مقایسه Apple Watch Ultra 2  با Garmin Fenix 7 Pro

هر دو کمپانی گارمین و اپل ساعت های هوشمند عالی تولید می کنند، اما کدام گزینه برای شما بهترین انتخاب است؟

به گزارش تکناک، اگرچه ممکن است این دو ساعت شبیه به هم به نظر برسند، اما چند تفاوت جالب بین آنها وجود دارد که ممکن است چندان واضح نباشد.

قیمت، دسترسی و مشخصات

اپل واچ اولترا 2 با قابلیت های LTE عرضه می شود و برخلاف سایر مدل های اپل واچ، نسخه ای غیر LTE وجود ندارد. این موضوع کاملاً برای Garmin Fenix 7 Pro  برعکس است، زیرا هیچکدام از ساعت های این شرکت اتصال به گوشی ندارند. هر دو ساعت در آمازون و  وب سایتBest Buy  در دسترس هستند، به علاوه می توانید آنها را از طریق وب سایت سازنده مربوطه خریداری کنید.

اپل واچ اولترا 2 تنها در یک نسخه و با قیمت 799 دلار به فروش می رسد. Fenix 7 Pro در مدل ها و اندازه های مختلف عرضه می شود و بسته به انتخاب مورد نظر شما بین 800 تا 1000 دلار به فروش می رسد.

هر دو این ساعت های هوشمند شبیه به ساعت های ماجراجویی اصیل هستند. اگرچه Garmin Fenix 7 Pro دارای یک قاب خشن است و برای هر چیزی که به آن پرتاب می کنید آماده به نظر می رسد، اما Watch Ultra 2 با بدنه تیتانیومی و کنترل های برآمده، ظاهری اسپرت دارد. Ultra 2 فقط در یک اندازه موجود است که 49 میلی متر است. Fenix 7 Pro از نظر اندازه چند گزینه دیگر با اندازه های 42، 47 و 51 میلی‌متری دارد. تنها تفاوت اندکی در وزن بین دو دستگاه وجود دارد. وزن Ultra 2  61.4 گرم و Fenix 7 Pro  63 گرم است. با این حال، اگر مدل بزرگ Pro Fenix 7 X 7 را خریداری کنید، ساعتی با وزن 90 گرم دریافت خواهید کرد.

Apple Watch Ultra 2 دارای تاج و دکمه منو در یک طرف است، در حالی که در سمت چپ دارای دکمه Action است. با این حال، تاج دیجیتال ویژگی برجسته آن است. برای Fenix 7 Pro، این چراغ قوه است که برای اولین بار توجه شما را به همراه چهار دکمه برجسته برای گشتن در رابط کاربری جلب می کند. با اینکهWatch Ultra 2 دارای صفحه نمایش لمسی است، اما دکمه‌های Fenix 7 Pro به شما کمک می‌کنند تا در هنگام بارندگی بهتر از ساعت خود استفاده کنید.

هر دو ساعت دارای محافظت کافی در برابر آب و گرد و غبار هستند. Fenix 7 Pro دارای رتبه IP65 است و Watch Ultra 2 دارای گواهی IP6X است (هر دو می توانند به عمق 100 متر در آب برسند). در Ultra 2 یک صفحه نمایش OLED دارید، در حالی که ساعت Fenix دارای یک صفحه نمایش حافظه در پیکسل (MIP) است. همچنین می‌توانید حلقه دایره‌ای سلول‌های خورشیدی را در صفحه نمایش Fenix 7 Pro مشاهده کنید که به نظر می رسد به زیبایی ساعت می‌افزایند.

دارندگان هر دوی این دستگاه ها عاشق تعویض بند آن ها هستند، بنابراین احتمالا خوشحال خواهید شد که بدانید تعداد زیادی بند در دسترس شماست تا در روزهای مختلف هفته از ظاهر جدید ساعت خود لذت ببرید.

نمایشگر

صفحه نمایش Ultra 2 یک صفحه نمایش OLED با وضوح x410 502 و حداکثر روشنایی 3000 نیت است. در مقایسه، Fenix 7 Pro وضوح x260 260 را ارائه می دهد. از آنجایی که Ultra 2 دارای صفحه نمایش OLED است، روشنایی بالاتر در این ساعت به معنای دید بهتر در نور خورشید است. گارمین درجه روشنایی را برای Fenix 7 Pro ارائه نکرده است، اما این یک نگرانی نیست زیرا صفحه نمایش انعکاسی سطح یکسانی از وضوح را هم در داخل خانه و هم در زیر نور آفتاب ارائه می دهد.

