خوشنامی سامسونگ در عرضه نسخه پایدار اندروید

سامسونگ قرار نیست به‌روزرسانی نسخه پایدار اندروید 13 را قبل از اکتبر 2022 منتشر کند و حدود سه ماه نسبت به گوگل تاخیر خواهد داشت.

سامسونگ اولین OEM اندروید غیر از گوگل است که پایدار ترین نسخه اندروید را منتشر می کند.

به گزارش تک ناک، این شرکت کره‌ای قبلاً سه به‌روزرسانی بتای One UI 5.0 مبتنی بر Android 13 را برای سری گلکسی S22 منتشر کرده است. بروزرسانی One UI 5.0 به سری Galaxy S21 نیز رسیده است. با این حال، این شرکت در  انتشار به روز رسانی پایدار اندروید 13 شکست خورده است.

شرکت چینی OnePlus روز گذشته آپدیت نسخه پایدار اندروید 13 (OxygenOS 13) را برای OnePlus 10 Pro منتشر کرد. این بدان معناست که برای وان پلاس تنها 1.5 ماه طول کشید تا این به روزرسانی پایدار را پس از انتشار نسخه نهایی اندروید 13 توسط گوگل برای گوشی های هوشمند پیکسل منتشر کند. 

این در حالی است که سامسونگ قرار نیست به‌روزرسانی نسخه پایدار اندروید 13 را قبل از پایان اکتبر 2022 برای گوشی‌های خود منتشر کند. بنابراین، شرکت کره‌ای حدود سه ماه نسبت به گوگل تاخیر خواهد داشت.

آیا به‌روزرسانی‌های سریع‌تر بهتر از به‌روزرسانی‌های کندتر اما پایدارتر است؟

digikala

با این حال، این ممکن است برای کاربران گوشی های هوشمند و تبلت گلکسی خوب باشد. OnePlus به دلیل ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و باگ در گوشی‌های هوشمند خود بدنام است. کاربران OnePlus 8 و OnePlus 9 در چند نسخه اولیه «پایدار» به‌روزرسانی اندروید 12 از باگ‌ها و مشکلات شکایت داشتند و همین امر می‌تواند برای به‌روزرسانی اندروید 13 وان پلاس 10 پرو نیز صادق باشد.

علاوه بر این، OnePlus سابقه انتشار به‌روزرسانی زودهنگام جدیدترین گوشی پرچم‌دار خود را دارد اما به‌شدت به‌روزرسانی بقیه گوشی‌های موجود در خط تولید خود را به تاخیر انداخته است، حتی اگر آن‌ها گوشی‌های سطح بالایی باشند که در کنار دستگاه پرچم‌دار عرضه شده‌اند.

 از سوی دیگر، به‌روزرسانی‌های سامسونگ معمولاً پایدارتر هستند و هنگامی که این شرکت یک به‌روزرسانی پایدار سیستم‌عامل اندروید را برای پرچم‌دار اخیر خود منتشر می‌کند، به‌سرعت این به‌روزرسانی را برای بقیه دستگاه‌های سطح بالا عرضه می‌کند.

با توجه به سابقه سامسونگ، این شرکت می تواند به روز رسانی اندروید 13 را برای اکثر گوشی های هوشمند رده بالا و میان رده خود قبل از پایان سه ماهه اول 2023 منتشر کند. این شرکت کره جنوبی همچنین ویژگی های بیشتری نسبت به OnePlus  در به روز رسانی های نرم افزاری اصلی خود اضافه می کند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.