هوش مصنوعی هکرها را خلاق تر کرده است

طبق آنچه پیش بینی می شد مجرمان سایبری و هکرها از هوش مصنوعی مولد مانند چت جی پی تی و بینگ برای بهبود حملات فیشینگ خود علیه شما استفاده می‌کنند.

به گزارش تکناک، ظهور هوش مصنوعی در چند ماه اخیر روش زندگی روزمره افراد را تحت الشعاع خود قرار داده است. اگرچه بیشتر این پیشرفت‌ها نحوه انجام کارها را بهبود بخشیده ، اما این تکنولوژی در دسترس هکرها نیز قرار دارد.

طبق گزارش جدیدی از مایکروسافت، هکرها اکنون از تکنیک‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا حملات خود را مهلک‌تر و غیرقابل تشخیص کنند. شرکت مایکروسافت به تفصیل بیان کرده است که هکرها از ابزارهای موجود هوش مصنوعی مولد و ر‌بات‌های چت جدید برای اجرای این حملات بر روی کاربران بی‌خبر استفاده می‌کنند.

تام بورت، معاون رئیس‌ و مدیر عامل امنیت و اعتماد مشتریان مایکروسافت، اظهار داشت: “مجرمان سایبری از هوش مصنوعی برای بهبود زبان استفاده شده در هوش حملات فیشینگ یا تصویرسازی در عملیات نفوذ استفاده می‌کنند”.

گزارش به تفصیل تبدیل رمزگذاری داده‌ها از شبکه‌های هک شده به رمزگذاری داده‌ها از راه دور را بیان می‌کند و اعلام می‌کند که تا 60 درصد از حملات انجام شده توسط افراد که توسط مایکروسافت در سال گذشته شناسایی شده‌اند، از این رویکرد استفاده کرده‌اند. این رویکرد باعث می‌شود که شرکت‌ها به سختی بتوانند مشکل را کاهش دهند، زیرا رد پای هکر را پوشش می‌دهد.

جهش بزرگ در حملات

طبق گزارش، حملات کلی استخراج اطلاعات به شدت افزایش یافته‌اند و از نوامبر ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ دو برابر شده‌اند. برای کسانی که با این عمل آشنا نیستند، به طور کلی این یک حیله است که توسط هکرها برای دزدیدن اطلاعات و داده‌های شخصی استفاده می‌شود و سپس این اطلاعات از افرادی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند، به عنوان طعمه برای باج گیری استفاده می شود.

شرکت مایکروسافت نیز در گزارش خود به افزایش 2200 درصدی در حملات انجام شده توسط افراد  بین سپتامبر ۲۰۲۲ و ژوئن اشاره می‌کند و اظهار می‌کند که این حملات برخلاف حملات خودکار سفارشی سازی شده‌اند تا با محیط‌های خاص سازگار باشند. همچنین، افزایشی در دزدیدن اطلاعات از سازمان‌ها توسط هکرها و استفاده از این اطلاعات برای اخاذی و مطالبه وجه با تهدید از انتشار یا حتی فروش آن به عموم در صورت عدم توافق وجود دارد.

در عوض، سازمان‌ها نیز به هوش مصنوعی روی آورده و از آن برای ایجاد ابزارهای مقاوم در برابر حملات و تقلب‌های پیچیده که توسط مهاجمان اجرا می‌شوند، استفاده می‌کنند. این موضوع طبق گزارشی از WSJ بیان شده است.

لین بس، مدیر امنیت سایبری هوش مصنوعی Deep Instinct، در سخنرانی خود ، اشاره کرد که کاهش حملات مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط هکرها به کار گرفته می‌شوند، سخت‌تر است.

تازه اول ماجرا است

مشخص است که هکرها در حال تبدیل شدن به افراد خلاق‌تر می‌باشند و اکنون از تکنولوژی هوش مصنوعی برای ایجاد تکنیک‌های پیچیده و پیشرفته برای اجرای حملات خود استفاده می‌کنند. این موضوع نگرانی در میان سازمان‌ها و حتی دولت‌ها را به وجود آورده است. به همین دلیل، برنامه‌هایی در حال اجرا هستند تا تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده شود که برای مقابله با این حملات استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.