نحوه اتصال سمعک به دستگاه‌های الکترونیکی

سمعک ها در چند دهه گذشته، به دلیل کاهش ابعاد ریزپردازنده‌ها و میکروفون‌ها و ارزان‌تر شدن هزینه تولید آن‌ها، به‌طور جهشی بهبود یافته‌اند و سازندگان موفق به طراحی و تولید سمعک‌های کوچک و استاندارد با قابلیت‌های مفید شده‌اند.

به گزارش تکناک، تقریباً همیشه یکی از چالش‌های سمعک با وجود میکروفون‌های استاندارد، چالش وجود نویز پس‌زمینه محیطی و در نتیجه دشواری موارد انتخابی برای گوش‌دادن هنگام استفاده است.

برای مقابله با این چالش، بسیاری از سمعک‌های OTC اکنون با استفاده از میکروفون و ورود مستقیم صدا به گوش کاربر، نویز محیط را دور می‌زنند. این کار با اتصال به انواع دستگاه‌های الکترونیکی انجام می‌شود.

انواع وسایل الکترونیکی سازگار با سمعک

هر چه سمعک‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی مدرن تر باشند، احتمال اتصال راحت آنها به یکدیگر به منظور ارائه تجربه صوتی بهتر، بیشتر می شود. در اینجا چند دستگاه الکترونیکی متداول که قابلیت اتصال به سمعک را دارند بررسی شده است.

گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها

اکثر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها دارای قابلیت بلوتوث برای استفاده از هدفون‌های بی سیم هستند. اگر سمعک‌ مورد نظر نیز دارای بلوتوث باشد، امکان اتصال از این طریق را خواهد داشت و می توان از سمعک خود برای صحبت با تلفن، گوش دادن به پادکست یا پخش موسیقی در تبلت خود استفاده کرد.

رایانه و لپ‌تاپ

رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌ها نیز اغلب از بلوتوث برای اتصال به هدفون استفاده می‌کنند. با انتخاب این گزینه می توان با سهولت بیشتری در تماس‌های تصویری شرکت و ویدیو یا سرویس‌های پخش را تماشا کرد.

تلویزیون‌ها

تلویزیون‌های مدرن اغلب دارای بلوتوث یا سایر سیستم‌های صوتی با قابلیت سمعک هستند، اما تلویزیون‌های قدیمی ممکن است کمتر از این قابلیت برخوردار باشند. این که بتوان مستقیم به تلویزیون متصل شد می تواند به کاربر در تمرکز بر برنامه در حال پخش و حذف نویز حاصل از مکالمات در محیط کمک کند.

نحوه اتصال سمعک به وسایل الکترونیکی

برای اتصال بهتر است ابتدا دفترچه راهنمای سمعک و همچنین دستگاه‌های الکترونیکی به صورت آنلاین برای اطلاع از مراحل دقیق اتصال سمعک بررسی شود، اما به احتمال زیاد، آنها از یکی از ابزارهای ذکر شده در ادامه استفاده می‌کنند. اگر هنوز در حال بررسی سمعک‌ها برای خرید هستید، و تمایل به اتصال آن به دستگاه‌های الکترونیکی دارید، به دنبال این ویژگی‌ها باشید.

اتصال بلوتوث

بلوتوث یک فناوری هیجان انگیز است و دستگاه‌ها را به صورت بی سیم به یکدیگر متصل می کند. این روش علاوه بر رایج ترین روش انتقال صدا، برای اشتراک گذاری عکس‌ها و فایل‌های دیگر نیز استفاده می‌شود. به منظور استفاده از آن، در سمعک، قابلیت شناسایی بلوتوث را فعال کنید.

سپس، در تنظیمات گوشی، در بخش تنظیمات بلوتوث تمام دستگاه‌های قابل شناسایی در محدوده نشان داده می‌شود. از این قسمت، امکان همگام سازی آنها با هم را خواهید داشت. این روند موجب برقراری اتصال اولیه می‌شود. پس از آن، ” connect” را به منظور تغییر عملکرد سمعک از حالت گوش دادن عمومی به گوش دادن به دستگاه خود انتخاب کنید.

رایانه‌ها و تبلت‌ها فرآیندهای بلوتوث مشابهی برای یافتن سمعک قابل شناسایی، جفت شدن با آن و سپس اتصال به آن را خواهند داشت. وقتی می‌خواهید به محیط بیرونی گوش فرا دهید، باید اتصال را نیز قطع کنید، بنابراین قطع کردن آن را نیز آزمایش کنید. همچنین همیشه از آمادگی سمعک برای گوش دادن به دنیای خارج اطمینان حاصل کنید.

