همه تغییراتی که در بروزرسانی Moment 3 ویندوز ۱۱ خواهید دید

مایکروسافت به زودی نسخه بعدی بروزرسانی ویندوز 11 را عرضه خواهد کرد.این بروزرسانی به طور غیر رسمی Moment 3 نامیده می‌شود و تغییرات چشمگیری برای کابران به همراه می آورد.

به گزارش تکناک، زمان یک بروزرسانی ویژگی‌های ویندوز ۱۱ با قابلیت‌ها، تغییرات و رفع مشکلات جدید فرا رسیده است. پس از انتشار بروزرسانی Moment 2 در اواخر فوریه ۲۰۲۳، مایکروسافت در شرف عرضه نسخه بعدی آن است. در اینجا همه چیزی که باید درباره آن بدانید، گفته شده است.

چه چیزی در به روز رسانی Moment 3 ویندوز 11 وجود دارد؟

بروزرسانی ویژگی‌های ویندوز ۱۱ ، بخشی از رویکرد جدید مایکروسافت در خدمات‌رسانی به ویندوز است. به جای انتشار یک بروزرسانی بزرگ هر سال (همانطور که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود)، این شرکت ویژگی‌های جدید را به عنوان بخشی از بروزرسانی‌های تجمعی ماهانه منتشر می‌کند. بنابراین، لیست تغییرات برای هر بروزرسانی Moment به اندازه کمتری نسبت به بروزرسانی بزرگ اولیه برای ویندوز ۱۱ در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ است.

بهبود های Taskbar and Notifications

کاربران ویندوز ۱۱ از افزودنی‌های عالی جدید به نوار وظیفه خود خوشحال خواهند شد. به عنوان مثال، آیکون شبکه می‌تواند با یک آیکون قفل کوچک، اتصال VPN فعال را نشان دهد. با این حال، ارزش توجه دارد که این نشانگر فقط هنگام استفاده از اتصالات VPN “native” تنظیم شده در برنامه تنظیمات ظاهر می‌شود. متاسفانه، اگر از برنامه‌های VPN شخص ثالث استفاده کنید، آیکون تغییری نمی‌کند.

برای بسیاری از کاربران، بروزرسانی ساعت نوار وظیفه، بهترین تغییر در بروزرسانی Moment 3 است. حالا ساعت می‌تواند ثانیه را نشان دهد؛ که یکی از بیشترین ویژگی‌های درخواست شده از کاربرانی است که از ویندوز ۱۰ به ۱۱ مهاجرت کرده‌اند.

مایکروسافت به زودی نسخه بعدی بروزرسانی ویندوز 11 را عرضه خواهد کرد.این بروزرسانی به طور غیر رسمی Moment 3 نامیده می‌شود و تغییرات چشمگیری برای کابران به همراه می آورد.

برای فعال‌سازی این تغییر، به Settings > Personalization > Taskbar > Taskbar Behaviors بروید و گزینه Show seconds in system tray clock را علامت بزنید. مایکروسافت هشدار داده است که این عمل ممکن است مصرف باتری را افزایش دهد که ما هنوز آن را تست نکرده‌ایم.

یک بهبود دیگر بسیار خوب در بروزرسانی Moment 3 ویندوز ۱۱، دکمه‌ای است که با یک کلیک اجازه می‌دهد کدهای تأیید دو مرحله‌ای را از اعلان‌ها کپی کنید. این ویژگی در حال حاضر در Android و iOS موجود است و اکنون مایکروسافت آن را به سیستم عامل خود ‌آورده است که این امکان را فراهم می‌کند که کدهای تأیید دو مرحله‌ای را در اعلان‌های شما شناسایی کند. بنابراین دیگر نیازی به باز کردن ایمیل برای کپی کردن چند عدد نیست.

توجه داشته باشید که دکمه کپی کردن کدهای 2FA از اعلان‌ها، زبان‌های غیر از انگلیسی را پشتیبانی نمی‌کند. متأسفانه، برای اینکه مایکروسافت این امکان را برای کاربران ویندوز ۱۱ با زبان‌های دیگر فراهم کند، باید کمی صبر کرد.

