همه چیز درباره نسل هفتم آیپد پرو اپل

در حال حاضر، اپل یک مجموعه گسترده از آیپدها مانند، iPad Air،   iPad mini و iPad Pros را دارد به نوعی پیشتاز این بازار محسوب می شود.

به گزارش تکناک، واضح است که اپل به این زودی ها به دنبال ساده سازی تجارت تبلت خود نیست و دلیل خوبی برای این امر وجود دارد. این شرکت در حال حاضر در بازار تبلت ها جلوتر از سامسونگ در رتبه اول قرار دارد و محبوبیت زیادی پیدا کرده است. شاید این حق اپل باشد که تبلت‌هایی را با قیمت‌های متفاوت ارائه کند تا مشتریان را از تغییر به سمت تبلت اندرویدی باز دارد.

با این حال، به نظر می‌رسد اپل در مسیر تجدید نظر در مجموعه آیپد پرو خود قرار دارد. تا زمان عرضه آیپد پرو (2024)،که با نام آیپد پرو (نسل هفتم) شناخته می‌شود، هنوز مدتی باقی مانده است، اما شایعات در مورد تبلت های آینده در حال حاضر در حال افزایش است.

آیا آیپد پرو (نسل هفتم) وجود خواهد داشت؟

تمام نشانه‌ها به وجود نسل جدیدی از تبلت‌های آیپد پرو اشاره دارند. گزارش‌ها نشان می‌دهند، این شرکت قصد دارد تولید دو مدل از آی‌پد پرو (نسل هفتم) را در سه ماهه اول سال آینده آغاز کند. اپل به طور معمول هر یک یا دو سال یک آیپد پرو جدید را معرفی می‌کند.

نسل قبلی آیپد پروهای قدرت‌مند با چیپست Apple M2 در سال 2022 عرضه شدند، بنابراین عرضه آیپد پرو نسل بعدی در سال 2024، به ویژه با شایعات درباره چیپست جدید M3 در حال توسعه، به نظر می‌رسد قدم بعدی و منطقی برای اپل باشد.

تاریخ انتشار iPad Pro (2024) کی است؟

آیپد پرو اپل (نسل اول): 9 سپتامبر 2015

آیپد پرو اپل (نسل دوم): 5 ژوئن 2017

آیپد پرو اپل (نسل سوم): 30 اکتبر 2018

آیپد پرو اپل (نسل چهارم): 18 مارس 2020

آیپد پرو اپل (نسل پنجم): 20 آوریل 2021

آیپد پرو اپل (نسل ششم): 18 اکتبر 2022

 

اپل برای عرضه آیپدهای جدید زمانبندی مشخصی ندارد. آیپد پروهای نسل ششم قبلی در ماه اکتبر عرضه شدند. قبل از آن، آیپد پروهای نسل پنجم در ماه آوریل رونمایی شدند. همچنین ما شاهد معرفی مدل‌های جدید آیپد پرو توسط اپل در ماه مارس، سپتامبر و نوامبر بوده‌ایم. بنابراین، در مورد مجموعه آیپد پرو (2024)، نمی‌توان به طور مشخص تاریخ عرضه را پیش‌بینی کرد.

مارک گورمن از بلومبرگ معتقد است اپل تبلت‌های پرو جدید را در سال 2023 معرفی نمی کند. همه این‌ها به اپل زمان کافی می‌دهد تا مدل‌های جدید آیپد پرو را برای ژوئن 2024 آماده‌سازی کند تا همزمان با کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC سالانه خود منتشر شود.

به علاوه، احتمالاً شرکت ممکن است همچنان سپتامبر یا اکتبر را برای عرضه انتخاب کند – شاید همراه با آیفون 15. در حال حاضر همه چیز نامشخص است، اما ما به دقت پیگیری آیپد پرو (نسل هفتم) خواهیم بود و وقتی درباره تاریخ یا ماه عرضه بیشتری بدانیم، این مطلب را به‌روز خواهیم کرد.

آیپد پرو (نسل هفتم) چه مشخصات و ویژگی هایی خواهد داشت؟

یکی از بهبودهای کلیدی که انتظار می‌رود در آیپد پرو جدید (نسل هفتم) صورت بگیرد، استفاده از پنل‌های OLED است. طبق گزارشات، اپل قصد دارد برای آیپد پروهای سال 2024 از صفحه‌های OLED با فناوری اکسید چندبلوری با دمای پایین (LTPO) استفاده کند.