در این قسمت رقابت واقعی بین این دو ساعت وجود ندارد زیرا صفحه نمایش Watch Ultra 2 در مقایسه با Fenix 7 Pro که بیشتر کاربردی است، پر جنب و جوش و رنگارنگ است. صفحه نمایش OLED Ultra 2 با انیمیشن‌ها و برنامه‌های خوب طراحی شده، یک لذت بصری است. در مقایسه، Fenix 7 Pro کمی ساده به نظر می رسد که بخشی از علت این سادگی را می توان به رابط کاربری نیز نسبت داد که نیاز مبرمی به بازنگری در قسمت طراحی دارد.

نرم افزار و عملکرد

اپل به وضوح Watch Ultra 2 را به عنوان یک همراه همه جانبه در طول تمرینات و زندگی روزمره معرفی کرد. هرچند که Fenix 7 Pro تمرکز خود را بر روی تبدیل شدن به یک ساعت آموزشی عالی دارد، اما Watch Ultra 2 در حال تلاش است تا بهترین گوشی هوشمند را در مچ دست شما فراهم کند.

بیایید بزرگترین تفاوت های این دو ساعت هوشمند را بررسی کنیم. Apple Watch Ultra 2 با LTE عرضه می شود که Fenix 7 Pro آن را ارائه نمی دهد. این بدان معنی است که شما می توانید بدون گوشی خود خانه را ترک کنید. مزیت دیگر اپل واچ اولترا 2 این است که Crash Detection و Fall Detection به خوبی کار می کنند و ساعت شما می تواند مخاطبین شما (یا خدمات اضطراری) را بدون نیاز به اتصال به گوشی خود مطلع کند. این کاری است که ساعت Fenix نمی تواند انجام دهد مگر اینکه از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل شود.

کنترل‌های لمسی بخش بزرگی از استفاده از Watch Ultra 2 هستند و برنامه‌هایی که با watchOS سازگار هستند به طرز شگفت‌انگیزی کار می‌کنند. همچنین اپل Double Tap  را با watchOS 10 معرفی کرده است که در نسخه های قبلی watchOS  یکی از ویژگی های دسترسی بود، که به شما امکان می دهد وظایف خود را با دو ضربه انگشت اشاره و شست روی هم انجام دهید. در مقایسه، Fenix 7 Pro کنترل‌های لمسی را ارائه می‌کند، اما می‌توانید با استفاده از دکمه‌های فیزیکی سریع‌تر حرکت کنید. تجربه لمس در گارمین به اندازه Ultra 2 نیست.

اعلان‌ها در Ultra 2 تعاملی هستند و می‌توانید به پیام‌ها و ایمیل‌ها پاسخ دهید. در مقایسه، شما فقط اعلان‌های اولیه را در Fenix 7 Pro دریافت می‌کنید و هیچ راهی برای پاسخ دادن به پیام‌ها وجود ندارد. به طور مشابه، ساعت هوشمند اپل با پشتیبانی از سیری روی دستگاه ارائه می شود، در حالی که هیچ دستیار صوتی در گارمین وجود ندارد. با این حال، هر دو ساعت به شما امکان می‌دهند پرداخت‌های NFC را انجام دهید، و هر دو به شما امکان می‌دهند موسیقی مورد علاقه خود را در حین حرکت با Spotify همراه داشته باشید. گارمین به شما امکان می‌دهد آهنگ‌ها را در ساعت خود دانلود کنید، در حالی که فقط می‌توانید آهنگ‌ها را در Watch Ultra 2 پخش کنید.

یکی دیگر از موانع احتمالی این است که Apple Watch Ultra 2 فقط با دستگاه های iOS سازگار است، در حالی که Fenix 7 Pro با برنامه Garmin Connect هم با آیفون ها و هم اندرویدی ها کار می کند. این موضوع ما را به فروشگاه های برنامه دستگاه های مربوطه می برد.

در اینجا، Ultra 2 به راحتی Fenix 7 Pro را شکست می دهد زیرا تعداد زیادی برنامه وجود دارد که می توانید دانلود کنید و از آنها لذت ببرید. فروشگاه برنامه گارمین که Connect IQ نام دارد، بسیار ابتدایی است؛ شما تعداد زیادی صفحه ساعت با ظاهر مشابه، برنامه های پخش کننده موسیقی و برخی بازی با طراحی ضعیف را در این برنامه خواهید دید. به احتمال زیاد، بیشتر از یک بار در ماه از آن بازدید نخواهید کرد.

نکته دیگری که در اینجا می خواهیم به آن اشاره کنیم، اکوسیستم بزرگ اپل است که Ultra 2 بخشی از آن است. با این ساعت، گوشی خود را زیاد بیرون نخواهید آورد. شما می توانید با کمک سیری و زدن چند ضربه روی صفحه نمایش خود کارهای زیادی انجام دهید. این یک تجربه کامل است که در گارمین آن را از دست می دهید.

در نهایت، وقتی صحبت از قدرت پردازشی به میان می‌آید، Watch Ultra 2  کاملاً گارمین را خرد می‌کند. این ساعت تراشه جدید S9 را در زیر پوسته خود دارد که دارای موتور عصبی چهار هسته ای و بهبود عملکرد 30 درصدی نسبت به نسل قبلی خود است. توانایی‌های پردازشی این تراشه و همچنین قابلیت‌های گرافیکی آن قابل توجه است، زیرا watchOS همچنان بر جذابیت بصری عالی تمرکز می‌کند.

Fenix 7 Pro دارای یک  تراشه ARM Cortex M4 است که برای بهره وری انرژی (و نه عملکرد) تنظیم شده است. رابط کاربری گارمین به قدرت پردازش زیادی نیاز ندارد. از نظر فضای ذخیره سازی، شما در Ultra 2  64گیگابایت در مقایسه با ظرفیت 32 گیگابایت Fenix 7 Pro فضا دریافت می کنید.

ویژگی های تناسب اندام

از آنجایی که Fenix 7 Pro به طور خاص علاقه مندان به فضای باز را هدف قرار می دهد، ویژگی های خاص زیادی دارد. این ساعت پشتیبانی از نقشه توپوگرافی آفلاین دارد که می تواند در طول پیاده روی یا سفرهایی که اغلب به نقشه ها مراجعه می کنید، مفید باشد. Apple Watch Ultra 2 با نقشه های اپل همراه است و ناوبری بسیار مناسبی دارد، اما به یک اتصال فعال نیاز دارد. این ویژگی می‌تواند در مکان‌هایی با اتصال ضعیف تحلیل برود.

Fenix 7 Pro  زمینه های قابل تنظیم و گسترده ای از داده را برای فعالیت ها و واچ فیس های این ساعت ارائه می دهد. شما گزینه های زیادی برای انتخاب دارید و این موضوع خیلی جذاب است به خصوص در مورد تمریناتی که نیاز به دسترسی به معیارهای خاص دارید.

بزرگترین تفاوت بین Ultra Watch 2 و Fenix 7 Pro داده های آموزشی است. گارمین بیش از حد بر روی ارائه انبوهی از داده ها در مورد دویدن یا سواری یا سایر فعالیت ها و همچنین سلامت عمومی شما متمرکز شده است. با تجزیه و تحلیل تمام گزارش‌های پس از فعالیت، بینش بسیار خوبی در مورد آموزش خود به دست می‌آورید، به علاوه گارمین آنها را به خوبی خلاصه می‌کند و خلاصه‌های روزانه و هفتگی عملکرد شما را به شما ارائه می‌دهد. برای کسی که در مورد تناسب اندام جدی است، بینش ارائه شده توسط ساعت هوشمند اپل به سادگی نمی تواند به آنچه گارمین ارائه می دهد نزدیک شود.

بررسی فعالیت

اگر قصد خرید Ultra 2 یا Fenix 7 Pro را دارید، بدیهی است که در مورد پیگیری تمرینات خود جدی هستید. خوشبختانه، هر دوی این دستگاه‌ها در ضبط دقیق تمام داده‌های شما از جمله GPS، فعالیت‌های ورزشی، خواب، ضربان قلب یا قدم‌ها، بسیار خوب عمل می کنند. هر دو ساعت اپل و گارمین در این مقایسه دارای حسگرهای عالی هستند.

از آنجایی که این ساعت ها ورزش محور هستند، شما فعالیت‌های بیشتری برای انتخاب در Fenix 7 Pro  دارید، به علاوه با آمارهای خاص مبتنی بر دویدن مانند قدرت، ارتفاع، استقامت و موارد دیگر، بینش عملکرد شما با این ساعت بسیار بهتر است.

در مقایسه، Ultra 2  فقط اطلاعات اولیه را در مورد فعالیت شما ارائه می دهد. گارمین در تجزیه و تحلیل داده‌هایی که از شما جمع‌آوری می‌کند عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد، معیارهایی مانند بار تمرین را به شما می‌دهد، پیشنهادهایی را برای تمرین های شما شخصی‌سازی می‌کند و همچنین شما را در مورد آمادگی برای تمرین به‌روزرسانی می‌کند.