بهبودهای Task Manager

Task Manager در ویندوز ۱۱ حالا از live kernel memory dump پشتیبانی می‌کند؛ یک ویژگی برای جمع‌آوری داده‌ها جهت رفع مشکل خاصی در حالی که سیستم عامل به کار خود ادامه می‌دهد. احتمالاً کاربر عادی از این تغییر استفاده مفیدی نخواهد کرد، اما برای توسعه‌دهندگان که نیاز به بررسی برنامه‌های بی‌پاسخ یا مشکلات دیگر دارند، بسیار مفید خواهد بود.

با رفتن به Task Manager > Details می توانید یک live kernel memory dump ایجاد کنید. روی فرآیند سیستم کلیک راست کرده و گزینه Create live kernel memory dump file را انتخاب کنید.

بهبودهای Settings

بهبودهای صفحه کلید لمسی

بخش تنظیمات صفحه کلید لمسی در بخش Settings > Time & Language > Typing یک منوی کشویی جدید با سه گزینه دریافت کرده است:

  • گزینه Never مانع از باز شدن صفحه کلید لمسی در همه زمان‌ها می‌شود.
  • گزینه When no keyboard attached اطمینان حاصل می‌کند که صفحه کلید لمسی هنگام استفاده از یک دستگاه لمسی به عنوان تبلت بدون کیبورد فیزیکی، روی صفحه نمایش ظاهر شود.
  • در نهایت، گزینه Always بسیار واضح است. فعالسازی این گزینه، با کلیک روی یک فیلد ورودی متن، صفحه کلید لمسی را نمایش می‌دهد.

کنترل روشنایی تطبیقی محتوا (CABC)

CABC یک ویژگی صرفه جویی در انرژی برای لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها است که با توجه به محتوای صفحه ، روشنایی را کاهش یا افزایش می‌دهد تا باتری را حفظ کند. این ویژگی در ویندوز ۱۱ جدید نیست، اما بروزرسانی جدید، امکانات سفارشی بیشتری از جمله گزینه خاموش، فقط در حالت باتری و همیشه روشن را به آن اضافه کرده است.

توجه داشته باشید که در صورتی که سازنده، این ویژگی را فعال نکرده باشد، تنظیمات روی لپ‌تاپ یا تبلت شما نمایش داده نخواهد شد. برای بررسی پشتیبانی کامپیوتر خود، به Settings > System > Display > Brightness بروید.

صفحه تنظیمات USB4

افرادی که دارای یک کامپیوتر مدرن با پورت‌های USB4 هستند، می‌توانند به یک صفحه تنظیمات جدید بروند که اطلاعاتی درباره هاب‌های مبتنی بر USB4 و دستگاه‌های متصل شده به آن‌ها را فراهم می‌کند. این صفحه بر روی سیستم‌هایی که Microsoft USB4 Connection Manager را ندارند، نمایش داده نمی‌شود.

تغییرات کلید Print Screen

با بروزرسانی Moment 3 ویندوز ۱۱، عملکرد پیش فرض کلید Print Screen که یکی از قدیمی‌ترین روش‌های گرفتن عکس‌ صفحه در ویندوز است، تغییر کرده است. به جای کپی کردن آنچه در صفحه نمایش است و قرار دادن آن در کلیپ‌بورد، فشار دادن این کلید، اپلیکیشن Snipping Tool را راه‌اندازی می‌کند.

مایکروسافت می‌داند که برخی از کاربران این تغییر را دوست ندارند، بنابراین اجازه بازگشت به رفتار قدیمی را در Settings > Accessibility > Keyboard می‌دهد.

تغییرات Multitasking

در ویندوز ۱۱، با فشار دادن کلیدهای Alt + Tab و یا استفاده از Snap Assist، می‌توان تب‌های مرورگر را نمایش داد. به علاوه، در کنار نمایش سه، پنج یا همه تب‌ها، کاربران ویندوز ۱۱ می‌توانند یک گزینه جدید را فعال کنند که تعداد تب‌ها را به بیست افزایش می‌دهد. این تنظیمات برای شما که تعداد زیادی تب باز دارید، کارآمد است.

