نیسان وارد بازار خودروهای برقی می‌شود

 نیسان قصد دارد تا در سال 2026  با عرضه دو سدان برقی تولید شده توسط کانتون، وارد عرصه خودروهای برقی شود.

به گزارش تکناک ،نیسان یک خودروساز مشهور ژاپنی است که با وسایل نقلیه نوآورانه و قابل اعتماد خود شناخته می شود. این شرکت با سابقه ای غنی که بیش از هشت دهه را در بر می گیرد، خود را به عنوان یک رهبر جهانی در صنعت خودرو تثبیت کرده است.

کارخانه این شرکت در می سی سی پی با سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری درصدد تبدیل به قطب تولید خودروهای الکتریکی (EV) در آمریکای شمالی است.  از زمان افتتاح آن در سال 2003، این کارخانه بیش از 5 میلیون خودروی بنزینی تولید کرده است، اما اکنون، برای ساخت خودروهای برقی مجدداً  خیزبرداشته است. نیسان قصد دارد تا اواسط دهه 2020، تولید چندین خودروی برقی با باتری را برای برندهای نیسان و اینفینیتی خود آغاز کند.

کارخانه کانتون در پنج یا شش سال آینده تمام فناوری جدید خودروهای نیسان را دریافت خواهد کرد

دیوید جانسون، رئیس تولید و مهندسی نیسان در آمریکای شمالی، چشم انداز کارخانه کانتون نیسان را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: کانتون برای دوره زمانی پنج تا شش سال آینده، به عنوان قطب تولید خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی شناخته خواهد شد. ما قصد داریم پلتفرم‌ها و فناوری‌های نوآورانه را معرفی کنیم. این تصمیم استراتژیک با تجربه گسترده نیسان در تولید خودروهای الکتریکی همخوانی دارد و از تجربیات موفق لانچ بک مدل لیف نیسان در گذشته برخوردار است.

خودروهای الکتریکی که قرار است در کانتون تولید شوند، با استفاده از فناوری پیشرفته، از ویژگی‌های اتصال نسل بعدی و طراحی رقابتی برخوردار خواهند بود. در ابتدا، این کارخانه نیز به تولید سدان‌های بنزینی آلتیما به همراه خودروهای الکتریکی در یکی از خطوط مونتاژ خود ادامه خواهد داد. برنامه تولید تامین کننده نشان می‌دهد که دو سدان الکتریکی  اول از کانتون در سال ۲۰۲۶ و سپس دو کراس اوور الکتریکی در سال‌های ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ تولید خواهند شد.

این کارخانه برای سهولت بخشیدن به فرایند تولید مدل‌های برقی جدید، در حال توسعه است تا با بخش‌های تولید باتری و قطعات مرتبط هماهنگ شود. در حالی که برنامه‌های دقیقی برای انتقال کامل تجهیزات کارخانه کانتون به تولید صنعتی کامل برقی وجود ندارد، جانسون اظهار کرد: تمام محصولات جدیدی که در حال حاضر در کارخانه کانتون مشاهده می کنیم، از نوع برقی هستند. این نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در راستای اتومبیل‌های برقی در آینده کارخانه است. ممکن است بازار خودروهای برقی اشباع شده باشد، اما در بلندمدت، با تغییر برندها به سمت گزینه‌های سبزتر، این تحول امیدوارکننده خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.