قابلیت جدید و جذاب ” Live Activity در iOS 17

سیستم عامل iOS 17 پنجم ژوئن و در جریان مراسم WWDC 2023 به شکل رسمی معرفی می شود اما طبق اعلام یک تحلیلگر توییتر گزینه‌ Live Activity به آن اضافه خواهد شد که با استفاده از آن می‌توانید بیش از 9 پس‌زمینه را به‌طور هم‌زمان مشاهده کنید.

به گزارش تکناک، همچنین، می‌توانید پس‌زمینه‌هایی که در حال نمایش هستند را حذف یا جابجا کنید. در ضمن می توانید در حالت تکی با کشیدن انگشت به سمت بالا ، هر یک از تصاویر پس زمینه را به اشتراک بگذارید یا کپی کنید.

تحلیلگر دیگری نیز گفته است که قابلیت جدید ” Live Activity ” در iOS 17 و در تمام مدل‌های آیفون که به‌روزرسانی iOS 17 را دریافت می‌کنند، در دسترس خواهد بود. اکنون می توانید هنگامی که آیفون قفل شده است، مسیریابی خود را از صفحه قفل مشاهده کنید. در ظاهر جدید سیستم عامل iOS 17، نقشه اپل دو سوم پایین نمایشگر را به خود اختصاص می دهد و یک سوم بالایی زمان و تاریخ را نشان می دهد.

در iOS 17، کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت به سمت بالا اعلان‌ها را از طریق Apple Maps روی صفحه قفل ببینند. در iOS 16، کشیدن انگشت از پایین نمایشگر به سمت بالا قفل گوشی را باز می کند، بنابراین این مورد تغییر بزرگی در iOS 17 خواهد بود.

علاوه بر این، تمام المان ها به استثنای ویجت ها، تا زمانی که تلفن قفل باشد، Live Activity  برای نقشه اپل بر روی صفحه قفل نمایش داده خواهد شد. پس از باز شدن قفل تلفن، کاربر به سرعت به برنامه Apple Maps منتقل می شود، همچنین می توانید نمایش Apple Maps روی صفحه قفل را به اندازه پخش کننده موسیقی در صفحه قفل کوچک کنید و با لمس نقشه آن را به حالت بزرگتر بازگردانید.

خیلی دیر است که اپل نظر خود را در مورد قرار دادن دکمه‌های لمسی در مدل‌های آیفون 15 پرو تغییر دهد، اگرچه مارک گورمن از بلومبرگ می‌گوید که این ویژگی تا سال آینده به تعویق خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.