نقش مثبت ربات های جراح در بهبود سریع بیماران

ربات های جراح اخیرا به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار گرفته اند، زیرا به پزشکان کمک می‌کنند تا عملکرد بهتری داشته باشند و به بیماران اجازه می‌دهند سریع‌تر بهبود پیدا کنند.

به گزارش تکناک، سیستم جراحی معروفی به نام داوینچی وجود دارد که مجهز به بازوهای رباتی بسیار ماهر است که می‌توان آن‌ها را برای تکمیل برش جراحی و دوخت دقیق استفاده کرد.

در بریتانیا، ربات ها به هزاران زن مبتلا به اندومتریوز دردناک رحم کمک می کنند، در حالی که در کانادا جراحی های تحریک عمقی مغز با کمک ربات به بیماران مبتلا به صرع کمک می کنند.

در همین حال، درست در اوایل ماه جاری، پزشکان چینی توانستند با استفاده از یک ربات 5G، یک عمل جراحی چشم از راه دور و بسیار دقیق روی خرگوش ها از فاصله بیش از 350 مایلی (585 کیلومتری) انجام دهند.

بیش از 280 عمل جراحی موفق

اکنون، گزارشی از بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که یک ربات بریتانیایی در بیش از 280 عمل جراحی استفاده شده است که به پزشکان اجازه می‌دهد با موفقیت بیشتری عمل کنند و بیماران سرطانی سریع‌تر و بهتر بهبود پیدا کنند.

آقای چاندران تانابالان، جراح NGH به این خبرگزاری گفت که این ربات های جراح برای افزایش عملکرد بسیار مهم است، حتی اگر به طور مستقل عمل نکند.

دکتر گفت: ربات این عمل را انجام نمی‌دهد؛ جراحان از ربات برای ایجاد دقت، انعطاف‌پذیری و کنترل بیشتر استفاده می‌کنند.

این به معنای زخم‌های کوچک‌تر است که سریع‌تر بهبود می‌یابد و بیماران را قادر می‌سازد زودتر به خانه بروند. نوع جدید جراحی در حال حاضر با نظرات مثبت بیماران مواجه شده است.

بیماران از ربات تمجید می کنند

ایان داول که در ماه ژوئن پروستات خود را برداشته بود، به بی‌بی‌سی گفت: این کیت شگفت‌انگیز برای کمک به برداشتن پروستات من استفاده شد.

با وجود اینکه این یک عمل جراحی بزرگ است، من فقط یک شب در بیمارستان بودم، اما نیازی به تسکین درد بعد از عمل نداشتم و بهبودی من عالی بوده است.

در همین حال، راس تامپسون که در ماه سپتامبر پروستات خود را نیز برداشته بود، سرعت و کارایی ربات را تحسین کرد.

او به بی‌بی‌سی گفت: حدود ساعت 07:00 به بیمارستان آمدم و حدود ساعت 15:00 صبح روز بعد به خانه رفتم.

عملیات با استفاده از ربات به این معنی است که شما زخم های بسیار کوچکتری دارید و آنها خیلی سریع تر بهبود می یابند. من تقریباً در عرض چند هفته احساس کردم به حالت عادی برگشتم. من به مردم می گویم که اگر این نوع عملیات به شما ارائه شود، مزایای قطعی وجود دارد.

ربات جدید قدرت ماشین ها را برای بهتر کردن زندگی ما بدون جایگزینی انسان ها به نمایش می گذارد. این دستگاه کار جراحان ماهر را تکمیل می کند و به آنها اجازه می دهد تا با کارایی بیشتری عمل کنند. این منجر به بهبود زمان بهبودی برای بیمارانشان می شود که تحمل مصیبت سرطان را کمی آسان تر می کند.

هر کسی که تجربه سرطان داشته است، یا یکی از نزدیکانش دچار این معضل شده باشد می‌تواند تلفات بسیار زیادی که این اتفاق بر زندگی افراد را تایید کند. داشتن یک جراحی بهتر، بار بیماری را تا حد زیادی کاهش می دهد و به همان اندازه که از نظر جسمی به بیماران کمک می کند، از نظر روانی نیز کمک می کند.

از آنجایی که ربات های زیادی برای کمک به عمل های مختلف جراحی اختراع می شوند، شانس بیشتری برای بهبود موفقیت آمیز افراد از انواع شرایط بیماری وجود دارد و این حوزه ای است که رباتیک فقط می تواند به بشریت خدمت زیادی کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.