همه چیز درباره رویداد ویژه سرفیس مایکروسافت

مایکروسافت اواخر این هفته یک رویداد ویژه سرفیس را در شهر نیویورک برگزار خواهد کرد که در آن انتظار می رود سه دستگاه سرفیس جدید و ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای ویندوز، آفیس، بینگ، سرفیس و غیره معرفی کند.

به گزارش تکناک، این رویداد تنها چند روز پس از استعفای پانوس پانای، رئیس سابق ویندوز و سرفیس مایکروسافت در یک اطلاعیه غیرمنتظره برگزار می‌شود. اکنون خواهیم دید که چگونه رهبران جدید ویندوز و سرفیس با برنامه های بزرگ هوش مصنوعی مایکروسافت پیش می روند.

در این مطلب ما نحوه و زمانی که می‌توانید این رویداد را به صورت زنده دنبال کنید، همراه با اعلامیه‌های محصول جدیدی که انتظار داریم از مایکروسافت ببینیم را پوشش خواهیم داد.

رویداد ویژه سرفیس مایکروسافت چه زمانی خواهد بود؟

این رویداد مطبوعاتی در ساعت 7 صبح به وقت آمریکا در روز پنجشنبه 21 سپتامبر مصادف با 30 شهریور آغاز می‌شود و اولین رویداد حضوری سرفیس از زمان همه‌گیری ویروس کرونا است. رئیس سابق ویندوز و سرفیس که پانوس پانای بود، سخنرانی نخواهد کرد، اما به احتمال زیاد یوسف مهدی، رئیس بازاریابی مصرف کننده را خواهیم دید. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز در این رویداد حضور خواهد داشت. این رویداد در شهر نیویورک برگزار خواهد شد.

چگونه می توانیم رویداد مایکروسافت را تماشا کنیم؟

مایکروسافت رویداد سرفیس و هوش مصنوعی خود را به صورت زنده پخش نمی کند. زمانی که این رویداد آغاز شود ما و دیگر وب سایت های تکنولوژی آن را پوشش خواهیم داد. سپس مایکروسافت چند ساعت، ضبطی از رویداد را در سایت شرکت ارسال خواهد کرد.

معرفی سه دستگاه سرفیس جدید

شایعه شده است که مایکروسافت در رویداد ویژه خود سه دستگاه سرفیس جدید را معرفی می کند. یک Surface Laptop Studio 2 با پردازنده های نسل سیزدهم اینتل، RTX 4060  انویدیا، اسلات کارت microSD  و پورت USB-A قبلاً فاش شده است. به نظر می‌رسد که لپ‌تاپ سرفیس استودیو 2 طراحی مشابهی با نسخه اصلی دارد، با نمایشگری که به جلو کشیده می‌شود تا از لپ‌تاپ به تبلت تبدیل شود.

WinFuture هفته گذشته گزارش داد که این اولین دستگاه سرفیس خواهد بود که با 64 گیگابایت رم عرضه می شود. به نظر می رسد که مایکروسافت قرار است در این لپ تاب بیشتر مشخصات داخلی را بهبود می بخشد، و یک پورت USB-A برای تجهیزات جانبی موجود و یک کارت microSD برای افزایش فضای ذخیره سازی به آن اضافه می کند. شایعه شده است که مایکروسافت عرضه لپ تاپ سرفیس استودیو 2 را در تاریخ 3 اکتبر مصادف با 11 مهر آغاز خواهد کرد.

Surface Laptop Studio 2  ممکن است ستاره نمایش سرفیس در این رویداد باشد، اما Surface Go 4 و Surface Go 3 نیز قرار است معرفی شوند.   WinFuture  هفته گذشته پس از اینکه مایکروسافت ظاهراً نسخه ای از تبلت با پردازنده Arm را به جای اینتل به تعویق انداخت، گزارش داد که Surface Go 4 با پردازنده Intel N200  در داخل عرضه می شود.

هنوز تصاویری از لپ تاپ Surface Go 4 به بیرون درز نکرده است، اما انتظار می رود که طراحی مشابه مدل قبلی Surface Go 3  داشته باشد. در مورد اطلاعات فاش شده، تصاویری از Surface Go 3 نیز در فضای مجازی منتشر شده است. به نظر می رسد این لپ تاپ بسیار شبیه به لپ تاپ 2 Surface Go  است، اما شایعه شده است که مدل جدید با پردازنده های نسل دوازدهم اینتل عرضه می شود و همچنین انتظار می رود در اوایل ماه اکتبر عرضه شود.

ویژگی های هوش مصنوعی ویندوز

مایکروسافت در جریان رویداد ویژه خود، از ویژگی های بیشتر مبتنی بر هوش مصنوعی برای ویندوز رونمایی خواهد کرد. این شرکت سازنده نرم افزار روی به روز رسانی ویندوز 11 (23H2) کار می کند که شامل Windows Copilotکه یک دستیار شخصی هوش مصنوعی است. انتظار می‌رود این به‌روزرسانی تا پایان ماه سپتامبر و با طیف وسیعی از بهبودها در ویندوز 11 عرضه شود.

با این حال، ما انتظار داریم که مایکروسافت جزییات بیشتری از Copilot ارائه دهد. ما اخیرا در نسخه‌های آزمایشی Snipping Tool و برنامه Photos با ویژگی‌های مفید برای کپی کردن متن از اسکرین‌شات‌ها و افزودن تاری پس‌زمینه به عکس‌ها، ویژگی‌های بیشتر مبتنی بر هوش مصنوعی در برنامه‌های ویندوز را مشاهده کرده‌ایم.

