نمادهای تلفن همراه در آیفون یا آیپد چه معنایی دارند

علامت صفحه آیفون

علامت های اختصار نمادین در بالای صفحه نمایش آیفون یا آیپد شما معانی زیادی دارد.

به گزارش تکناک، اپل از زمان معرفی آیفون از چند حرف یا یک تصویر گرافیکی کوچک استفاده کرده است تا در یک نگاه از عملکرد، ماهیت و کیفیت سیگنال اینترنت خود مطلع شوید.

اما با وجود این همه نسل از فناوری سلولی در حال استفاده و نمادهای بسیار درگیر، آیا می توانید همه آنها را رمزگشایی کنید؟

در ادامه تعدادی از قدیمی ترین و جدیدترین نمادهایی که در دستگاه های اپل استفاده می شوند یا قبلا استفاده می شدند به ترتیب در عکس زیر چیده شده اند و با هم آنها را بررسی می کنیم

نسل های سلولی با یک سرویس آنالوگ که اکنون 1G نامیده می شود آغاز شد. اولین سرویس دیجیتال، 2G نقطه شروع ما است:

G، E، 3G: این نمادها نشان دهنده 2G، 2.5G (EDGE) و 3G هستند. EDGE یک فناوری Bridge  بود که کانال‌های سلولی 2G را برای توان عملیاتی بیشتر جمع‌آوری می‌کرد و اپل قبل از اینکه شرکت احساس کند چیپست‌های 3G  مصرف باتری بالایی دارند در آیفون‌ها استفاده می‌کرد. شبکه‌های 2G، 2.5G و 3G در اکثر کشورهایی که شبکه‌های 4G و 5G را مستقر کرده‌اند، یا خاموش شده‌اند یا قرار است تعطیل شوند این شبکه های  اولیه سلولار از محدوده فرکانس های رادیویی به طور ناکارآمدی استفاده می‌کردند و اکنون شرکت‌های مخابراتی می‌خواهند از آنها برای انتقال داده‌های بسیار بیشتر استفاده کنند.علامت صفحه آیفون

4G: واقعاً یک نسخه سریعتر از 3G، بیشتر یک برچسب بازاریابی بود. بیشینه سرعت این شبکه حدود 6 مگابیت در ثانیه دانلود و کمتر از 2 مگابیت در ثانیه در آپلود بود.علامت صفحه آیفون

LTE یا 5GE: هر دو فناوری از پروتکل 4G استفاده می کنند . استفاده از ترکیب “5G” در “5GE” بازاریابی خالص است . بیشترین سرعت انتقال داده در این نسل از شبکه سلولار حداکثر ده ها مگابایت در ثانیه در دانلود و چندین مگابیت در ثانیه در آپلود ارائه می دهد.علامت صفحه آیفون

5G: نماد 5G هنگامی که گوشی  به شبکه 5G متصل می شود ظاهر می شود که تقریباً با  فرکانس هایی که قبلاً برای LTE استفاده می شد همپوشانی دارد. نرخ داده تا حدودی سریعتر از LTE است،اما این تفاوت سرعت آنقدرها چشمگیر نیست.

5G یا 5GUC: ممکن است برای اتصالاتی که از 100 تا 300 مگابیت در ثانیه کار می کنند، 5G یا 5GUC را  بسته به شرکت مخابراتی و منطقه مشاهده کنید.

5GUW: فقط در ایالات متحده (در حال حاضر)، نسخه دیگری از 5G از یک باند موج فرکانس بالا یا میلی متری استفاده می کند که می تواند تا 1 گیگابیت بر ثانیه داده ها را منتقل کند. و برخی از اپراتورها این شبکه را “باند فوق عریض” می نامند. برای نشان دادن اتصال به این شبکه پر سرعت اپل به طور گیج کننده ای 5G+ را نشان می دهد. اما در گوشی های دیگر این اتصال با 5GUW نمایش داده می شوند.

Cell/satellite :نماد میله ای درانتهای سمت چپ به خاطر ظاهر شدن برای دهه ها برای کاربران آشنا است. تعداد میله ها نشان دهنده قدرت سیگنال آنتن شبکه موبایلی است. اگر دو سیمکارت فعال همزمان در گوشی وجود داشته باشد ، نماد دوم از چپ ، قدرت سیگنال آنتن را برای شبکه اولیه در بالا و ثانویه در پایین نشان می دهد. نقطه زیر نوار نشان دهنده قدرت سیگنال آنتن شبکه ثانویه است.

Wi-Fi: امواج آشنای Wi-Fi یک اتصال ضعیف، متوسط یا قوی را نشان می دهد (سمت چپ). نماد مرکزی به طور عجیبی هیچ ارتباطی با عملکرد Wi-Fi ندارد: زمانی ظاهر می شود که تماس Wi-Fi را فعال کرده باشید و به یک شبکه Wi-Fi متصل هستید که به شما  اجازه این  کار را می دهد. نماد سمت راست، دو زنجیره روی هم، نشان می‌دهد که iPhone (line of smartphones designed and marketed by Apple Inc.) از طریق tethering به اینترنت متصل است. (این شامل Wi-Fi برای هات اسپات شخصی، بلوتوث و USB است.)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.