مهمترین ویژگی برنامه Reading Mode چیست؟

همه افراد در تجربه مرور وب خود با لینک‌هایی مواجه شده‌اند که بررسی آن‌ها تقریبا به دلیل نمایش تبلیغات بسیار زیاد غیرممکن است.

به گزارش تکناک، همچنین برخی موارد دیگر مانند پنجره‌های پاپ‌آپ متعدد، چت با پشتیبانی و مزخرفات دیگر که مانع بررسی مطالب می‌شوند بسیار آزاردهنده‌اند.

اکنون با استفاده از برنامه Reading Mode گوگل در اندروید، می‌توان به سرعت با یک حرکت ساده، همه این پنجره‌ها و پاپ‌آپ ها را حذف و در واقع مطالب لینک مورد نظر را بررسی کرد.

برنامه Reading Mode اواخر سال گذشته منتشر شد و به عنوان یک ویژگی در دسترس، در صورت وجود اختلال بینایی و به منظور سهولت در خواندن مطالب در نظر گرفته شد.

بوسیله این قابلیت می‌توان حروف، اندازه فونت، رنگ‌ها، فاصله حروف و خطوط و نحوه نمایش متن را به دقت تنظیم و سفارشی کرد. همچنین می‌توان از قابلیت text-to-voice گوگل برای خواندن مطالب با صدای بلند استفاده کرد، حتی امکان سفارشی‌سازی آن از میان صداهای مختلف و تنظیم سرعت آن وجود دارد.

بهترین بخش این است که برخلاف حالت‌های خواندن که در برخی از مرورگرها تعبیه شده‌اند، برنامه Reading Mode تقریباً تمام موارد نمایشی در گوشی کاربر، خواه در کروم، مرورگر درون‌برنامه‌ یا خود برنامه قابل استفاده است.

البته، مانند بسیاری از ویژگی‌های دسترسی دیگر، برنامه Reading Mode می‌تواند برای هر کسی که از تلفن خود برای خواندن مطالب استفاده می‌کند، سودمند باشد.

این برنامه، تمام موارد غیر متنی شامل تصاویر، پیوندها، تبلیغات، پنجره‌های بازشو، ویدئوها و غیره را حذف می‌کند و فقط متن را در یک تب با امکان اسکرول و بررسی آسان نشان می‌دهد. با فعال‌شدن برنامه Reading Mode، اعلان‌ها و سایر پنجره‌های بازشو سیستم نیز غیرفعال و در حین خواندن تمام موارد حواس‌پرتی حذف می‌شوند.

  • پس از نصب، چند راه برای فعال کردن برنامه Reading Mode وجود دارد، یکی از آنها اسلاید سریع صفحه از پایین صفحه به بالا است که نیاز به وجود یک دکمه مجازی شناور همیشه قابل مشاهده را از بین می‌برد. در اینجا نحوه تنظیم همه موارد آن ذکر شده است:
  • بدین منظور برنامه Reading Mode را از Google Play Store دانلود کنید. این برنامه با اندروید 9 یا جدیدتر سازگار است، و اکثر دستگاه‌های مورد استفاده امروزی را پوشش می‌دهد. می توان زبان آن را روی انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی یا ایتالیایی تنظیم کرد.
  • پس از نصب برنامه و باز کردن آن، کاربر را در راه اندازی برنامه در گوشی خود راهنمایی می کند. برای فعال کردن آن به تنظیمات Accessibility دستگاه منتقل می‌شوید و باید درخواست مجوز مشاهده محتوای نمایشی توسط برنامه را تأیید کنید.
  • به طور پیش‌فرض، برنامه Reading Mode با یک دکمه مجازی فعال می‌شود که همیشه روی صفحه‌نمایش کاربر قرار می‌گیرد و با ضربه روی آن برنامه فعال می‌شود. همچنین می توان با فشار دادن و نگه داشتن هر دو کلید تنظیم صدا، راه اندازی آن را انتخاب کرد. اگر روی پیوند «More options» در زیر گزینه‌های میان‌بر ضربه بزنید، می‌توانید دکمه مجازی را به اسلاید صفحه از پایین به بالا تغییر داد و آن را فعال کرد.
  • در بار اول استفاده از برنامه Reading Mode، ویژگی‌ها و سفارشی‌سازی‌ها به شما پیشنهاد می‌شود. با ضربه زدن روی چرخ دنده در پایین سمت چپ، گزینه‌های سفارشی‌سازی متن و صدا ظاهر می‌شود، و دکمه پایین سمت راست به شما امکان دسترسی سریع به تنظیمات اندازه فونت را می‌دهد. با ضربه روی دکمه پخش در وسط، پخش صدا فعال می‌شود. با ضربه روی پانل Reading Mode یا فقط اسلاید انگشت از بالای به سمت پایین، این حالت مخفی و همه محتوای سایت نمایش داده می‌شود.اکنون شما یک روند در سراسر سیستم خود برای خواندن آسان‌تر مطالب دارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.