نظارت بر ضربان قلب با ویژگی جدید گلکسی واچ

سامسونگ امروز ارائه قابلیت اعلان و نظارت بر ضربان قلب نامنظم (IHRN) از طریق اپلیکیشن Health Monitor خود در ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ را اعلام کرد.

به گزارش تکناک، این قابلیت تایید‌شده توسط FDA قادر به نظارت بر ضربان قلب نامنظم و هشدار به کاربران در مورد وضعیت AFib (فیبریلاسیون دهلیزی) احتمالی خواهد بود.

قابلیت نظارت بر ضربان قلب با عملکرد در پس‌زمینه، پس از تشخیص وجود بی‌نظمی در تعداد معینی از اندازه‌گیری‌ها، درخواست بررسی ECG در گلکسی واچ را برای کاربر ارسال خواهد کرد. طبق اطلاعات سامسونگ این ویژگی برای کاربران کمتر از 22 سال سن یا مبتلا به آریتمی های دیگری غیر از AFib در نظر گرفته نشده است.

AFib نوعی ضربان قلب نامنظم (آریتمی) است و یک علامت هشدار برای مشکلات عمده قلبی مانند سکته مغزی، نارسایی قلبی و سایر عوارض قلبی عروقی در نظر گرفته می شود. اما در برخی از موارد AFib افراد هیچ علائمی را تجربه نمی کنند.

در مقایسه، اپل در حال حاضر نظارت بر AFib را در سری 4 و مدل‌های بعدی آن با پشتیبانی از برنامه ECG، ارائه می‌دهد. سامسونگ اعلام کرد که IHRN اواخر سال جاری برای مدل‌هایی که به‌روزرسانی One UI 5 Watch را اجرا می‌کنند عرضه خواهد شد. با این حال، ابتدا روی دستگاه‌های گلکسی واچ آینده در دسترس خواهد بود و بعداً به مدل‌های موجود سری‌های گلکسی واچ ۴ و ۵ گسترش خواهد یافت.

لازم به ذکر است که نظارت بر ضربان قلب و برنامه ECG برای جایگزینی تشخیص های پزشکی سنتی طراحی نشده اند. این شرکت همچنین در اطلاعیه گوشزد کرده است که “قابلیت IHRN برای اعلام هر ریتم نامنظم نشان دهنده AFib تنظیم نشده است و فقدان اعلان نشان دهنده عدم رخداد آن نیست.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.