مدیریت بهتر ذخیره‌سازی ابری

اپلیکیشن تنظیمات، حالا یک بخش اختصاصی‌ برای همه اشتراکات OneDrive شما و تجزیه بهتر محتوای ذخیره شده دارد. در نهایت، پس از بروزرسانی به Moment 3 ویندوز ۱۱، کاربران بهبود عملکرد جستجو را در اپلیکیشن تنظیمات مشاهده خواهند کرد.

بهبودات ویجت

این بروزرسانی چیز زیادی برای ویجت‌های ویندوز ارائه نمی‌دهد. تنها چیزی که معرفی می‌کند، یک انتخاب‌گر ویجت با طراحی جدید است که به شما اجازه می‌دهد پیش‌نمایشی از ویجت را قبل از انتخاب آن در برد، ببینید. شایعاتی درباره قرار دادن ویجت‌ها در دسکتاپ وجود دارد، اما این قابلیت در Moment 3 وجود ندارد.

اینجا چگونگی مقایسه انتخاب‌گر جدید با قبلی است:

بهبود قابلیت دسترسی

در این بروزرسانی، ویژگی دسترسی جدیدی اضافه نشده است، بلکه با تکیه بر ویژگی‌هایی که در بروزرسانی‌های قبلی معرفی شده‌اند، بهبودهایی در این ویژگی‌ها انجام شده است. این بهبودها به ویژه در زیرنویس زنده و دسترسی به صدا قرار دارد. زیرنویس زنده آفلاین حالا از زبان‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

Chinese (Simplified and Traditional) French (France and Canada)
German Italian
Japanese Portuguese (Brazil and Portugal)
Spanish Danish
English (Ireland and other dialects) Korean

شما می‌توانید با استفاده از میانبر Win + Ctrl + L یا Quick Actions Menu > Accessibility ، زیرنویس زنده را فعال یا غیرفعال کنید. توجه داشته باشید که برای بار اول، لازم است یک پکیج اضافی را دانلود کنید. پس از آن می‌توانید زیرنویس زنده را به صورت آفلاین استفاده کنید. برای تغییر زبان، بر روی دکمه‌ چرخ دنده کلیک کرده و زبان زیرنویس را انتخاب کنید.

تغییر دیگری که در بروزرسانی Moment 3 در زمینه دسترسی قرار گرفته است، بهبودهای Voice Access هستند. همانطور که از نامش پیداست، Voice Access امکان کنترل کامپیوتر ویندوز ۱۱ با صدای شما را فراهم می‌کند. با جدیدترین نسخه سیستم عامل، Voice Access صفحه راهنمایی با طراحی مجددی دریافت کرده است که برای هر دستور و نوع آن توضیحاتی را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، Voice Access حالا گویش‌های انگلیسی زیر را پشتیبانی می‌کند (متاسفانه، انگلیسی همچنان تنها زبان پشتیبانی شده است):

– انگلیسی (بریتانیا)

– انگلیسی (هند)

– انگلیسی (زلاند نو)

– انگلیسی (کانادا)

– انگلیسی (استرالیا)

در نهایت، Voice Access دستورات جدیدی برای انتخاب و ویرایش متن دریافت کرده است. شما می‌توانید به کامپیوتر خود بگویید که قسمتی از متن را تا قسمت دیگری برجسته کند، چیزی را پاک کند، یک فرمت خاص را اعمال کند و غیره.

بسیاری از اصلاحات

این بروزرسانی شامل بسیاری از رفع اشکالات، تغییرات و بهبودهایی است که در بخش‌های مهم اعمال نشده‌اند، اما همچنان هم مهم هستند. در ادامه تغییرات اصلی با مشکلاتی که برطرف شده‌اند را می‌توانید مشاهده کنید:

 

