نسل جدید کارت گرافیک انویدیا رونمایی می شود

طبق گزارش جدید، به نظر می‌رسد که کارت گرافیک نسل جدید RTX 4060 Ti انویدیا به زودی معرفی خواهد شد.

به گزارش تکناک، آخرین بررسی NDA نشان می‌دهد که NVIDIA زمان‌بندی مربوط به ارائه کارت گرافیک را به شرکای AIC خود ارسال کرده است. طبق اسناد به دست آمده توسط Videocardz، GeForce RTX 4060 Ti ممکن است در ماه می به AIC ارسال شود و سپس در انتهای ماه می معرفی شود. هیچ گونه اعلامیه رسمی از سوی NVIDIA در دست نیست، اما احتمالا این کارت گرافیک به زودی عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است که این اسناد همچنین پیش‌بینی عرضه کارت گرافیک استاندارد RTX 4060 را دارند. احتمالاً این کارت گرافیک جدید در ماه می یا ژوئن عرضه خواهد شد. با توجه به تقاضای کم بازار و درخواست بالای کارت‌های گرافیک سری RTX 30 در حال حاضر، احتمال اینکه این کارت گرافیک در ماه می منتشر شود، کم است. طبق اطلاعات فاش شده، RTX 4060 و RTX 4060 Ti ، به ترتیب از SKU 371 و SKU 361 استفاده خواهند کرد..

طبق شایعات، کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti از نسخه کاهش ‌یافته‌ هسته AD106 با پسوند -350-A1 استفاده خواهد کرد. این کارت شامل 34 SMs، 4352 هسته CUDA و 8 گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR6 را دارا بوده و باید با سرعت 18 گیگابایت بر ثانیه در پهنای باند  128 bit کار کند. در نهایت، باید توانایی ارائه پهنای باند 288 گیگابایت بر ثانیه را داشته باشد. در این کارت گرافیک خاص، باید 32 مگابایت حافظه L2 وجود داشته باشد. این میزان ۸ برابر حجم GeForce RTX 3060 Ti است.

تقاضا برای سری RTX 30 بالاست. وگرنه غیر از اینکه شما یک علاقمند و یا یک گیمر زیاده خواه باشید، به نظر می‌رسد که دلایل زیادی برای ارتقا به سری RTX 40 وجود ندارد. البته، آخرین نسل تغییرات قابل توجهی در سخت‌افزار را به همراه داشته است. با این حال، همیشه عامل قیمت می‌تواند مصرف‌کنندگان عادی را به گزینه‌های ارزان‌تر هدایت کند. بازار کارت‌های گرافیک در دو سال گذشته تقاضای قابل توجهی را شامل می‌شد. با این حال، انتظار داریم که با افزایش درخواست‌ها، این بازار آرام بگیرد. در حوزه بازی نیز، بازی‌هایی که در حد توان این کارت‌های گرافیک باشند، زیاد نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.