ورودی صوتی مستقیم

ورودی صوتی مستقیم یک اتصال سیمی است و به برخی از سمعک‌ها اجازه اتصال به دستگاه‌هایی مانند تلفن و رایانه و امکان دسترسی به صدایی که لازم نیست از طریق میکروفون سمعک وارد شود، را می‌دهد. این ویژگی در سمعک‌های پشت گوشی وجود دارد که تداخل و نویز پس زمینه را از بین می‌برد و سیگنال با کیفیت و قوی تری فراهم می‌کند. پیش از استفاده، کمی در مورد سمعک خود تحقیق کنید و از امکان قطع کامل صدای میکروفون توسط DAI یا وجود گزینه شنیدن همزمان صدای محیط اطراف و هم دستگاه الکترونیکی مطلع شوید.

تله کویل‌ها

سیم‌پیچ‌های تی، سوئیچ‌های تی یا تله‌کویل‌ها فناوری مبتنی بر سیم پیچی هستند و به‌عنوان یک آنتن عمل می‌کند. این فناوری انتقال‌های الکترومغناطیسی مجهز به سیم‌پیچ از راه دور را مانند تقویت صدا در یک اتاق جلسه شلوغ را دریافت می‌کند. تغییر به حالت تله کویل ممکن است برای برخی دردسرساز باشد، اما می تواند برخی از تداخلات الکترومغناطیسی ناشی از سمعک را حذف کند. در بسیاری از موارد هنگام استفاده از فناوری تله کویل صدا متفاوت خواهد بود. با این حال، در صورت حضور در فضای برخوردار از این فناوری و وجود مشکل در شنیدن با حالت استاندارد میکروفون خود، ارزش امتحان کردن دارد.

نکات استفاده از سمعک با وسایل الکترونیکی

پس از اتصال دستگاه‌های الکترونیکی، به منظور ارتقا حداکثری کیفیت اتصال این موارد را تنظیم کنید:

تنظیم صدا

کمی با سمعک و دستگاه الکترونیکی خود تنظیمات مختلف را آزمایش کنید: معمولاً سمعک و وسایل الکترونیکی هر دو دارای کنترل صدا هستند، اما بالا بردن هر یک از آنها می تواند منجر به تقسیم سطح صدا در گوش به خصوص در صورت انجام همزمان هر دو، شود. سطح مناسب مورد نظر خود برای حرکت در خارج از منزل، گوش دادن به کتاب در حین پیاده روی، را یافته و تنظیم کنید.

محدود کردن نویز پس زمینه

حتی با سمعک، برای حذف نویز بهترین کار استفاده از آن در اتاق ساکت و بدون حضور افراد است.

زیرنویس

به منظور درک رسانه‌های صوتی و تصویری استفاده از همه ابزار‌های موجود لازم است. closed captioning یا subtitles را به منظور بررسی صحت موارد شنیداری، فعال کنید.

مزایای اتصال سمعک به وسایل الکترونیکی

از مزایای امکان اتصال سمعک به دستگاه‌های الکترونیکی علاوه بر استفاده راحت‌تر از تلفن یا بلندگوهای تلویزیون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صدای پس زمینه کمتر

با وجود طراحی سمعک‌ها برای کمک به کاهش صدای پس‌زمینه و شنیدن حتی در محیط‌های پر سر و صدا، قابلیت اتصال به بلوتوث یا سایر سیستم‌های الکترونیکی می‌تواند به کاهش نویز محیط کمک کند.

کیفیت صدا و دسترسی بهتر

به خصوص هنگام استفاده از سمعک برای دسترسی به یک تماس ویدیویی یا تلفنی، یا برای تقویت یک محیط عمومی مانند یک جلسه شهری، کیفیت صدا ممکن است به طور اساسی نحوه تجربه شما از رویداد را تغییر دهد. هنگامی که شنوایی تا حد امکان واضح باشد، ابزارهای بهتری برای برقراری ارتباط خواهید داشت و امکان شرکت در مکالمات و دنبال کردن آنها فراهم می‌شود.

ارتقا تجربه سرگرمی

هنگام اتصال به دستگاه‌های الکترونیکی امکان دسترسی به فیلم‌ها، نمایش‌ها یا کتاب‌های صوتی مورد علاقه‌ و لذت از موارد بیشتری وجود دارد. با سهولت اتصال مستقیم به سمعک خود، نیازی به نگرانی درباره صدای استریو با کیفیت پایین نیست و می توان به طور مستقیم از بلندگو خود استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.