مشخصات پردازنده‌های نسل سیزدهم Core اینتل منتشر شد

مشخصات پردازنده‌های نسل سیزدهم Core اینتل منتشر شد

اینتل قصد دارد هفته آینده فروش شش پردازنده نسل سیزدهم Core  خود را برای رایانه های رومیزی آغاز کند و انتظار می رود به جمع بهترین CPU ها برای بازی بپیوندد.

به گزارش تک ناک، البته کل خانواده نسل سیزدهم Core برای رایانه های رومیزی بدون شک بسیار گسترده تر خواهد بود. این لیست شامل 23 مدل است که هر دو از سیلیکون Raptor Lake و Alder Lake تشکیل شده است.

نسل سیزدهم Core اینتل

اینتل هنوز تمام خانواده پردازنده‌های هسته‌ای نسل سیزدهم خود را به طور رسمی معرفی نکرده است، اما گیگابایت قبلاً برخی از مشخصات آن‌ها (از جمله فرکانس‌های پایه، اندازه حافظه پنهان، وات و پله) را در لیست پشتیبانی از CPU Master Z790 Aorus که توسط @momomo_us یافت شده است، منتشر کرده است.

لیست پردازنده های نسل سیزدهم Core اینتل

به طور کلی، نسل سیزدهمین سری Core اینتل برای رایانه های شخصی رومیزی از 23 SKU تشکیل شده است. 13 مدل از سیلیکون Raptor Lake B0 (شامل پردازنده Core i9-13900KS نسخه محدود) استفاده می کنند، دو پردازنده به طور همزمان از Raptor Lake B0 یا Alder Lake C0 استفاده می کنند، در حالی که دو SKU باقی مانده از Alder Lake C0 یا Alder Lake H0 استفاده می کنند.

هفت پردازنده نسل سیزدهم Core اینتل Core که برای کاربراین دستکتاپ طراحی شده‌اند، منحصراً از سیلیکون Raptor Lake استفاده می‌کنند و دارای توان پایه پردازنده (PBP) 125 وات هستند. این خانواده همچنین شامل 10 SKU اصلی با 58 وات – 65 وات PBP و شش مدل کم مصرف با 35 وات PBP برای دسک‌تاپ‌های جمع و جور خواهد بود.

 

متاسفانه، گیگابایت تعداد هسته‌های پردازنده‌های نسل سیزدهم آینده را فاش نکرد. با این حال، مطمئناً می‌توانیم بر اساس دانش خود در مورد آنچه که اینتل قصد دارد برای این محصولات استفاده کند، حدس‌های درستی بزنیم.
در حالی که شماره مدل ها، مشخصات اولیه نسل سیزدهم Core اینتل و تاریخ در دسترس بودن شش پردازنده اول Raptor Lake (هفته آینده) را می دانیم، هنوز نمی دانیم که مدل های باقی مانده از نسل سیزدهم Core اینتل عرضه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram