همه آنچه باید از Galaxy Watch 6 بدانید

سری سامسونگ  Galaxy Watch5 از بهترین دستگاه‌ها با سیستم عامل Wear OS در بازار امروز است، اما سامسونگ خیلی دلخوش به این دستاورد نیست.

به گزارش تکناک، این شرکت در حال کار بر روی دستبندهای هوشمند بعدی خود، یعنی سری سامسونگ Galaxy Watch 6 است، که ممکن است به زودی به صورت رسمی معرفی شود. به طور رسمی، هنوز در مورد ساعت‌ها خبر زیادی نداریم اما اطلاعات غیررسمی بسیاری از منابع قابل اطمینان در دست است.

طراحی و سخت افزار

اولین نشانه از ظاهر سری سامسونگ  Galaxy Watch 6 در فوریه به وسیله افشاکننده Ice Universe منتشر شد. وی در توییتر خود اعلام کرد که  Galaxy Watch 6 از “طراحی شیشه‌ای منحنی” استفاده خواهد کرد. توییت هیچ تصویری را نشان نمی داد، اما این توضیح با ساعت Pixel Watch قابل مقایسه است که برخلاف Galaxy Watch5  با صفحه نمایش joj، شیشه‌ای برجسته روی صفحه نمایش خود دارد.

در ماه آوریل، Ice Universe در توییتی اعلام کرد که Watch 6 “100% تایید شده” است که صفحه نمایش بزرگتری نسبت به Watch 5 دارد و 1.47 اینچ خواهد بود. این تنها کمی بزرگتر از صفحه نمایش 1.4 اینچی گلکسی Watch 5 معمولی است، اما Ice Universe همچنین می‌گوید که “نسبت صفحه نمایش” بهبود خواهد یافت، به این معنی که در حاشیه‌های صفحه نمایش گلکسی Watch 6 نسبت به گلکسی Watch 5,4کوچکتر هستند، با این حال، هنوز تصویری از مدل پایه گلکسی Watch 6 دیده نشده است.

براساس یک سری گزارشات در بهار امسال، سری سامسونگ گلکسی Watch 6 بازگشت ساعت های هوشمند سبک کلاسیک یا حداقل یک ویژگی مشخص کلاسیک سامسونگ را نشان خواهد داد. در حالی که سری گلکسی  Watch 5 در نسخه‌های استاندارد و Pro در دسترس است؛ هیچ‌کدام از این‌ها قاب چرخشی را که طرفداران قدیمی سامسونگ دوست دارند، ندارد. به نظر می‌رسد گلکسی Watch 6 این وضعیت را تغییر خواهد داد و نسخه پیشرفته گلکسی Watch 6 بازگشت قاب چرخشی و کلیکی را که در سری گلکسی  Watch 5 وجود نداشت، به همراه خواهد داشت. این خبر را در مارچ اولین بار از یوتیوبر کره‌ای Super Roader شنیدیم. وی همچنین گفت که مانند گلکسی Watch 4 Classic، نسخه پیشرفته گلکسی Watch 6 در دو اندازه در دسترس خواهد بود. گلکسی Watch 5 Pro فعلی تنها در یک سایز در دسترس است.

در ماه آوریل، Ice Universe در توییتر خود اعلام کرد که ساعت 6 Watch “مدل بالاتر” نه تنها شامل قاب قابل چرخش خواهد بود، بلکه آن قاب “نسبتاً باریک” خواهد بود. در ماه می، افشاکننده OnLeaks تصاویری از واقعیت Watch 6 Classic را به اشتراک گذاشت، که نشان داد قاب قابل چرخش آن واقعاً کمی باریکتر از قاب موجود در Watch 4 Classic سال ۲۰۲۱ به نظر می‌رسد.

