همکاری ناسا و canoo برای توسعه اکتشافات فضایی

شرکت فناوری هایCanoo ، یک سازنده برتر خودروهای برقی، با موفقیت سه خودروی الکتریکی پیشرفته (CTV) را برای حمل و نقل خدمه به مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا ارسال کرده است.

به گزارش تکناک،  این خودروها که به صورت ویژه طراحی شده‌اند و نقش مهمی در ماموریت آینده آرتمیس خواهند داشت . در واقع نقطه‌ تغییر حیاتی در برنامه  سرنشین دار اکتشاف فضایی آمریکا خواهند بود.

سه وسیله نقلیه CTV قرار است تا پایان 2024 فعال شوند و از ماموریت فضایی آرتمیس 2 ناسا پشتیبانی کنند. این ماموریت، اولین ماموریت سرنشین دار خارج از مدار زمین توسط آمریکا در بیش از 50 سال اخیر است. آرتمیس قصد دارد با ماموریت‌های ماهانه که پس از آن برنامه‌ریزی شده، اکتشافات فضایی را احیا کند و حضور انسان را در ماه برای مدت طولانی ایجاد کند.

وسایل نقلیه خدمه ناسا همچنین شامل خودروهای الکتریکی تسلا مدل X است

CTV های شرکت Canoo دارای یک پلتفرم چند منظوره هستند که فضای کابین، کاربردی بودن و بهره وری را در عین حفظ فضای فشرده در اولویت قرار می دهد. این وسایل نقلیه با دقت مهندسی شده‌اند تا چهار فضانورد را که  لباس‌های سیستم بقای خدمه اوراین را پوشیده‌اند، در کنار همکاران پشتیبانی و تجهیزات تخصصی، در خود جای دهند.

در حالی که CTV ها مریخ نوردهای فضایی واقعی نیستند، اما نقشی محوری در حمل و نقل پرسنل از ساختمان عملیات و بازرسی آرمسترانگ به مجتمع 39B که موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) و فضاپیمای اوریون برای بلند شدن آماده می شوند  ایفا میکنند.

Canoo قرارداد ساخت این سه وسیله نقلیه را در آوریل 2022 دریافت کرد. Canoo با همکاری نزدیک با نمایندگان ناسا، ایمنی و راحتی فضانوردان را در طول جابجایی آنها به سکوی پرتاب در اولویت قرار می دهد.

چارلز بلک ول تامپسون، مدیر راه اندازی آرتمیس در این خصوص اظهار داشت: من معتقدم هرکسی که این وسایل نقلیه جدید را ببیند، به اندازه من به این ماموریت سرنشین دار آرتمیس افتخار خواهد کرد. مشارکت بین Canoo و ناسا نشان دهنده تعهد مشترک به حمل و نقل پایدار است و روح ماجراجویانه ناسا را ​​برجسته می کند.

علاوه بر وسایل نقلیه Canoo، ناوگان حمل‌ونقل ناسا شامل تسلا مدل Xs است که برای حمل کپسول کرو دراگون و یک تریلر سفارشی ایر استریم که فضانوردان بوئینگ استارلاینر را به سکوی پرتاب می‌برد، از آن استفاده می‌شود. استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی پیشرفته نشان دهنده تعهد ناسا به فناوری های نوآورانه ای است که باعث پیشرفت در اکتشاف فضا می شود. مشارکت Canoo در این ماموریت نشان دهنده گامی کلیدی در جهت حمل و نقل پایدار و کارآمد در اکتشافات فضایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.