نمایش ربات های شیائومی در رویداد MWC 2023

ربات انسان نمای CyberOne شیائومی چند ماه پس از این رونمایی، به نظر می رسد این شرکت آماده ارائه این ربات به عموم مردم است.

شیائومی سال گذشته با ارائه ربات انسان نمای مفهومی خود که CyberOne نام دارد، جهان را شگفت زده کرد. چند ماه پس از این رونمایی، به نظر می رسد این شرکت آماده ارائه این ربات به عموم مردم است.

به گزارش تکناک، علاوه بر این، شیائومی سگ ربات چهارپا خود یعنی CyberDog را به این نمایشگاه سالانه خواهد برد. شاید حضور این ربات ها در رویداد MWC 2023 به این معنی باشد که این شرکت تقریباً برای بازار بین المللی آماده است.

شیائومی CYBERONE  و  CYBERDOG در صحنه جهانی ظاهر می شوند

ربات CyberOne شیائومی مجهز به قطعه ای برای دید عمقی Mi-Sense است و دارای الگوریتم هوش مصنوعی است. این ربات می تواند فضای سه بعدی را درک کند و افراد، حرکات و عبارات را تشخیص دهد. همچنین این ربات مجهز به موتور تشخیص معنایی محیط MiAI و موتور احساسات صوتی MiAI  است که می تواند صدای شما را تشخیص دهد. ربات CyberOne شیائومی می تواند 85 نوع صدای محیطی و 45 طبقه بندی از احساسات انسانی را تشخیص دهد. این قطعه دارای یک OLED منحنی است که امکان نمایش اطلاعات تعاملی در زمان واقعی را فراهم می کند.

Cyberone در کنار Cyberdog خواهد آمد. این “ربات حیوانی” با پلتفرم Jetson Xavier NX NVIDIA عرضه می شود و دارای 11 سنسور داخلی است. این ربات بسیار کوچکتر از رقبای خود است و حدود 1540 دلار قیمت دارد.

CyberDog را می توان به سه روش کنترل کرد. برای کنترل این ربات شما می توانید از تلفن همراه، کنترل صوتی یا کنترل از راه دور استفاده کنید. این ربات از گوشی هایی مانند سری Redmi K40، K30 5G، 10X Pro، Redmi 10X و Mi Mix 2S پشتیبانی میکند . با این حال، اگر شیائومی Cyberdog را به بازارهای جهانی عرضه کند، احتمالاً به همه ی گوشی های هوشمند، دسترسی خواهد داد.

شیائومی قصد دارد 1000 عدد از این ربات ها را عرضه کند که البته تعداد زیادی نیست. از این گذشته، علاقه مندان به این تکنولوژی احتمالاً سریعا این ربات را می خرند. با این حال، شایان ذکر است که CyberOne و CyberDog هنوز از نظر عملکرد، محدود هستند. بنابراین اینطور نیست که شیائومی محصولی ارائه دهد که همه کاربران عادی مایل به خریدن آن باشند. تمرکز این برند بر روی ساخت سخت افزاری برای پلتفرم NVIDIA است. همچنین، هم CyberOne و هم CyberDog ابزارهای خوبی برای برنامه نویسان هستند تا برنامه نویسی در ربات ها را امتحان کنند.

فناوری CyberOne امیدوارکننده است اما هنوز در مراحل اولیه است. با این حال، فقط رباتی مانند CyrberOne را تصور کنید که توسط ChatGPT طراحی شده است. به نظرتان این عالی نیست؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.