هواوی با “هارمونی” رقیب اندروید و IOS می شود

پس از تحریم هواوی توسط آمریکا در چند سال پیش، این شرکت مجبور شد به سرعت سیستم عامل HARMONY OS خود را راه اندازی کند.

پس از تحریم هواوی توسط آمریکا در چند سال پیش، این شرکت مجبور شد به سرعت سیستم عامل HARMONY OS خود را راه اندازی کند.

به گزارش تکناک، این سیستم عامل در چین Hongmeng و در سطح جهانی HARMONY OS نامیده می شود. هواوی از زمان راه‌اندازی سیستم عامل HARMONY OS به طور مداوم این سیستم عامل را ارتقا داده است و اکنون دارای ویژگی‌هایی است که حتی سیستم‌های iOS و اندروید از آن بی بهره هستند. با این حال، پس از حدود سه سال توسعه، سیستم عامل HARMONY OS هنوز از چین خارج نشده است.

این شرکت می گوید این سیستم عامل قبل از عرضه جهانی به تغییرات خاصی نیاز دارد. آخرین آپدیت این سیستم عامل هارمونی OS 3.1 به صورت عمومی تست شده است.

در حال حاضر، بسیاری از مدل‌های گوشی بخشی از تست Harmony OS 3.1 هستند. هواوی با توجه به سرعت توسعه سری گوشی های P60 باید این سیستم عامل را به موقع برای عرضه جهانی این سری آماده کند. حال این سوال پیش می آید که دقیقا چه ویژگی هایی در نسخه جدید سیستم عامل هارمونی 3.1 به روز شده است؟

یکی از جنبه هایی که سیستم عامل هارمونی در آن از سایر سیستم عامل های موبایل جهان پیشی می گیرد، یکپارچگی عمیق آن است. در سیستم عامل هارمونی، اکثر ویژگی ها به برنامه های شخص ثالث نیاز ندارند. این را نمی توان در مورد سایر سیستم عامل های موبایلی گفت. در حال حاضر هارمونی OS حدود 2 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. با این حال، این شرکت خوشبین است که با بروز رسانی های خود، یک بیانیه بزرگ ارائه دهد.

بروزرسانی سیستم عامل HarmonyOS 3.1

به طور خلاصه، ارتقاء سیستم عامل Harmony OS 3.1 امتیاز بزرگی برای سیستم هواوی بوده است. گزارش کاربرانی که این سیستم را آزمایش کرده اند بسیار مثبت است. نکات اصلی به روز رسانی به شرح زیر است:

  1. ارتقای اصلی در سیستم عامل Harmony OS 3.1 این است که زمان راه اندازی و اجرای برنامه ها اکنون کوتاه تر و کم نقص تر است و زمان اجرا به تقریباً دو برابر کمتر از قبل کاهش یافته است.
  2. این بروز رسانی همچنین تجربه کاربر را در بسیاری از جنبه ها بهینه می کندو با جلوه های ویژه پویا در مرکز notification ارائه می شود. همچنین امکان تنظیم اندازه کارت، تنظیم اندازه پنجره کوچک، کنترل صدا و غیره وجود دارد.
  3. برخی از پیشرفت‌ها مانند پنجره سرویس که قابلیت‌های چرخش پنجره و جستجو را از طریق چندین رابط بهبود می‌بخشد نیز وجود دارد.
  4.  در نسخه تست سیستم عامل Harmony OS 3.1 تنظیمات و پیش نمایش برنامه دوربین جدیدی را اضافه می کند
  5. از نظر روش های ورودی، روش ورودی جدید اضافه شده است.

در کل، این نسخه از سیستم عامل Harmony OS 3.1 هواوی عمدتاً تجربه کاربری را بسیار بهبود می بخشد. سیستم پایدارتر است. با این حال، گزارش هایی وجود دارد که هارمونی او اس 4 شروعی جدید برای این برند چینی خواهد بود. در حال حاضر، هواوی در حال حاضر به‌روزرسانی‌های اصلی را برای هارمونی OS 4 دارد.

HARMONYOS 3.1 نسخه عمومی بتا به HUAWEI MATE 50 می آید

در اواسط ماه جاری، هواوی عرضه نسخه بتای عمومی Harmony OS 3.1 Beta1 را آغاز کرد. این شرکت توسعه دهندگانی را استخدام کرده است که دارای تلفن های همراه Huawei P50 (ABR-AL00) و P50 Pro (JAD-AL00) هستند. در 27 فوریه، گزارش‌هایی مبنی بر گسترش بتای عمومی سیستم HarmonyOS 3.1 به سری Mate 50 منتشر شد. این شرکت ادعا می کند که بعداً دستگاه های بیشتری به لیست دریافت کنندگان این سیستم عامل اضافه خواهد شد. این همچنین به این معنی است که عرضه نسخه رسمی این به روز رسانی چندان دور نیست.

 

1 دیدگاه برای “هواوی با “هارمونی” رقیب اندروید و IOS می شود

  1. ayube گفته:

    چین رقبای قدیمی را به زانو در خواهد آورد .
    اگر هارمونی روی سامسونگ و اپل نصب شود ، شاهکار بی نظیری است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.