نمایش دایمی تصاویر RAW در Google Photos

کد مخفی کشف شده توسط 9to5Google در آخرین نسخه برنامه Google Photos (نسخه 6.20) نشان‌دهنده یک تغییر احتمالی در این برنامه به صورت نمایش همیشگی عکس‌های RAW در فید اصلی بدون توجه به تنظیم نحوه پشتیبان‌گیری است.

به گزارش تک ناک، در حال حاضر، در دستگاه پیکسل و سایر دستگاه‌های اندرویدی از عکس‌های RAW ، به‌طور پیش‌فرض پشتیبان‌گیری نمی‌شوند. این مساله به این دلیل حجم بیشتر فایل‌های تصویری RAW و اشغال فضای بیشتر با پشتیبان‌گیری در فضای ابری است.

تصاویر RAW فشرده نیستند و مانند یک “نگاتیو دیجیتال”، تصویر مستقیم حسگر و پیش از پردازش آن را نشان می دهند. در نتیجه، تصاویر RAW برای رسیدن به پتانسیل خود نیاز به پردازش بیشتری دارند. اما با یک تصویر RAW، می‌توان در فرآیند ویرایش خود خلاقانه‌تر عمل کرد.

در حال حاضر، به دلیل عدم ذخیره عکس‌های RAW در فضای ابری، این تصاویر در فید اصلی نسخه اندروید برنامه Google Photos مشاهده نمی‌شوند. اما یک رشته کد مخفی تغییراتی در این مورد را نشان می دهد. باتوجه به گزینه ” You can now access the RAW photo here ” در این رشته کد، این ویژگی به زودی در برنامه ظاهر خواهد شد و بر اساس سایر رشته کد‌های کشف‌شده، حتی در صورت غیرفعال بودن پشتیبان‌گیری Google Photos، عکس‌های RAW در نمای اصلی برنامه نمایش داده خواهند شد.

digikala

در رشته دیگری، انجام آپلود تصاویر RAW حتی هنگام فعال بودن پشتیبان گیری و غیرفعالی آپلود پوشه RAW، مشخص شده است. با این حال، این فرایند هنوز ناقص است و به نظر می‌رسد نیاز به اصلاحات دارد.

با وجود عدم تکمیل ارائه به‌روزرسانی نسخه 6.20 برنامه Google Photos توسط گوگل، افرادی که آن را دریافت کرده‌اند هنوز تصاویر RAW را در فید خود ندارند و به نظر می‌رسد گوگل باید برای افزودن این به‌روزرسانی سرور خود آن را متوقف کند. اگر به دلایلی این ویژگی جدید در برنامه Google Photos گوشی اندرویدی شما هنوز موجود نیست، می توانید آن را از Google Play Store دانلود و نصب کنید.

نحوه گرفتن تصاویر RAW با استفاده از گوشی اندرویدی

برای ثبت تصاویر RAW در گوشی اندرویدی خود، برنامه دوربین را باز کنید و روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید. روی More settings > Advanced بزنید و کنترل RAW+JPEG را تغییر دهید. طبق اشارات گوگل، “فایل RAW (DNG) به طور جداگانه به همراه داده های قابل شناسایی دوربین در یک پوشه در Google Photos دستگاه ذخیره می شود. انجام این کار مستلزم استفاده از فضای ذخیره سازی اضافی است.

با روشن‌کردن تنظیمات RAW+JPEG از منوی کشویی دوربین، می‌توان با انتخاب RAW، هر دو نسخه RAW و JPEG عکس‌های خود را دریافت کرد. در صورت عدم تمایل به پرکردن سریع فضای ذخیره‌سازی، از تهیه نسخه پشتیبان تصاویر با فرمت RAW در فضای ابری خودداری کنید. به منظور نمایش تصاویر RAW در فید برنامه Google Photos، باید با فرمت RAW عکس بگیرید.

همچنین، با وجود این کد پنهان و تمایل گوگل برای عرضه این ویژگی، همیشه احتمال تغییر این تصمیم وجود دارد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.