سری سامسونگ گلکسی Watch 6 همچنین می‌تواند در برخی از بهبودهای داخلی کم ​​باشد. با توجه به اطلاعاتی که از ناظرین کره‌ای استخراج شده است (توسط نشریه هلندی Galaxy Club)، به نظر می‌رسد ظرفیت باطری 40 میلی‌متری گلکسی Watch 6  295mAh خواهد بود و مدل 44 میلی‌متری آن با باتری 412mAh عرضه خواهد شد. باتری‌های مشابه اندازه گلکسی Watch 5 موجود، به ترتیب دارای سلول‌های باتری 284 و 410mAh هستند، که به این معناست که گلکسی  Watch 6ممکن است بهبود کمی در عمر باتری داشته باشد – اگرچه با توجه به سخت‌افزار جدید دیگر، بهبود واقعی عمر باتری ممکن است بیشتر قابل توجه‌ باشد.

اگرچه دستگاه‌های Watch 4 و Watch 5 همگی از چیپست Exynos W920 سامسونگ استفاده می‌کنند، اما به نظر می‌رسد سری سامسونگ گلکسی Watch 5 با ارائه چیپست جدید Exynos W980 رونمایی خواهد شد. طبق گزارشی از SamMobile، چیپست W980 نسبت به W920 10 درصد تغییراتی را در سرعت بهبود می‌بخشد. این به هیچ عنوان مسئله بزرگی نیست، اما گلکسی واچ های قبلی Wear OS بسیار پرقدرت هستند، بنابراین هر چه برای بهبود آن‌ها انجام شود، خبر خوبی است. هنوز دیده نشده که آیا چیپست جدید به افزایش عمر باتری کمک خواهد کرد یا خیر.

نرم افزار

سامسونگ تأیید کرده است که دستگاه‌های گلکسی Watch 6 آینده با One UI 5 Watch، نسخه جدیدی از نرم افزار قابل استفاده به همراه ساعت خود عرضه خواهند شد. هنوز بسیاری از One UI 5 Watch را ندیده‌ایم، اما می‌دانیم که این نرم افزار بر روی Wear OS 4 گوگل ساخته شده است و ویژگی‌های جدید در حوزه سلامت و تناسب اندام ارائه خواهد داد.

ویژگی‌های جدیدی برای راهنمایی بهتر در خواب شامل یک ویژگی تمرین که با استفاده از نواحی ضربان قلب شبیه به Fitbit طراحی شده است (ناحیه 1 “آماده سازی”, ناحیه 2 “سوزاندن چربی”, ناحیه 3 “قلب” و غیره)، برای فعالیت شما تعیین می‌کند. One UI 5 Watch همچنین سیستم اضطراری SOS One UI Watch را تنظیم کرده تا به گلکسی واچ‌ها اجازه دهد در صورت سقوط به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس بگیرند.

یک نسخه بتای One UI 5 Watch برای سری گلکسی Watch 4 و  Watch 5 در نظر گرفته شده است، اما به دلیل مشکلاتی که در ادغام Wear OS 4 با سخت افزار قدیمی‌تر وجود دارد، به تعویق افتاده است. با این حال، سامسونگ هنوز اعلام نکرده است که آیا در سخت افزار آینده خود با مشکلات مشابهی روبرو است یا خیر.

زمان عرضه

سامسونگ هنوز تاریخ عرضه دقیق ساعت هوشمند آینده خود را تأیید نکرده است، اما انتظار می‌رود رویداد سالانه Galaxy Unpacked شرکت، در اواخر ماه جولای برگزار شود و در این رویداد گلکسی Z Fold 5 و Z Flip 5 معرفی شوند. با توجه به اینکه سری گلکسی Watch 5 در جشنواره Galaxy Unpacked 2022 در ماه آگوست سال گذشته معرفی شد و چند هفته بعد برای خرید در دسترس قرار گرفت، به نظر می رسد به احتمال زیاد در حال بررسی جدول زمانی مشابه برای این نسل هستند و عرضه آن‌ها در ماه آگوست شروع خواهد شد .همچنین در حالی که پرونده‌های FCC اخیراً ظاهر شده از دستگاه‌ها به تاریخ عرضه خاصی اشاره نمی‌کنند، وجود آن‌ها نیز نشانه خوبی است که می‌توانیم به زودی اطلاعات رسمی بیشتری را ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.