احتمال عرضه جدیدترین گوشی پرچمدار هوآوی در WMC

 Austrian Gax مدعی شده است جدیدترین پرچمدار شرکت هوآوی یعنی سری P60 ممکن است در همایش جهانی تلفن همراه بارسلون WMC 2023 عرضه شود.

 Austrian Gax در یک پست وبلاگی مدعی شده است جدیدترین پرچمدار شرکت هوآوی یعنی سری P60 ممکن است در همایش جهانی تلفن همراه بارسلون WMC 2023 عرضه شود.

به گزارش تکناک، هوآوی غول تولید کننده چینی، تمام تلاش خود را می کند تا همچنان در بازار تلفن همراه فعال بماند. علیرغم ممنوعیت مکرر آمریکا و سایر کشورها در سراسر جهان، تجارت تلفن همراه هوآوی هنوز به مرز فروپاشی نرسیده است.

بدون شک، این شرکت دیگر نمی تواند برنامه منظم معرفی محصولات خود را حفظ کند، اما همچنان به عرضه تلفن های همراه ادامه می دهد. اگر هواوی این موبایل را عرضه نکند، حداقل بخش‌های مهمی از اطلاعات این سری را فاش می‌کند.

طبق گزارش‌های ارائه شده، هواوی سری جدید P60 مانند هوآوی سری Mate 50 با تراشهQualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 عرضه می‌شود. این تراشه از فرآیند 4 نانومتری TSMC استفاده می‌کند و از طراحی هشت هسته‌ای بهره می‌برد. با این وجود، فقط از شبکه 4G پشتیبانی می کند. سی پس یو (CPU) از 1 Cortex-X2 3.2GHz + Cortex-A710 2.75GHz 3+ 4 Cortex-A510 2.0GHz  تشکیل شده است. همچنین پردازنده گرافیکی آن Adreno 730 است و عملکرد کلی آن بسیار خوب است.

از جنبه های دیگر، طبق اخبار قبلی، هواوی سری P60 از صفحه نمایش 6.6 اینچی BOE با وضوح 2K استفاده خواهد کرد. این نمایشگر از نرخ به روزرسانی 120 هرتز پشتیبانی می کند. از نظر سخت افزاری، علاوه بر تراشه Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1، نسخه برتر باید از Snapdragon 8 Gen 2 SoC استفاده کند.

دوربین ، هوآوی سری P60

طبق اطلاعات منتشر شده در Weibo، سری P60 هواوی با دوربین اصلی سونی IMX888، لنز اولترا واید IMX858 و لنز تله فوتو OV64B که از زوم اپتیکال 3.5 برابر پشتیبانی می‌کند، عرضه خواهد شد. بر اساس گزارش های قبلی، هواوی سری P60 احتمالا اولین مدلی باشد که از سنسور IMX888 سونی استفاده می کند. این تلفن همراه همچنین از سنسور IMX789 و یک سنسور 50 مگاپیکسلی و 1.4/1 اینچی استفاده خواهد کرد. این دستگاه با پلتفرم تصویربرداری خود ساخته Huawei XMAGE عرضه خواهد شد.

گفتنی است هواوی سری P60 با نسل دوم فناوری ارتباط ماهواره ای عرضه خواهد شد. این یک ارتقاء بزرگ در مقایسه با نسل اول فناوری ارتباطات ماهواره ای Beidou خواهد بود. گزارش‌هایی وجود دارد که ارتباطات ماهواره‌ای Huawei 2.0 نه تنها می‌تواند پیام‌های متنی دو طرفه ارسال و دریافت کند، بلکه از پیام‌های متنی صوتی نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، از تماس های صوتی کوتاه مدت نیز پشتیبانی می کند. بنابراین، عملکرد ارتباطات ماهواره ای می تواند نقش بیشتری در شرایط اضطراری ایفا کند.

هواوی سری P60 برای استفاده از سیستم هارمونیوس 3.1

به گفته یک وبلاگ نویس فناوری Weibo، وانگزی بستون، یک گوشی جدید هواوی با پسوند مدل AL00 در پایه کد دستگاه ظاهر شد. در کمال تعجب، دستگاه از سیستم عامل جدید HarmonyOS 3.1 استفاده می کند. با توجه به گزارش های موجود تاکنون، این تلفن همراه جدید احتمالا هواوی سری P60 خواهد بود. هواوی از آن زمان تعهد خود را برای حضور در رویداد MWC 2023 امسال اعلام کرده است. حتی سرنخ هایی وجود دارد که نشان می دهد این شرکت آخرین پرچمدار خود را در این رویداد معرفی خواهد کرد.

هیچ اظهارنظر دقیقی در مورد احتمال وجود تغییرات در خود سیستم HarmonyOS 3.1 وجود ندارد. با این حال، با قضاوت از پسوند، سیستم جدید باید بر رفع اشکال، ثبات، روانی و بهبود سازگاری تمرکز کند. علاوه بر این، سیستم جدید برخی از ویژگی‌های جدید را نیز به هواوی سری P60 می‌آورد، به ویژه ویژگی‌هایی که به Huawei Xmage پیوند دارند. در واقع، در کنفرانس HDC 2022 سال گذشته، HarmonyOS 3.1 در قالب یک نسخه توسعه‌یافته معرفی شد و سبک‌های زیبایی‌شناسی جدید و تجربیات تعاملی را برای پایانه‌های موبایل معرفی کرد. با این حال، هواوی رابط کاربری نهایی تلفن همراه را اعلام نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.