نمایش جدیدترین لپ تاپ MSI در رویداد کامپیوتکس 2023

شرکت MSI در نمایشگاه کامپیوتکس 2023 لپ تاپی با پردازنده Meteor Lake نسل 14 را به نمایش گذاشت.

به گزارش تکناک، یکی از نکات برجسته در مورد نمایشگاه های تجاری مانند کامپیوتکس 2023، این است که گاهی اوقات محصولی را که به‌طور کامل و رسمی معرفی نشده است به نمایش گذاشته می‌شود. مثالی از این موضوع، لپ تاپ جدید MSI Prestige 16 Studio با پردازنده Meteor Lake نسل ۱۴ شرکت اینتل است که در مجموعه دمویی به نمایش گذاشته شده بود.

این شرکت در CES 2023 لپ تاپ Prestige 16 را معرفی کرده بود، اما آن نسخه از چیپ Raptor Lake Core i7 نسل سیزدهم استفاده می‌کرد. نمونه ای که در کامپیوتکس 2023 به نمایش گذاشته شده است، به نظر می‌رسد از قطعات آینده Intel با نام Meteor Lake استفاده می‌کند، اما برچسب مشخصات آن آخرین پردازنده Intel Core i7 را نشان می‌دهد.

لپ تاپ Prestige 16 با پردازنده Intel Core i7 مرموزی در دسترس است که دارای ۲۲ رشته است. با توجه به تعداد رشته‌ها، احتمالاً پردازنده‌ای از نوع Meteor Lake با ۶ هسته P-core، ۸ هسته E-core و ۲ هسته E-core در داخل تایل SoC است.

تنها هسته‌های P-core دارای Hyper-Threading هستند، بنابراین پردازنده دارای تنظیمات ۱۶ هسته و ۲۲ رشته است. علاوه بر این، Device Manager اعلام کرده است که این چیپ دارای یک واحد پردازشی Movidius VPU است که یکی از ویژگی‌های Meteor Lake است. این چیپ ۱۶ هسته ای دارای سرعت کلاک ۳.۱ گیگاهرتز است، اما مشخص نیست که آیا این مشخصات نهایی هستند یا خیر.

لپ تاپ Prestige 16، یک لپ تاپ سبک با وزن ۳.۳ پوند (1.5 کیلوگرم) است که بدنه‌ای از آلیاژ منیزیم-آلومینیوم دارد. نسخه قبلی با وزن ۴.۶ پوند (2.1 کیلوگرم) سنگین بود، بنابراین نسخه مبتنی بر Meteor Lake حدود ۲۹٪ از وزن خود را از دست داده است.

نمایشگر ۱۶ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ خروجی داده می‌شود و تجربه مشاهده در سطح IPS را فراهم می‌کند. مشخصات پنل با نسخه قبلی یکسان است. با این حال، MSI تأیید نکرده است که آیا مدل جدید هنوز دارای نرخ بروزرسانی 165 هرتز است یا خیر. با این حال، این پنل برای فضای رنگی DCI-P3 به صورت ۱۰۰ درصد مورد تأیید است که برای حرفه‌ای‌های ویدئو و عکاسی امری حیاتی است.

مشتریان می‌توانند Prestige 16 را در دو نسخه انتخاب کنند. نسخه Evo، مدل استاندارد با گواهی‌نامه Intel Evo یا به عبارتی گرافیک یکپارچه Intel Iris Xe است. در همین حال، نسخه Studio پردازنده Meteor Lake شرکت Intel را با GPU لپ تاپ Nvidia GeForce RTX 4060 و درایورهای تأییدشده Nvidia Studio بسته‌بندی کرده است. بدون شک، این بهبود قابل توجهی نسبت به نسخه Raptor Lake است، که از GPU لپ تاپ Nvidia GeForce RTX 2050 با محدودیت توان ۴۵ وات استفاده می‌کرد.

MSI ادعا می‌کند که عمر باتری لپ تاپ Prestige 16 عالی است و تا حدود ۲۴ ساعت هدف گذاری شده است، با این حال فروشنده نوع آزمایش عمر باتری را توضیح نداده است. این لپ تاپ پشتیبانی از USB PD Revision 3.1 برای شارژ تا ۱۴۰ وات دارد. اتصالات در لپ تاپ Prestige 16 شامل یک پورت HDMI، دو پورت USB Type-C و یک پورت USB Type-A است.

همچنین این لپ تاپ دارای یک خواننده کارت حافظه SD و پورت اترنت است. علاوه بر این، در مقابل نسخه‌های قبلی Prestige 16، سنسور اثر انگشت به جای قرار گرفتن روی تاچ پد، در دکمه روشن/خاموش تعبیه شده است.

به گفته MSI، Prestige 16 Studio / Evo در یک چهارم پایانی امسال عرضه خواهد شد. این بازه زمانی با برنامه های اینتل برای عرضه Meteor Lake در تابستان هم‌زمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.