در حال حاضر اپل از صفحه‌های LCD با نور پس‌زمینه Mini LED بر روی مدل‌های آیپد پرو خود استفاده می‌کند، اما تغییر به فناوری OLED می‌تواند به معنی کنتراست و سطوح سیاه بهتری در تبلت‌های جدید باشد. اضافه کردن فناوری LTPO به این ترکیب، می‌تواند باعث سربالایی آیپد پرو نسل هفتم نسبت به Samsung Galaxy Tab S9 Ultra با یک صفحه نمایش با مصرف انرژی کمتر شود اما ما از خودمان جلوتر می رویم. در نهایت، این‌ها فقط شایعات هستند. آنها پایه محکمی دارند، اما قبل از اینکه رویای آی پدهای OLED را شروع کنیم، باید منتظر تایید بیشتر باشیم.

درباره اندازه صفحه نمایش، انتظار می‌رود آیپد پرو (نسل هفتم) در دو نسخه 11.1 اینچی و 13 اینچی عرضه شود که این اندازه‌ها آنها را یکمی بزرگتر از نسخه فعلی آیپد پرو می‌کند. این اطلاعات به‌طور جداگانه توسط تحلیلگر صفحه نمایش راس یانگ و سایت The Elec گزارش شده است.

بر اساس شایعات، اپل در حال کار بر روی چیپ M3 خود است. آیپد پروهای فعلی از چیپ سیلیکون M2 شرکت پشتیبانی می‌شوند. بنابراین، طبیعی است که فرض کنیم نسل بعدی آیپد پرو به پردازنده جدید M3 ارتقا خواهد یافت. انتظار می‌رود این چیپ با استفاده از فرآیند ساخت جدید، عملکرد و کارایی بهبود قابل توجهی داشته باشد. اطلاعاتی که از بلومبرگ به دست آمده است نشان می‌دهد که چیپ اپل M3 شامل یک CPU 8 هسته‌ای و تا یک GPU 10 هسته‌ای خواهد بود. با این حال، اپل ممکن است در آیپد پرو 2024 از چیپ M2 Pro یا M2 Max استفاده کند. این‌ها در زمان عرضه آیپد پروهای قبلی در دسترس نبودند.

قیمت آی‌پد پرو (نسل هفتم) چقدر خواهد بود؟

آیپد پرو اپل (نسل اول): شروع قیمت 599 دلار (9.7 اینچ)، شروع قیمت 799 دلار (12.9 اینچ)

آیپد پرو اپل (نسل دوم): شروع قیمت 646 دلار (10.5 اینچ)، شروع قیمت 799 دلار (12.9 اینچ)

آیپد پرو اپل (نسل سوم): شروع قیمت 799 دلار (11 اینچ)، شروع قیمت 999 دلار (12.9 اینچ)

آیپد پرو اپل (نسل چهارم): شروع قیمت 799 دلار (11 اینچ)، شروع قیمت 999 دلار (12.9 اینچ)

آیپد پرو اپل (نسل پنجم): شروع قیمت 799 دلار (11 اینچ)، شروع قیمت 1,099 دلار (12.9 اینچ)

آیپد پرو اپل (نسل ششم): شروع قیمت 799 دلار (11 اینچ)، شروع قیمت 1,099 دلار (12.9 اینچ)

آیپد پرو 2022 با قیمت 799 دلار برای مدل 11 اینچی پایه و 1,099 دلار برای نسخه 12.9 اینچی عرضه شد. این قیمت‌ها همان قیمت‌هایی بودند که شرکت برای مدل‌های پایه آیپد پرو سال 2021 تعیین کرده بود. انتظار می‌رود اپل برای رده‌بندی آیپد پرو 2024 به همان قیمت‌ها پایبند باشد، اما ممکن است اینطور نباشد. انتظار می‌رود اپل در سال جاری قیمت‌های مدل‌های آیفون 15 پرو را افزایش دهد. سازندگان تلفن همراه و تبلت نرخ‌ها را به منظور بهبود سودآوری در پیشرفت بازار جهانی افزایش می‌دهند. با توجه به این موضوع، ممکن است در سال 2024 مدل‌های آیپد پرو گرانتری را ببینیم.