  • رفع یک مشکلی که بر Narrator اثر می‌گذاشت. حالا این قابلیت به درستی ویژگی‌های متنی کلماتی مانند غلط املایی، حذف تغییر و نظر را اعلام می‌کند.
  • رفع یک مشکلی که بر exe اثر می‌گذاشت. پس از خروج از سیستم، این برنامه دیگر کار نمی‌کرد. این مشکل پس از ارتقای سیستم عامل به Windows 11 Azure Virtual Desktop (AVD) و ورود به آن اتفاق می‌افتد.
  • رفع یک مشکلی که بر Server Message Block (SMB) اثر داشت. شما نمی‌توانید به پوشه مشترک SMB دسترسی پیدا کنید و با خطای Not enough memory resourcesیا Insufficient system resources  روبرو می‌شوید.
  • رفع یک مشکلی که اعلان‌های نامعمول تاریخ انقضای رمز عبور را به کاربران ارسال می‌کرد. این مشکل پس از تنظیم یک حساب برای استفاده از Smart Card is Required for Interactive Logon و تنظیم  Enable rolling of expiring NTLM secrets اتفاق می‌افتد.
  • رفع یک مشکلی که بر Local Security Authority Subsystem Service (LSASS) اثر می‌گذاشت. این مشکل پس از استفاده از Azure Virtual Desktop (AVD) اتفاق می‌افتد.
  • رفع یک مشکلی که بر Storage Spaces Direct (S2D) Cluster اثر می‌گذاشت. پس از تغییر رمز عبور دوره‌ای، این کلاستر ممکن بود از دسترس خارج شود. کد خطا 1326 است.
  • رفع یک مشکلی که بر دسترسی به تنظیمات Tab برای سایت‌های IE mode اثر می‌گذاشت.
  • رفع یک مشکلی که در dot sourcing برای فایل‌هایی با تعریف کلاس در Windows PowerShell ایجاد می‌شود.
  • رفع یک مشکلی که بر استفاده از Event Viewer اثر می‌گذاشت. این مشکل محدودیت تعداد منابع رویداد را که کاربران غیر ادمین می توانند دسترسی داشته باشند، ایجاد می‌کرد.
  • این بروزرسانی یک مشکل Event Viewer را برطرف می‌کند. که بر رندر گزارش رویداد ارسال شده تأثیر می گذارد.
  • این بروزرسانی یک نشت حافظه را رفع می‌کند که هربار که یک سند متنی پرینت می‌شود، رخ می‌دهد.
  • این بروزرسانی مشکلی را که زمانی که یک تصویر bitmap نیم‌پرده رندر می‌شود، باعث متوقف شدن کامپیوتر می‌شود، برطرف می‌کند.
  • این بروزرسانی مشکلی را که در دستگاه‌هایی که دارای چند GPU منفصل هستند، باعث می‌شود که از صفحه پیش‌فرض تنظیمات گرافیکی، نتوانید GPU با عملکرد بالا را انتخاب کنید، برطرف می‌کند.
  • این بروزرسانی مشکلی که جلوی کار دستگاه شما را  وقتی از Modern Standby استفاده می‌کنید، با پیغام خطای 0x13A KERNEL_MODE_HEAP_CORRUPTION می‌گیرد، برطرف می‌کند.
  • این بروزرسانی مشکلی را که در برخی برنامه‌ها به وقوع می‌پیوندد و باعث متوقف شدن آن‌ها می‌شود؛ شامل بستن یک پنجره (WM_CLOSE) را رفع می‌کند.
  • این بروزرسانی شماره تلفن پشتیبانی برای فعال‌سازی ویندوز را در هند تغییر می‌دهد.
  • این بروزرسانی محدوده شناسه بین‌المللی اشتراک‌گذاری سیم کارت (IMSI) برای برخی ارائه دهندگان موبایل جهانی را تغییر می‌دهد.
  • این بروزرسانی مشکلی را که بر فایروال ویندوز اثر می‌گذارد برطرف می‌کند. فایروال تمام اتصالات به آدرس IP پورتال اسیر را رد می‌کند. این مشکل هنگامی رخ می‌دهد که گزینه Captive Portal Addresses را انتخاب کنید.
  • این بروزرسانی مشکلات چاپ لیبل چند منظوره را برطرف می‌کند. این مشکل بر روی نصب بعضی از آن‌ها تأثیر می‌گذارد.
