انتشار نسخه جدید VMware Fusion برای ویندوز ۱۱

شرکت VMware با معرفی نسخه جدیدی از نرم‌افزار مجازی‌سازی Fusion خود، ، شتاب‌دهی 3D کامل را برای ویندوز ۱۱ در مک‌های سیلیکون اپل فراهم کرده است.

به گزارش تکناک، VMware نسخه جدیدی از نرم‌افزار مجازی‌سازی Fusion خود را برای مک‌ها معرفی کرده است. به گفته شرکت، پیش‌نمایش فناوری VMware Fusion 2023، یک پیشرفت قابل توجه برای نرم‌افزار آن در macOS است و اصلی‌ترین نکته آن شتاب‌دهی سه بعدی کامل ویندوز ۱۱ برای ARM است.

شتاب‌دهی سخت‌افزاری 3D برای VMware Fusion در macOS تغییر قابل توجهی برای مشتریان است. این امکان را فراهم می‌کند که از وضوح صفحه نمایش بهتر، رابط کاربری روان‌تر و پاسخگویی بیشتر، پشتیبانی از بازی‌های 3D با DirectX 11 و غیره برخوردار شوند. به عبارت دیگر، اضافه کردن شتاب‌دهی سخت‌افزاری به VMware Fusion مانند نصب یک درایور GPU بر روی کامپیوتر ویندوزی شماست.

شتاب‌دهی سخت‌افزاری 3D تنها ویژگی جدید در VMware Fusion Tech Preview 2023 نیست. توسعه‌دهندگان همچنین بیشتر ویژگی‌های VMware Tools را مانند اشتراک کلیپ‌بورد و سریع ترین ممکن برای عملیات کشیدن و رها کردن پیاده‌سازی کرده‌اند. همچنین پشتیبانی از autofit برای تنظیم وضوح پویا، هماهنگ‌سازی زمان، بهبود امنیت و غیره وجود دارد.

VMware همچنین اشاره می‌کند که پیش‌نمایش فناوری دارای یک طرح رمزگذاری بهبودیافته است و از کاربران می‌خواهد که در هنگام بوت به رمزگذاری جدید ارتقا دهند. از آنجا که طرح جدید با نسخه‌های قبلی سازگاری به عقب ندارد، شما نمی‌توانید با استفاده از ماشین‌های مجازی بروزرسانی شده با نسخه‌های قبلی Fusion کار کنید. برای کاهش این مشکل، VMware توصیه می‌کند قبل از ارتقا به VMware Fusion Tech Preview 2023، ماشین‌های مجازی خود را کلون کرده و پشتیبان‌گیری کنید و آن را تست کنید.

در نهایت، در وبلاگ رسمی، توسعه‌دهندگان گفته‌اند که ویژگی‌ها و بهبودهای بیشتری در لیست انتظار دارند، بنابراین کاربران می‌توانند در بروزرسانی‌های آینده تغییرات بیشتری را انتظار داشته باشند.

در این وبلاگ آمده است: این بروزرسانی‌ها بسیار مورد استقبال هستند، اما هنوز کاملاً آنچه را که Fusion در سال 2023 ارائه می‌کند به پایان نرسیده‌ایم… ما چندین ویژگی هیجان‌انگیز و بهبودهایی در لیست انتظار داریم که در Tech Preview 2023 گنجانده نشده‌اند و منتظریم تا در آینده بتوانیم آن‌ها را به اشتراک بگذاریم!

در حال حاضر، این فقط یک نگاه سریع است به آنچه در ماه‌های آینده در انتظار  آن هستیم و امیدواریم که بازخوردهای شما را دریافت کنیم تا در این مسیر یک یا دو باگ را برطرف کنیم!

شما می‌توانید لینک‌های دانلود VMware Fusion Tech Preview 2023 را در وبلاگ رسمی پیدا کنید. همچنین یک راهنمای آزمایش با دستورالعمل‌های گام به گام برای ارتقای ویندوز ۱۱ و نصب VMware Tools نیز برای استفاده شما وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.