نسل پنجم مزدا MX-5 میاتا یک خودروی الکتریکی است

برخی منابع خبری می گویند خودروساز ژاپنی شاید نسل پنجم مزدا MX-5 میاتا را در قالب یک خودروی الکتریکی با باتری به بازار عرضه کند.

به گزارش تکناک، اگرچه مزدا هنوز در حال تصمیم گیری است که برقی سازی تا چه حد انجام خواهد شد.

از سال 1989، MX-5 به رانندگان در سراسر جهان یادآوری می کند که برای لذت بردن از رانندگی نیازی به انبوه قدرت و گشتاور ندارید. در چهار نسل از خودروها، دستور العمل ثابت مانده است: خودروی دو نفره، با موتوری در جلو و دیفرانسیل در عقب و ترجیحاً گیربکس دستی. جرم کم همیشه یکی از مزایای های میاتا بوده است، که نه تنها هندلینگ دقیق را به خودرو می بخشد، بلکه مصرف سوخت را نیز پایین نگه میدارد.

مهندسان مزدا سواری و هندلینگ را در نسل های مختلف میاتا بسیار شبیه به هم نگه داشته اند و دارندگان این خودرو را همیشه شگفت زده می کنند. چرخ‌ها و ترمزها بزرگ‌تر شده‌اند و گیربکس بهبود یافته است اما تنها چیزی که در ۲۰ یا ۳۰ سال پیش برای کسی ناآشنا بود، صفحه‌نمایش سرگرمی اطلاعاتی بود که اکنون در مدل های جدید مورد استقبال قرار گرفته است.

نسل پنجم مزدا MX-5 میاتا برقی احتمالاً برای بسیاری از طرفداران میاتا خوشایند نیست. موتورهای الکتریکی مشکلی ندارند. آنها کوچک و سبک هستند و گشتاور زیادی تولید می کنند. باتری ها مشکل هستند. حتی با وجود همه گزینه‌ها، یک MX-5 امروزی تنها 937 کیلوگرم وزن دارد که در مقایسه با سایر خودروها غیر متداول است. اما با یک باتری که 300 مایل برد ارائه می دهد به طور قطع جرم بیشتری نسبت به از دست دادن موتور احتراق داخلی و گیربکس در مدل برقی اضافه خواهد کرد.

سایت Motortrend می گوید مزدا در حال همکاری با Rohm برای توسعه پیشرانه های الکتریکی خود است و Envision AESC باتری های آن را تامین خواهد کرد. اما هیئت مدیره مزدا در هیروشیما هنوز تصمیم نگرفته است که آیا یک خودروی برقی کامل باشد یا یک خودروی برقی هیبریدی پلاگین یا حتی شاید فقط یک خودروی هیبریدی ساده. اما یک هیبریدی ساده ممکن است آخرین شانس ما برای MX-5 با تعویض دنده دستی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.