اگر به غواصی علاقه دارید، Ultra 2 برای شما جذاب خواهد بود زیرا از برنامه Oceanic+ استفاده می کند، که مانند یک کامپیوتر غواصی روی مچ دست شما است. Ultra 2 با استفاده از عمق سنج و سنسورهای دمای آب، اعلان‌های به موقع مانند زمان رفع فشار را به شما می‌دهد.

هر دو این ساعت ها امکان ردیابی خواب را به عنوان یک ویژگی خوب ارائه می‌دهند. شما صبح ها تجزیه و تحلیل خواب خود را دریافت می کنید و هر دو ساعت آن تجزیه و تحلیل  را به بیداری، نور، REM و عمق تقسیم می کنند. یک ویژگی کلیدی ساعت Fenix 7 Pro درصد باتری بدن آن است که به شما نشان می دهد در هر صبح چقدر استراحت کرده اید.

یکی از ویژگی های Ultra 2 که در اینجا به آن برتری می دهد ECG (الکتروکاردیوگرام) است. اینترنت مملو از داستان هایی درمورد اپل واچ است که رفتار غیرعادی قلب را تشخیص می دهد، بنابراین این یک ویژگی بسیار مهم در نظر گرفته می شود. اگرچه Fenix 7 Pro مراقب افت ناگهانی یا افزایش ضربان قلب شما است، اما واقعاً همان کاری را که Ultra 2 انجام می دهد، انجام نمی دهد. البته هر دو ساعت سطح اکسیژن خون را بررسی می کنند.

باتری

تفاوت در طول عمر باتری اپل واچ اولترا 2 و گارمین فنیکس 7 پرو نکته ای است که تاکنون در بین خریداران در مورد آن بسیار صحبت شده است. ما انتظار داریم که Ultra 2 به طور متوسط حدود یک روز و نیم استفاده شما را فراهم کند، در حالی که Fenix 7 Pro می تواند تقریباً 18 روز را  در حالت smartwatch mode و 57 ساعت را در حالت GPS دوام بیاورد. اگر این ساعت هر روز 3 ساعت در معرض نور خورشید قرار بگیرید، عمر باتری آن به لطف قابلیت شارژ خورشیدی به 22 روز می رسد.

Ultra 2  بر روی یک ساعت هوشمند درخشان متمرکز شده است، در حالی که Fenix 7 Pro  قرار است برای مدت زمان طولانی تری در حال حرکت باشد. اما Fenix 7 Pro  زمانی که شما چیزی بیش از ردیابی فعالیت می‌خواهید، کمی به مشکل می خورد. اگر هنگام دویدن با هدفون های متصل به Fenix موسیقی پخش کنیم، متوجه افت 10 درصدی باتری در ساعت می شویم.

 کدام یک از این ساعت ها برای شما مناسب است؟

همانطور که شاید تاکنون متوجه شده باشید، علیرغم جذابیت برای علاقمندان به فعالیت‌های خارج از خانه، این دو ساعت به دو شکل مختلف و کاملاً متفاوت خدمت می‌کنند. باتری Ultra 2 برای عاشقان ورزش کافی نخواهد بود، در حالی که کسی که قابلیت‌های هوشمند عالی را از یک ساعت می‌خواهد، با Fenix 7 Pro راضی نخواهد شد. با این حال، اکثر مردم واقعاً به نظارت فعالیت‌هایی که Fenix 7 Pro ارائه می‌دهد نیاز نخواهند داشت. به طور متوسط، بسیاری از افراد لذت استفاده از Apple Watch Ultra 2 را به دلایل دیگر و همچنین ارتباط آن با سایر دستگاه‌های Apple خواهند برد.

اگر می‌خواهید تغییراتی برای روال تناسب اندام خود داشته باشید، Fenix 7 Pro انتخاب خوبی است. این ساعت باعث می شود تا شما نسبت به توانایی های بدن خود بسیار بیشتر آگاه شوید و به آرامی شما را در مسیر رسیدن به تناسب اندام راهنمایی می کند. شما دائماً داده‌های مربوط به بدن خود را دریافت می‌کنید و با گذشت زمان، واقعاً شروع به لذت بردن از رویکرد متمرکز به تناسب اندام می‌کنید که Fenix 7 Pro به شما ارائه می‌دهد.

1 دیدگاه برای “مقایسه Apple Watch Ultra 2  با Garmin Fenix 7 Pro

  1. Avatar
    SiNaD گفته:

    این موضوع کاملاً برای Garmin Fenix 7 Pro برعکس است، زیرا هیچکدام از ساعت های این شرکت اتصال به گوشی ندارند.
    “اتصال به گوشی ندارند”

    وقتی اتصال به گوشی ندارن به چه دردی میخورن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.