند عملکرد بهتری ارائه دهد. این گوشی ها به ترتیب iOS 16 و Android 12 را اجرا می‌کنند.

دوربین

iPhone 14 Pro در همه سناریوها برنده مقایسه دوربین است. این گوشی مجهز به اولین دوربین 48 مگاپیکسلی است که تا به حال در آیفون دیده شده است، یک سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی و یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی. با گوشی Xiaomi 12T Pro شما یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی عالی با OIS خواهید داشت، اما سنسورهای ثانویه در رده متوسط هستند: یک لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی.

باتری

Xiaomi 12T Pro به لطف 5000 میلی آمپر ساعتی بزرگتر خود قادر است با یک بار شارژ در چندین سناریو دوام بیشتری داشته باشد و حتی به لطف شارژ سریع 120 واتی سریعتر شارژ می‌شود، اما برخلاف iPhone 14 Pro، از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند.

قیمت

برای خرید جهانی گوشی iPhone 14 Pro به 1000 دلار یا 1300 یورو نیاز دارید، در حالی که قیمت گوشی Xiaomi 12T Pro از 899 یا 899 دلار شروع می‌شود. iPhone 14 Pro به لطف نمایشگر بهتر، دوربین، کیفیت ساخت و شارژ بی سیم بهتر، در این مقایسه پیروز شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.