عرضه قریب الوقوع نسل 14 پردازنده های اینتل

 اینتل چین به‌طور رسمی تأیید کرد که نسل 14 پردازنده های اینتل Raptor Lake  به زودی عرضه خواهد شد.

به گزارش تکناک، پس از ماه‌ها شایعه و افشاگری، Intel (American multinational technology corporation) به صورت رسمی وجود بروزرسانی Raptor Lake را تأیید کرده است که قرار است در انتهای سال عرضه شود.

در یک پست جدید منتشر شده در Bilibili، اینتل (شرکت آمریکایی تولیدکننده تراشه‌های نیمه‌رسانا) وجود پردازنده‌های آینده Raptor Lake را تأیید کرد که آخرین مجموعه پردازنده‌های این شرکت با استفاده از نامگذاری فعلی قبل از تغییر به دسته‌بندی جدیدی با نام Core Ultra خواهد بود.

مجموعه جدید دارای دو پلتفرم برای رایانه‌های رومیزی و تلفن‌های همراه خواهد بود. با توجه به جزئیات، خط تولید Raptor Lake شامل پردازنده‌های سری S و سری HX برای عملکرد بالاتر خواهد بود.

علاوه بر Raptor Lake، این پست نیز به Raptor Lake-U و Meteor Lake-P اشاره می‌کند که اولین تراشه‌های شرکت با نام تجاری جدید “Core” و “Core Ultra” خواهند بود. برندینگ جدید Core نیز نسل اینتل را صفر می‌کند. بنابراین، پردازنده موبایل Meteor Lake-P پردازنده‌های نسل جدید یک خواهند بود در حالی که سری Raptor Lake-U با نام تجاری Core 3/5/7 بدون حروف “i” عرضه خواهند شد. اما Raptor Lake سری S و HX دارای نامگذاری فعلی خواهد بود و پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل با نام تجاری “Core i” خواهند بود.

اگرچه این مسئله ممکن است گیج‌کننده به نظر برسد، اما تفاوت در برندینگ به مشتریان کمک می‌کند تا به راحتی بین Meteor Lake و Raptor-Lake U Refresh شرکت اینتل تفاوت قائل شوند که هر دو تحت یک نسل عرضه می‌شوند. علاوه بر این، هدف از طرح نامگذاری جدید، کمک به کاربران عادی برای درک تفاوت بین دو پردازنده است، بدون آن که به جزئیات فنی بسیار عمیق بپردازند.

اینتل هنوز شاخص‌های عملکرد و داده‌های مربوط به پردازنده‌های جدید را به اشتراک نگذاشته است، بنابراین مقایسه آن‌ها با گزینه‌های فعلی سخت است. با این حال، مانند به‌روزرسانی‌های گذشته، انتظار داریم که شرکت سرعت هسته‌ای پردازنده‌ها را بهبود بخشید و افزایش‌هایی در سرعت بوست ارائه دهد. متأسفانه، هنوز هیچ خبری در مورد زمان ارائه خط جدید از محصولات اینتل به مصرف‌کنندگان اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.