همچنین شایعه شده است که برنامه Paint به زودی با اعلان‌های متن به تصویر برای تولید خودکار تصاویر، از هوش مصنوعی بهره می‌برد. همچنین شایعه شده است که به برنامه  Photos یک ویژگی جدید برای شناسایی افراد یا اشیاء در عکس‌ها و سپس برش یا چسباندن آن‌ها در جای دیگر اضاف می شود که این ویژگی بسیار شبیه ویژگی مشابه در iOS می باشد.

بعید به نظر می رسد که مایکروسافت برنامه های خود را برای ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی در ویندوز 12 که انتظار می رود در سال آینده میلادی انجام شود، به نمایش بگذارد، اما بسیاری از ویژگی های جدید سرفیس و هوش مصنوعی ویندوز، زمینه تمرکز مایکروسافت بر هوش مصنوعی برای ویندوز را فراهم خواهند کرد. پانای در اوایل سال جاری گفت: هوش مصنوعی نحوه انجام همه کارها در ویندوز را به معنای واقعی کلمه دوباره اختراع خواهد کرد، بنابراین ما احتمالاً شروع به کار مجددی برای مایکروسافت خواهیم داشت.

ویژگی های سطح هوش مصنوعی

استیون باتیچ، رئیس گروه علوم کاربردی مایکروسافت، سال گذشته در مصاحبه ای با  The Verge  گفت: هوش مصنوعی به طور موثر تاثیر عمیقی بر نحوه استفاده شما از کامپیوتر و تکامل آن خواهد داشت.

تیم سرفیس سالهاست که با ویژگی هایی مانند Windows Studio Effects بر روی هوش مصنوعی متمرکز شده است. این ویژگی ها برای اولین بار در سال 2020 در   Surface Pro X  مجهز به Arm-Powered با قابلیتی که به طور خودکار چشمان شما را در طول تماس ویدیویی تنظیم می کند تا به نظر برسد که همیشه از طریق دوربین در حال برقراری تماس چشمی هستید، مشاهده شد.

این ویژگی‌های هوش مصنوعی به یک واحد پردازش عصبی اختصاصی (NPU) متکی هستند، تراشه‌ای که وظایف پردازش هوش مصنوعی را تخلیه می‌کند و تاکنون فقط در دستگاه‌های Surface مجهز به Arm-Powered موجود بوده است. مایکروسافت سال گذشته نسخه Surface Pro 9 Arm را با NPU عرضه کرد و Windows Central گزارش داد که حتی ممکن است Surface Laptop Studio 2 دارای ویژگی اختصاصی خود باشد.

پردازنده‌های موبایل Ryzen 7000 AMD اولین تراشه‌های موبایل x86 بودند که دارای یک موتور هوش مصنوعی اختصاصی بودند که می‌تواند از جلوه‌های  Windows Studio  مایکروسافت از جمله تماس چشمی و حذف نویز پس‌زمینه پشتیبانی کند. انتظار می رود تراشه های آتی Meteor Lake اینتل دارای قابلیت های مشابه هوش مصنوعی نیز باشند. هنوز مشخص نیست که مایکروسافت قرار است از چه NPU  در سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2 استفاده کند، اما ممکن است این شرکت زمینه‌ای برای تجربیات هوش مصنوعی بیشتر که برای ویندوز 11 و بعد از آن برنامه‌ریزی می‌کند، ایجاد کند.

همچنین مایکروسافت اخیراً برای کمک به تقویت دوربین هوشمند سرفیس خود به هوش مصنوعی روی آورده است، بنابراین این احتمال وجود دارد که لوازم جانبی دیگری را ببینیم که در سرفیس، از هوش مصنوعی استفاده می کند.

ویژگی های Office و Bing AI

گفتنی است که رویداد ویژه مایکروسافت تماماً در مورد سرفیس و ویندوز نخواهد بود. ما انتظار داریم در مورد برنامه های Copilot مایکروسافت برای مایکروسافت 365 و برنامه های آفیس چیزهای بیشتری بشنویم. مایکروسافت در ماه جولای قیمت گزافی را برای Copilot تعیین کرد و زمان آن فرا رسیده است که تاریخ انتشاری برای دسترسی کاربران سازمانی به این اسناد آفیس که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، ارائه دهد.

Copilot  در برنامه‌های آفیس به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد فوراً اسناد را خلاصه کنند، ایمیل‌ها را تولید کنند و تجزیه و تحلیل اکسل را سرعت بخشند. این شانس مایکروسافت است تا از رقبایی که از ویژگی‌های مشابه مبتنی بر هوش مصنوعی برای Google Workspace،Zoom  و Slack استفاده می کنند، جلو بزند.

مایکروسافت در اوایل سال جاری شروع به ارائه پیش‌نمایش Bing Chat Enterprise کرد، که در اصل همان Bing Chat است که برای مصرف‌کنندگان در دسترس است، اما با حفاظت از داده‌های تجاری اضافه‌شده. انتظار می‌رود زمانی که Bing Chat Enterprise از پیش‌نمایش خارج ‌شود و ویژگی‌های بیشتری را برای هر دو نسخه مصرف‌کننده و شرکتی Bing Chat ارائه می دهد، چیزهای بیشتری درمورد آن بشنویم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.