رونمایی از برنامه های هوش مصنوعی متنوع در رویداد I/O Google

رویداد I/O Google  تا دو روز دیگر برگزار می‌شود و طبق گزارش جدید CNBC، ممکن است برخی از برنامه ها و به‌روزرسانی‌های اصلی اعلام‌شده و متمرکز بر هوش مصنوعی در نمایشگاه رونمایی شود.

به گزارش تکناک، یکی از موارد اصلی، یک مدل زبان بزرگ جدید (LLM)، PalM 2 خواهد بود. CNBC این مدل زبان را به عنوان جدیدترین و پیشرفته‌ترین LLM «عمومی» گوگل توصیف می‌کند.

طبق گفته CNBC، ظاهراً این LLM «تعداد گسترده‌ای از تست‌های کدنویسی و ریاضی و همچنین تست‌های نوشتن خلاقانه و تجزیه و تحلیل» را گذرانده است، بنابراین نمایش برخی از این قابلیت‌ها روی صحنه توسط گوگل عجیب نخواهد بود.

نسخه اول PalM در آوریل 2022، ماه‌ها قبل از همه‌گیری اخیر هوش مصنوعی در پی انتشار برنامه‌هایی مانند ChatGPT ، معرفی شد.

به گزارش CNBC، گوگل همچنین “تجربه های هوش مصنوعی مولد” برای جستجو و Bard، ربات چت گوگل که از ماه مارس در دوره آزمایشی قرار دارد، و همچنین ارائه دسترسی به آن به زبان های ژاپنی و کره ای را اعلام خواهد کرد. در حال حاضر، Bard فقط در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا در دسترس است.

رویداد I/O Google  تا دو روز دیگر برگزار می‌شود و طبق گزارش جدید CNBC، ممکن است برخی از برنامه ها و به‌روزرسانی‌های اصلی اعلام‌شده و متمرکز بر هوش مصنوعی در نمایشگاه رونمایی شود.
ساندار پیچای مدیرعامل گوگل

طبق گزارش CNBC، احتمالا گوگل همچنین از ابزارهای متمرکز بر هوش مصنوعی Workspace خود، از جمله « تولید الگو در Sheets و تولید تصویر در محصولات Slides و Meet» رونمایی خواهد کرد. این شرکت قابلیت‌های هوش مصنوعی را در Gmail و Docs در ماه مارس ارائه کرد، اما ابتدا برای «آزمایش‌کنندگان مورد اعتماد» در دسترس قرار گرفت.

اکنون باید منتظر تصمیم گوگل برای ارائه این ویژگی‌های جدید به طور گسترده‌ یا ادامه دسترسی محدود به آنها ماند.

گوگل هنوز به درخواست نظر پاسخ نداده است. اما احتمال ایجاد سر و صدای زیاد در زمینه هوش مصنوعی در رویداد I/O Google وجود دارد.

با ارائه ChatGPT توسط  OpenAIو تلاش‌های تهاجمی مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی، گوگل اخیراً هوش مصنوعی را تقریباً در تمام روند خود در اولویت قرار داده است و حتی تغییرات سازمانی گسترده‌ای را برای پیشبرد بیشتر این فرایند انجام داده است.

رونمایی از Pixel Fold

رویداد I/O Google تنها بر هوش مصنوعی (Artificial Intelligence : field of computer science and engineering practices for intelligence demonstrated by machines and intelligent agents) متمرکز نخواهد بود. این شرکت پیش از این Pixel Fold را معرفی کرده و قول انتشار اطلاعات بیشتر در مورد آن در رویداد I/O Google را داده است. پس از حذف لیستی منتشر شده در آمازون، برخی از جزئیات تبلت پیکسل فاش شده است، و احتمال حضور این تبلت در نمایشگاه را تقویت می‌کند. همچنین طی هفته‌های اخیر شاهد افشای اطلاعاتی مربوط به Pixel 7A بوده‌ایم.

رویداد I/O Google  وعده معرفی موارد بسیار و سرگرم کننده‌ای را می‌دهد و از ساعت 13:00 به وقت شرقی در چهارشنبه 10 می آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.