هوآوی به دنبال رقابت با رولزرویس و میباخ!

هوآوی به دنبال رقابت با رولزرویس و میباخ!

شرکت هوآوی در نظر دارد با همکاری کمپانی چینی جک، برند لوکسی را ایجاد کند که قرار است رقیب برندهای رولزرویس و میباخ باشد.

به گزارش تک‌ناک، هوآوی چند سالی می شود که وارد عرصۀ صنعت خودروسازی شده و تاکنون چند مدل سدان و کراس اوور در چین عرضه کرده است.

البته تاکنون محصولات آن به بازارهای مختلفی نرسیده است و انتظار داریم در آینده شاهد عرضۀ آن در اروپا باشیم. این برند با گذشت 5 سال اکنون آماده است تا با سرمایه‌گذاری بزرگ 30 میلیارد دلاری وارد بازار خودروهای لوکس شود و به رقابت با برندهایی مثل میباخ و رولزرویس بپردازد.

یو چنگدونگ، مدیرعامل هوآوی، در گفت‌وگو با نشریۀ چینی QQ، گفت: جوینت ونچر که نامش را فاش نکرد، به زودی محصولات لوکسی ارائه خواهد کرد که با بزرگ‌ترین برندهای صنعت رقابت می‌کند.

این شرکت می‌خواهد خودروهای لوکس 1 میلیون ین معرفی و عرضه کند که معادل دلاری آن 140 هزار دلار است. اگر هوآوی در این عرصه موفق شود، به طور قطع می‌تواند به کابوسی برای رولزرویس و میباخ تبدیل شود، برندهایی که خودروهای آنها کمتر از 200 هزار دلار نیست و این موضوع سبب خواهد شد تا افراد با هزینۀ بسیار کمتر سوار بر خودروی لوکس شوند.

گفته شده که این خودروها الکتریکی بوده و در کارخانۀ جک به تولید می‌‌رسند و البته تولید آن همچون خودروهای ساده نیست و چند ماه طول می‎‌کشد. اولین خودروی لوکس سدان هوآوی سال 2025 از راه خواهد رسید و رقیبی برای بی ام و سری 7، مرسدس EQS و برخی دیگر می‌شود. این مدل با بُرد حرکتی 640 کیلومتری عرضه خواهد شد که نسبت به مدل‌های فعلی کمتر است.

جک از جمله برندهایی است که خود محصولات باکیفیت عرضه می‌کند و از جمله باید به Xiangjie سدان رده بالا، Zhijie میان رده و برخی دیگر اشاره کرد. همچنین این شرکت‌ها یک برند Seres هم دارند که بیشتر بر روی خودروهای شاسی بلند متمرکز است.

از سوی دیگر شرکت‌های Seres، BAIC، و چری با همکاری کمپانی بریتانیایی JLR قصد دارند به تولید خودروهای باکیفیت رده بالا بپردازند. به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود که خودروی لوکس هوآوی چگونه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.