انقلاب مک بوک ایر با تراشه M3 اپل

مک بوک ایر M3مک بوک ایر M3

شرکت اپل قصد دارد که برای اولین بار در تولید مک بوک ایر، از تراشه M3 اپل مبتنی بر پردازشگر ۳ نانومتری TSMC استفاده کند.

به گزارش تکناک، چیپست‌های جدید با فناوری پردازشگر 4 نانومتری TSMC که توسط شرکت‌های مدیاتک و کوالکام تولید خواهند شد، می‌توانند باعث تحول در بازار گوشی موبایل در نیمه دوم امسال شوند.

با این حال سازندگان تراشه‌های بزرگ هنوز در حال سرمایه‌گذاری برای سال ۲۰۲۴ هستند و تنها اپل، پردازشگر 3 نانومتری را برای تولید محصولاتش انتخاب کرده است. به همین دلیل، سری آیفون ۱۵ احتمالاً اولین گوشی با پردازشگر 3 نانومتری TSMC در جهان خواهد بود.

طبق گزارش China Times، انتظار می‌رود مک بوک ایر، آی‌پد ایر/پرو و سایر خطوط تولید جدید اپل نیز از پردازشگر M3 سه نانومتری TSMC (N3E) استفاده کنند. در صورتی که هیچ اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، در نیمه دوم سال جاری یا نیمه اول سال آینده، نسخه نهایی این محصولات روانه بازار خواهند شد. این امر باعث می شود که اپل به عنوان بزرگترین مشتری TSMC در بازارباقی بماند.

بر اساس تحلیل آماری زنجیره تامین، فناوری 4 نانومتری TSMC همچنان برای تولید انبوه تراشه های تلفن همراه جدیدی که کوالکام و مدیاتک قصد دارند در نیمه دوم امسال عرضه کنند، استفاده خواهد شد. این بدین معناست که تراشه های 3 نانومتری تا سال آینده در هیچ دستگاه اندرویدی ظاهر نخواهد شد. در این صورت، اندروید در مقایسه با iOS عقب خواهد افتاد.

با وجود زمستان سخت امسال در بازار مصرف کنندگان، اپل نیز تحت تأثیر قرار گرفته است. به همین دلیل، فروش آیفون در فصل چهارم سال گذشته نسبت به زمان مشابه در سال قبل با یک کاهش 8.2 درصدی مواجه شده است. این اولین رکود فروش آیفون شرکت کوپرتینویی در هفت سال گذشته بوده است. اما هیچ چیز نمی تواند جلوی اپل را بگیرد.

اپل برای بازگشت به بازار، تقریبا تمام ظرفیت تولید پردازشگر 3 نانومتری TSMC را برای امسال سفارش داده است. قرار است که تولید آزمایشی پردازشگر در پایان فصل دوم و تولید نهایی آن در فصل سوم آغاز شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.