گزارشی از وب‌سایت The Elec نشان می‌دهد که ممکن است قیمت‌های آیپد پرو تا ۷۰۰ دلار افزایش یابد. این باعث می‌شود مدل ۱۱ اینچی حدوداً ۱,۵۰۰ دلار و نسخه ۱۳ اینچی حدوداً ۱,۸۰۰ دلار قیمت داشته باشد. و این قیمت‌ها برای مدل‌های پایه هستند. آیپد پرو نسل هفتم با ظرفیت ۲ ترابایت و مشخصات بالاتر می‌تواند به راحتی رکورد قیمت ۳,۰۰۰ دلار را بشکند.

آیا باید منتظر آیپد پرو (2024) باشیم؟

تبلت های فعلی آیپد پرو بسیار قدرتمند هستند. در این تبلت‌ها بسیاری از ویژگی‌های جذاب وجود دارد، از جمله عملکرد قدرتمندی که بهتر از لپتاپ‌هاست، صفحه‌نمایش عالی، بلندگوهای قوی و موارد دیگر.

با شایعاتی که به بهبود قابل توجهی در صفحه نمایش و عملکرد اشاره می‌کنند، آیپد پرو (نسل هفتم) احتمالاً نسبت به نسل فعلی به طور قابل توجهی پیشرفت خواهد کرد. با این حال، هنوز بسیاری از جزئیات راجع به تبلت‌های آینده را نمی‌دانیم، از جمله اطلاعات مربوط به باتری، شارژ، دوربین‌ها و سایر جنبه‌ها. برخی از این جنبه‌ها در بررسی آیپد پرو 2022، ما را ناامید کرده بودند.

آنچه مشتریان از اپل انتظار دارند

شارژ سریعتر و شارژ بی سیم

منتظر بودیم اپل شارژ بی‌سیم را برای آیپد پرو 2022 به ارمغان آورد، اما این اتفاق نیفتاد. امیدواریم که این ویژگی را در تبلت‌های آیپد پرو (نسل هفتم) ببینیم. شارژ بی‌سیم نه تنها یک ارتقاء خوب خواهد بود، بلکه ما همچنین دوست داریم شارژ بی‌سیم معکوس را در تبلت‌ها ببینیم.

حتی شارژ سیمی معمولی در آی‌پدهای پرو نیز می‌تواند با ارتقاء انجام شود .آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی نیاز به بیش از دو ساعت زمان برای شارژ دارد و این قابلیت در دنیایی که باتری ۱۱٬۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تبلت Galaxy Tab S9 Ultra به مدت کمتر از یک ساعت شارژ می شود، کافی نیست.

استفاده از دوربین بهتر

دوربین‌های موجود در آیپد پرو فعلی در سمت کوتاه تبلت قرار دارند. این بدان معنی است که وقتی تبلت را در حالت افقی قرار می‌دهید، دوربین‌ها به طور ناخوشایند در سمت چپ صفحه نمایش قرار می‌گیرند. ما امیدواریم که اپل این موضوع را تغییر دهد و دوربین‌ها را در سمت بلندتر قرار دهد تا برای استفاده در تماس‌های تصویری و موارد مشابه بهتر باشد.

صفحه نمایش عالی در انواع مختلف

آیپد پرو 12.9 اینچی فعلی با یک صفحه‌نمایش Liquid Retina XDR فوق‌العاده زیبا، با قابلیت “ProMotion” و تکنولوژی mini-LED برخوردار است که درخشندگی بیشینه تا 1600 نیت برای محتوای HDR را فراهم می‌کند. همچنین، این محصول دارای 2500 منطقه کنترل شده مجزا برای کاهش نور محلی است که باعث ایجاد سیاهی‌های عمیق و کنتراست بالا می‌شود. متأسفانه، اپل همین تجربه را به آیپد پرو 11 اینچی در این سری نداد. در حالی که صفحه نمایش مدل 11 اینچی به خوبی عمل می‌کرد، اما با صفحه‌های AMOLED موجود در سری بالارده Galaxy Tab S8 سامسونگ همسان نبود و همین موضوع هنوز هم در خانواده Tab S9 رقم خورده است. اپل باید این موضوع را تغییر داده و یکنواختی نمایشگر را به آیپد پرو بیاورد تا با Tab S9 رقابت کند، به خصوص اگر قصد دارد برای آنها هزینه‌ی زیادی از مشتریان دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.