نسخه تجاری مرورگر اج معرفی شد

مایکروسافت نسخه  116 stable برای نسخه تجاری مرورگر اج  منتشر کرده که شامل دو ویژگی اصلی و جدید است.

به گزارش تکناک، معرفی نسخه تجاری اج و قابلیت ضمیمه کردن نوار کناری اج به دسکتاپ ویندوز در این بروزرسانی جدید عرضه شده است.

نسخه تجاری مرورگر اج یک نسخه جدید از خود مرورگر نیست، بلکه یک حالت جدید در نسخه فعلی اج برای کاربران تجاری با امنیت سطح سازمانی است. کارمندانی که به حساب کاربری Entra ID خود وارد می‌شوند، به طور خودکار وارد Edge for Business می‌شوند.

اینجا تغییرات مربوط به نسخه  Microsoft Edge 116 Stable را مشاهده می‌کنید:

نسخه 116.0.1938.54: 21 اگوست 2023

رفع اشکالات مختلف و مشکلات عملکرد.

بروزرسانی‌های امنیتی کانال Stable در اینجا لیست شده است.

به روزرسانی ویژگی

Microsoft Edge for Business. با امنیت درجه شرکتی، بهره‌وری، قابلیت مدیریت و هوش مصنوعی یکپارچه، Edge for Business به سازمان‌ها امکان می‌دهد بهره‌وری و امنیت را به حداکثر برسانند و قابلیت ایجاد تفاوت بین مرور وب شخصی و کاری را با تعویض خودکار بین پنجره‌ی مرورگر شخصی با مدیریت سبک (پروفایل MSA) و پنجره‌ی مرورگر کاری (Microsoft Entra ID) فراهم کنند.

تمام کاربرانی که با شناسه Entra خود (قبلاً Azure Active Directory) وارد شوند، به طور خودکار Edge for Business را دریافت می‌کنند و نماد Edge به همراه یک کیف کوتاه نشان‌دهنده وجود در پنجره‌ی مرورگر کاری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، صفحه پرسش‌های متداول را مطالعه کنید.

امکان ضمیمه کردن نوار کناری Edge به دسکتاپ ویندوز. کاربران از نوار کناری Microsoft Edge قادر خواهند بود به طور مستقیم از دسکتاپ ویندوز 10 به برنامه‌ها و سایت‌های خود دسترسی پیدا کنند. به عنوان یک تجربه انتخابی در ویندوز 10، کاربران می‌توانند نوار کناری را به دسکتاپ ویندوز خود با کلیک بر روی نماد “popout” در نزدیکی پایین نوار کناری در مرورگر ضمیمه کنند. این امکان تجربه‌ای همزمان را فراهم می‌کند که با هر برنامه ویندوزی از جمله خود Microsoft Edge کار می‌کند.

کاربران به مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی قدرتمند و خدمات مبتنی بر وب، از جمله Bing Chat، بدون نیاز به راه‌اندازی یک پنجره مرورگر، دسترسی سریعتر خواهند داشت که به بهبود بهره‌وری کمک می‌کند، بدون توجه به اینکه در کدام بخش از ویندوز هستند. ویژگی‌ها و گزینه‌های اضافی در نسخه‌های آتی Microsoft Edge قابل برنامه‌ریزی هستند. مدیران می‌توانند با استفاده از سیاست StandaloneHubsSidebarEnabled، قابلیت این ویژگی را کنترل کنند.

سیاست های جدید

ThrottleNonVisibleCrossOriginIframesAllowed  اجازه می دهد تا فریم های غیرقابل مشاهده و با مبدا متقاطع را فعال کنید.

سیاست منسوخ شده

EventPathEnabled – فعال‌سازی مجدد Event.path API

به‌روزرسانی‌های امنیتی جدید برای Microsoft Edge 116 شامل تمام به‌روزرسانی‌های پروژه Chromium است. همچنین، دو به‌روزرسانی امنیتی خاص برای Edge 116 وجود دارد: CVE-2023-38158 که دارای میزان اهمیت پایین است و CVE-2023-36787 که دارای میزان اهمیت متوسط است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.