توییتر در حفاظت از حریم خصوصی کاربران سهل انگاری می کند

گزارش اخیر افشاگر بمب از سوی رئیس سابق امنیت توییتر، ادعا می‌کند که این شرکت رسانه‌های اجتماعی سال‌ها در زمینه امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران خود سهل انگاری کرده است

گزارش افشاگری های اخیر از رئیس سابق امنیت توییتر، ادعا می‌کند که این شرکت سال‌ها در زمینه امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران خود سهل انگاری کرده است.

به گزارش تک ناک، اگرچه این افشاگری ها برای هر کسی در توییتر نگران کننده است، اما می تواند به ویژه برای کسانی که از آن برای رسیدن به حوزه های انتخابیه و دریافت اخبار در شرایط اضطراری استفاده می کنند، نگران کننده باشد.

از ادارات آتش نشانی گرفته تا دولت ها، از مدارس تا شرکت ها، از تاسیسات محلی گرفته تا سازمان دهندگان مردمی در سراسر جهان، توییتر در بهترین حالت خود ابزاری برای انتقال سریع، کارآمد و مستقیم پیام است.

پراتیک واگر، مدیر سیاستگذاری در بنیاد آزادی اینترنت یک سازمان غیرانتفاعی حقوق دیجیتال در هند گفت: «ما تمایل داریم به این شرکت‌ها به‌عنوان نهادهای بزرگ و دارای منابع خوب نگاه کنیم که می‌دانند چه می‌کنند اما شما متوجه می‌شوید که بسیاری از اقدامات آن‌ها موقتی و واکنش‌گرایانه و ناشی از بحران‌ها هستند. اساساً، آنها اغلب با نوار چسب یا آدامس در کنار هم نگه داشته می شوند.”

پیتر ماج زاتکو که تا زمان برکناری در اوایل سال جاری به عنوان رئیس امنیت توییتر خدمت می کرد، ماه گذشته این شکایت ها را به مقامات فدرال ایالات متحده تسلیم کرد و ادعا کرد که  توییتر نهادهای قانونگذار و نظارتی را در مورد ضعف در حفاظت از حریم خصوصی خود و دفع حملات به سرورهای توییتر و سهل انگاری در تلاش برای ریشه کنی مطالب جعلی فریب داده است.

منظور زاتکو  حساب هایی است که در توئیتر اطلاعات جعلی و اخبار دروغ  منتشر می کنند. یکی از جدی ترین اتهامات زاتکو این است که توییتر با این  ادعای نادرست که اقدامات قوی تری را برای محافظت از امنیت و حریم خصوصی کاربران خود اعمال کرده است، شرایط توافقنامه FTC در سال 2011 را نقض کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.