ممنوعیت دسترسی به بارد در اتحادیه اروپا

گوگل کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود، Google I/O را با یک سخنرانی دو ساعته و با تمرکز بر هوش مصنوعی، آغاز کرد. اما با وجود انتشار این اعلامیه کاربران اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته‌اند به بارد دسترسی پیدا کنند.

به گزارش تکناک، از زمان آغاز تلاش گوگل برای توسعه بارد، برنامه آزمایشی آن به کاربران ایالات متحده، آن هم فقط با دعوت و پس از ثبت نام در لیست انتظار محدود بوده‌است.

در رویداد I/O، گوگل دسترسی به بارد در 180 کشور جدید با پشتیبانی از زبان انگلیسی و حذف کامل لیست انتظار را اعلام کرد. اکنون، بارد از زبان ژاپنی و کره‌ای نیز پشتیبانی می‌کند و زبان‌های جدید دیگری نیز در آینده اضافه خواهند شد. با این حال، طبق اشارات 9to5Google، پس از انتشار فهرست کامل این 180 کشور توسط گوگل، مشخص شد که حتی یک عضو از اتحادیه اروپا در این لیست قرار ندارد.

گوگل خود هنوز توضیحی نداده است، اما قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌ها مانند GDPR تنظیم‌شده توسط اتحادیه اروپا، می‌تواند دلیل اصلی آن باشد. گوگل به طور منظم در اتحادیه اروپا به دلیل تضاد سیاست‌هایش با مقررات محلی، مورد انتقاد و سرزنش قرار می‌گیرد. و ممکن است هنگام ذکر بررسی بیشتر بارد به منظور حصول اطمینان از پیروی آن از مقررات محلی قبل از توسعه بیشتر آن، به چالش‌های انتقال آن به اتحادیه اروپا اشاره داشته است.

در نتایج اولیه آزمایشات محدود به ایالات متحده، گوگل متوجه پاسخ‌های نادرست بارد به پرسش‌های منطقی و ریاضی شد. در نتیجه آن، شرکت یک مدل تخصصی ML را به منظور بهبود توانایی های منطقی آن، با هوش مصنوعی مکالمه ای ادغام کرد. با این حال، در زیر باکس ورودی درخواست در وب‌سایت بارد احتمال ارائه «اطلاعات نادرست یا توهین‌آمیز» گوشزد می‌شود. با وجود بهبود‌های ایجاد شده، شاید قبل از مشاهده گسترش آن به اتحادیه اروپا، لازم باشد منتظر رفع این موارد باشیم.

در صورت سکونت در اتحادیه اروپا، می توانید برای دسترسی به بارد، با VPN موقعیت مکانی خود در یکی از ۱۸۰ کشور‌ دارای دسترسی تنظیم کنید و ویژگی های جدید هیجان انگیز آن را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.