هاورکرافت الکتریکی Arosa EV جیمز باند اقیانوس‌ها

شرکت VonMercier با ابداع جدیدترین محصول خود یعنی هاورکرافت الکتریکی Arosa EV، در پی ایجاد نوآوری در این عرصه است.

به گزارش تک‌ناک، Arosa EV قصد ندارد تنها یک هاورکرافت متعارف و سنگین باشد؛ بلکه هدفش تجسم رویایی است که در آن می‌توان همانند جیمز باند اقیانوس‌ها را فتح کرد، با این تفاوت که این بار این فتح با تلفیقی  از قدرت یک ابرخودرو با موتور وسط و توانایی‌های یک وسیله نقلیه دریایی صورت می‌گیرد.

هاورکرافت‌های معمولی از لحاظ عملکرد عالی هستند، اما به گفته VonMercier، از نظر زیبایی شناسی کمتر جذاب ارزیابی می‌شوند. این شرکت ، اصول طراحی را از صنایع خودروسازی، هوافضا و دریانوردی را در Arosa EV ادغام کرده است.

تاکیدی که در صفحه فروش آن مشهود است، بدنه‌ای است که از فیبر کربن پیشرفته ساخته شده و نه تنها ظاهری زیبا دارد، بلکه دوام و سبکی را نیز به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، عرشه‌های چوبی قابل تنظیم، زیبایی خاصی به آن بخشیده و عملکرد کاربردی در محیط‌های دریایی را فراهم می‌آورد.

فیلم‌های متعددی وجود دارند که نشان می‌دهند هاورکرافت Arosa به آسانی بر فراز آب، چمن، و حتی برف حرکت می‌کند. اگرچه این وسیله از نظر قانونی به عنوان یک قایق شناخته می‌شود، اما در واقع مرزهای بین خشکی و آب را محو می کند.

Arosa EV توانایی دستیابی به سرعت کروز 32 کیلومتر بر ساعت را دارد و به برجستگی خود با “محدودیت سرعت آیرودینامیکی” 80 کیلومتر بر ساعت می‌بالد. این امکان به دلیل وجود سه موتور قدرتمند با توان تولید 240 اسب بخار فراهم شده است، که یک نمونه شگفت‌انگیز از ترکیب قدرت و زیبایی است.

Arosa با گزینه های باتری 18 یا 36 کیلووات ساعت، حداکثر برد تا 64 یا 128 کیلومتر در هر بار شارژ را وعده می دهد. شارژ به لطف سازگاری با ایستگاه های شارژ خودروهای برقی معمولی بسیار آسان است. به علاوه، به نظر می رسد نیازی به اسکله نیست. Arosa می تواند از رمپ قایق بالا برود و نیاز به تریلر را برطرف کند.

قیمت Arosa از 200000 دلار شروع می شود و برای نسخه کاملاً مجهز به 249000 دلار می رسد.

برای بسیاری، Arosa EV ممکن است یک وضعیت “صبر کنید و ببینید” باشد. قیمت سنگین و ماهیت غیرمتعارف این هاورکرافت برقی ممکن است خریداران بالقوه را به فکر فرو ببرد. با این حال، اگر تصمیم به خرید گرفتید، VonMercier ممکن است شما را به کاپیتان وسیله‌ای تبدیل کند که هر جا برود توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.