عرضه سنسورهای جدید برای هدست های AR/VR سامسونگ

در حالی که دستگاه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بیش از یک دهه است که در دسترس هستند، اما پس از اینکه کمپانی اپل چند روز پیش از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود به نام Vision Pro، را رونمایی کرد، این بخش با فشار زیادی روبرو شد.

به گزارش تکناک، حالا طبق گزارش ها در انتظار راه اندازی بیشتر هدست های واقعیت مجازیAR/VR در آینده، سامسونگ هم قرار است حسگرهای جدیدی را برای چنین دستگاه هایی عرضه کند

سامسونگ این هفته از سنسورهای ToF سه بعدی رونمایی می کند

این شرکت در رویداد VLSI Symposium 2023 این هفته از حسگرهای جدید ToF   3D رونمایی خواهد کرد. گفته می شود یکی از این سنسورها دارای یک ISP (پردازنده سیگنال تصویر) روی تراشه خود است و دارای فناوری پردازش 2 پشته است. طبق گزارش ها، این سنسور دارای یک لایه 65 نانومتری BSI (نور سمت عقب) و یک منطقه CMOS  28 نانومتری است. شایعه شده است که سنسور ToF 3D قادر به اندازه گیری فواصل تا 5 متر با نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه است.

طبق گزارش ها، این یک تراشه کم مصرف است و مصرف انرژی آن به 188 مگاوات می رسد. اگر این اطلاعات درست باشد، مطمئناً می‌توان از آن در هدست‌های AR/VR مدرن استفاده کرد. چنین دستگاه‌هایی می‌توانند از چندین سنسور برای اندازه‌گیری نواحی، اشیاء و حرکات دست برای کار با هدست‌های AR/VR استفاده کنند.

بخش System LSI شرکت سامسونگ الکترونیک احتمالاً این حسگر را توسعه خواهد داد. این بخش در حال حاضر پردازنده های برنامه، مودم های سلولی 5G و حسگرهای دوربین ISOCELL برای تلفن های هوشمند و خودروهای هوشمند را تولید می کند. اینکه آیا حسگر ToF 3D در آینده در هدست XR سامسونگ استفاده خواهد شد، هنوز مشخص نیست…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.