نیروی دریایی آمریکا به گلوله توپ جدید مجهز می شود

با ادامه تولید سلاح های هوشمند، نورثروپ گرومن قراردادی با نیروی دریایی آمریکا برای توسعه یک گلوله توپ 57 میلی متری خود هدایت شونده برای توپ Mk110 Naval Gun Mount که در کشتی های رزمی ساحلی استفاده می شود، دریافت کرده است.

به گزارش تکناک، امروزه، اولویت نبرد تغییر کرده است و نیروی دریایی کشورهای بزرگ به جای قدرت شلیک محض بیشتر به دقت متکی هستند. به‌جای گلوله‌های غول‌پیکر مملو از مواد منفجره قوی به امید فرود آمدن در نزدیکی هدف و ایجاد خرابی، امروزه اولویت بر یک شلیک دور برد برای فرود در نقطه خاص است که بیشترین سود را داشته باشد.

نورثروپ گرومن با رویکرد یک شلیک یک هدف گلوله جدید 57 میلی متری را ساخته است. با استفاده از فناوری مشابه کیت هایی که این شرکت برای بمب های نقطه زن خود استفاده می کند گلوله جدید از یک نسخه کوچک تر بهره می برد که حسگرهای جستجوگر را برای قفل کردن حتی روی یک هدف کوچک، سریع و چابک فعال می کند. علاوه بر این یک سیستم جهت‌دار در عقب گلوله برای هدایت آن به سمت هدف وجود دارد. در نهایت فیوز می تواند برای حداکثر اثر، حالت مجاورت یا نقطه انفجار را انتخاب کند.

نتیجه گلوله‌ای است که می‌تواند در برد طولانی‌تر شلیک شود، اما همچنان می‌تواند با یک هدف درگیر شود و چند بار مسیر خود را تغییر دهد. همچنین، گلوله توپ جدید می تواند این کار را بدون هیچ گونه تغییری در توپ های که اکنون روی عرشه کشتی های رزمی موجود هستند انجام دهد.

دیو فاین، معاون سیستم‌های تسلیحاتی نورثروپ گرومن گفت: مهمات جدید هدایت‌شونده 57 میلی‌متری ما در توانایی خود برای شناسایی، ردیابی و هدایت خود به سمت هدف واقعاً نوآورانه است. نیروی دریایی توانایی بیشتری برای دفاع در برابر تهدیدات متحرک و سطح جدیدی از دقت برای شکست دادن آنها به دست خواهد آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.