همکاری واتساپ با پیام رسان های شخص ثالث

نسخه‌ بتای جدید واتساپ حاوی سرنخی درباره نحوه‌ آماده‌سازی متا (فیسبوک) برای رعایت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا است که نیازمند تعامل پیام‌رسانی با سایر سرویس‌ها است.

به گزارش تکناک، بروزرسانی بتای واتساپ برای اندروید (نسخه 2.23.19.8) که امروز منتشر شده، شامل یک صفحه جدید به نام Third-party chats است.

در حال حاضر، طبق گزارش WABetaInfo، این صفحه هنوز عملکردی ندارد و برای کاربران قابل دسترس نیست اما عنوان آن نشانه‌ای قوی است که احتمالاً این اولین قدم برای باز کردن نرم‌افزار پیام‌رسان رمزنگاری شده متا به سازگاری بین پلتفرمی است.

نسخه بتا تنها چند روز پس از تایید کمیسیون اروپا مبنی بر اینکه متا، مالک واتس‌اپ، طبق قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) با تعریف «gatekeeper» مطابقت دارد، منتشر می‌شود. که به نرم افزارهای ارتباطی مانند واتس اپ نیاز دارد که تا مارس 2024 با برنامه های پیام رسان شخص ثالث همکاری کند.

طبق سوالات متداول کمیسیون اروپا درباره این قانون، هدف DMA، جلوگیری از «تحمیل شرایط ناعادلانه» به ناظرین و «تضمین باز بودن خدمات دیجیتال مهم» است.

علاوه بر اینکه از پیام‌رسان‌ها می‌خواهد با هم هماهنگ شوند، DMA نیازمندی‌های دیگری دارد که به کاربران اجازه دهند برنامه‌های پیش‌نصب شده را حذف کرده و یا از فروشگاه‌های برنامه جایگزین استفاده کنند.

هر دو متا و مایکروسافت در پاسخ به DMA، قصد دارند فروشگاه‌های برنامه موبایل خود را راه‌اندازی کنند. کمیسیون اروپا در حال بررسی این موضوع است که آیا iMessage اپل و موتور جستجوی Bing مایکروسافت، مرورگر اج و سرویس تبلیغاتی با مقررات جدید مطابقت دارند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.