  • این بروزرسانی مشکلی را که بر دستگاه‌هایی که به فعالیت در Azure Active Directory (Azure AD) ملحق شده‌اند، را رفع می‌کند. فایروال ویندوز نمی‌تواند دامنه و نمایه صحیحی را برای آن‌ها اعمال کند.
  • این بروزرسانی مشکلی را که در پخش صدا تأثیر می‌گذارد، برطرف می‌کند. این مشکل در دستگاه‌هایی با پردازنده‌های خاص رخ می‌دهد.
  • این بروزرسانی مشکلی که بر صفحه کلید لمسی تأثیر می‌گذارد، برطرف می‌کند. این مشکل در زبان فرانسوی کانادایی، حالت نمایشی نادرستی را نشان می‌دهد.
  • این بروزرسانی مشکلی را که در Windows Defender Application Control (WDAC) تأثیر می‌گذارد، رفع می‌کند. این مشکل ممکن است رویدادهای حسابرسی را ایجاد کند که به آن‌ها نیاز ندارید. این مشکل هنگامی رخ می‌دهد که گزینه Disabled: Script Enforcement را انتخاب کنید.
  • این بروزرسانی مشکلی را که در صفحه کلید لمسی تأثیر می‌گذارد، برطرف می‌کند. گاهی اوقات، حالت نمایشی صحیح را براساس محدوده ورودی کنونی نشان نمی‌دهد.
  • این بروزرسانی مشکلی را که در Chinese و Japanese Input Method Editor (IME) تأثیر می‌گذارد، برطرف می‌کند. هنگام جستجوی Emoji Panel با استفاده از کلید Windows + نقطه (.)، برخی کاربران ممکن است با شکست مواجه شوند.
  • این بروزرسانی به مشکلی می‌پردازد که پانل دست‌نویس چینی و ژاپنی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این مشکل باعث عدم نمایش گزینه‌های پیش‌بینی متن در حالت نوشتار دستی و یا توقف پاسخگویی دستگاه می‌شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که یک کلمه را از لیست گزینه های پانل دست‌نویس انتخاب می‌کنید.
  • این بروزرسانی یک مشکلی را که بر روی runas تأثیر می‌گذارد، رفع می‌کند. این مشکل باعث متوقف شدن عملکرد دستگاه می‌شود و به نظر می‌رسد که شما به حساب خود وارد نشده‌اید.
  • این بروزرسانی یک مشکل را که ممکن است بر روی یک نقطه بازسازی بزرگ تأثیر بگذارد، رفع می‌کند. این مشکل وقتی از NTFS برای دسترسی به آن استفاده می‌کنید، باعث خطای توقف می‌شود. این مشکل پس از اینکه یک عملیات FSCTL Set لغو شده، برچسب بازسازی را تغییر می‌دهد، رخ می‌دهد.
  • این بروزرسانی یک مشکل شناخته‌شده را که ممکن است بر برخی از برنامه‌های تشخیص گفتار تأثیر بگذارد، رفع می‌کند. این مشکل باعث ایجاد نواقصی در تشخیص گفتار، ورودی بیانی و نوشتار می‌شود که به طور گسسته رخ می‌دهد. این مشکل هنگامی رخ می‌دهد که زبان نمایش چینی یا ژاپنی باشد. برخی از برنامه‌ها ممکن است برخی از کلمات را شناسایی نکنند. آنها ممکن است هیچ ورودی از تشخیص گفتار یا انواع ورودی‌های مبتلا به مشکل دریافت نکنند. این مشکل هنگامی بیشتر اتفاق می‌افتد که برنامه‌ها از تشخیص گفتار آفلاین استفاده می‌کنند. برای توسعه دهندگان برنامه، این مشکل فقط بر تشخیص گفتاری که از مشخصات دستور زبان تشخیص گفتار (SRGS) در SpeechRecognition استفاده می‌کند، تأثیر می‌گذارد. این مشکل بر روی سایر انواع تشخیص گفتار تأثیر نمی‌گذارد.

تصاویر پس زمینه

مثل همیشه، در اینجا تصاویر پس زمینه ای است که ما در این بررسی استفاده کردیم:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.