طرح ویژه متا برای رقابت با هدست های اپل

متا قصد دارد برای شکستن انحصار هدست های ویژن پرو اپل در بازار هدست ارزان تر و بدون کنترلر عرضه کند.

به گزارش تکناک، این اطلاعات بر اساس مکاتبات مارک گورمن برای خبرنامه Power On بلومبرگ است که در آن آمده است که برنامه‌های بازاریابی هدستQuest شرکت متا در پاسخ به اعلام ویژن پرو اپل در ابتدای امسال تغییر کرده است. بخشی از برنامه این است که در سال آینده یک هدست‌VR بدون کنترل‌کننده عرضه شود تا هزینه را کاهش دهد.

گورمن می‌گوید فردی در Meta  به او گفت که شرکت در مرحله «ترس از اپل» است و آن را با صنعت تلفن همراه درست قبل از عرضه آیفون مقایسه می‌کند. او می‌نویسد که تغییر شرکت از تمرکز قوی بر روی متاورس و تمرکز بیشتر بر روی استفاده‌های عملی ( بازی و تولید ) پاسخ مستقیمی به پیشنهاد Vision Pro اپل است. شما می توانید استدلال کنید که هدست‌اپل نسبت به دنیای مجازی همه جانبه ساده تر است، حتی اگر قیمت آن خیلی زیاد نباشد.

نقشه راه متا شامل ساخت هدست‌بعدی خود، با اسم Ventura، حتی ارزان‌تر و راحت‌تر بدون به خطر انداختن وضوح صفحه است. Quest 3 در حال حاضر کمتر از 15 درصد قیمت Vision Pro است و ظاهراً، به گفته گورمن، Meta همچنین به دنبال حذف دسته بندی کنترلر ها برای کمک به آن است و به مشتریان اجازه می دهد یا فقط از حرکات دست استفاده کنند یا کنترل کننده ها را جداگانه خریداری کنند.

اپل و Metaدر نهایت به دنبال بازارهای مختلف هستند، اما در حال حاضر، بازار هدست‌های واقعیت مجازی موجود تقریباً فقط “برای افرادی است که هدست‌های واقعیت مجازی می‌خواهند”،  به عبارت دیگر، افرادی که به عنوان اولین مشتریان به آن علاقه‌مند هستند.

واقعیت آن است که Meta نیاز به یک محصول متفاوت دارد، در غیر این صورت این خطر را ایجاد می کند که Quest مسیر تلفن های ویژه را طی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.