نحوه استفاده از ابزار جدید سفارشی سازی گوگل کروم

قابلیت تغییر تم از قدیم برای کاربران در گوگل کروم فراهم بوده است. اکنون، این ابزار سفارشی سازی در کروم به صورت یک منوی پنل کناری در دسترس است.

به گزارش تکناک، در ادامه، نحوه استفاده از این منوی جدید برای سفارشی‌سازی سریع و آسان کروم شرح داده شده است.

از آنجایی که انتخاب تصویر پس زمینه و تم برای گوشی‌های هوشمند به سادگی انجام می‌شود، اما در کروم روی دسکتاپ هنوز روش  مفیدی برای انجام این کار وجود ندارد. اما با تغییرات جدید، یک منوی پنل کناری جدید با چندین گزینه مختلف برای سفارشی‌سازی رنگ‌های کروم و همچنین تصویر پس زمینه صفحه جدید مرورگر، در دسترس قرار می‌گیرد.

اگرچه به نظر نمی‌رسد گزینه‌های جدیدی به این ابزارها اضافه شده باشد، اما روش نمایش این گزینه‌ها تغییر کرده است. کروم همچنان به شما اجازه می‌دهد تا یک سری از رنگ‌ها را انتخاب کنید و در صورت تمایل، از یک تم پیش‌فرض با تصویر و رنگ‌های مطابق استفاده کنید. این تنظیمات جدید به خوبی به دنبال جلب توجه بیشتر نسبت به مجموعه‌های هنری که بر روی تقدیر از فرهنگ تمرکز دارند، هستند. به همین دلیل، برخی از اثرات هنری بسیار زیبا به منوی تم‌ها اضافه شده‌اند که از گذشتن از آن ها خیلی سخت است.

چگونه تم گوگل کروم را سفارشی‌سازی کنیم

  1. در Google Chrome، یک تب جدید باز کنید.
  2. بر روی دکمه منوی side panel کلیک کنید.

راهنمایی: این دکمه در کنار عکس پروفایل شما قرار دارد.

  1. در منوی کشویی کلیک کرده و Customize Chrome را انتخاب کنید.
  2. یک جفت رنگ را انتخاب کنید یا Change Theme را بزنید.

راهنمایی: می‌توانید رنگ را به سلیقه خودتان انتخاب کنید و از ابزار راحتی چشم استفاده کنید تا یک رنگ از صفحه خود انتخاب کنید.

  1. عکسی را آپلود کنید یا از هر مجموعه تصویری دیگری انتخاب کنید.

راهنمایی: برخی از مجموعه‌ها دارای گزینه «بروزرسانی روزانه» هستند که به عنوان گزینه انتخاب‌پذیری آثار هنری عمل می‌کند.

همچنین با استفاده از این ابزارها می‌توانید میانبرهایی را که در صورت وجود، ظاهر می‌شوند و هر بار که برگه جدید باز می‌شود، تغییر دهید.

متأسفانه، به نظر می رسد که صفحه سفارشی سازی در پنل کناری فقط در برگه های جدید قابل دسترسی است. بنابراین، هرچند این گزینه راحت‌تر قابل دسترس است و در گوگل کروم کمی بیشتر احساس می شود، باز هم خوب بود که این گزینه بر روی هر صفحه‌ای و بدون توجه به اینکه از چه سایتی بازدید می کنید، در دسترس باشد.

در کل، ویژگی جدید سفارشی سازی کروم به خوبی کار می کند و کاربر را به تجربه استفاده از مرورگر نزدیک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.