همه آنچه باید از بزرگترین رویداد جهانی موبایل بدانید

MWC یا کنگره جهانی موبایل  بزرگترین رویداد بین المللی موبایلی سال است. این نمایشگاه شاهد عرضه بسیاری از گوشی های هوشمند، ساعت های هوشمند و تبلت های برتر سال است.

به گزارش تکناک، بسیاری از شرکتهای بزرگ نیز در این رویداد شرکت می کنند تا خارج از حوزه مصرف کننده، در مورد فناوری های آینده موبایل مانند 6G، سخت افزار تلفن همراه، VR و سایر فناوری های مرتبط صحبت کنند.

کنگره جهانی موبایل چه زمانی برگزار می شود؟

پس از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری COVID-19، برگزاری این رویداد در سال 2022 به روال سابق برگزاری بازگشت، و رویداد 2023 از این قاعده مستثنی نخواهد بود. این رویداد امسال در 27 فوریه (یکشنبه 7 اسفند)تا 2 مارچ(پنجشنبه 11 اسفند) در شهر بارسلون اسپانیا برگزار خواهد شد.

در حالی که تاریخ های رسمی برگزاری این رویداد 27 فوریه تا 2 مارس است، برگزاری نشست های خبری رسانه ها دو روز قبل از افتتاحیه، 25 تا 26 فوریه خواهد بود.

انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار، GSMA این رویداد را برای کنگره جهانی موبایل برگزار خواهد کرد.

از کنگره جهانی موبایل 2023 چه انتظاری داریم؟

برگزاری کنگره جهانی موبایل mwc شاهد بازگشت به فرم کامل برگزاری قبل از همه گیری کروناست و قطعا با حضور گسترده ای از برندهای بزرگ و رونمایی های موبایلی روبرو خواهیم بود. با این حال، چشم‌انداز تغییر کرده است، بسیاری از برندها اکنون از رویدادهای خصوصی خود برای رونمایی محصولات جدید استفاده می‌کنند.

با این حال، هنوز هم رونمایی محصولات موبایلی متنوعی در این رویداد پیش بینی می شود. در ادامه این مقاله شرکتها و محصولاتی که انتظار می رود در این نمایشگاه رونمایی کنند را برای شما گرد آورده ایم.

آنر در MWC 2023

Honor برنامه های بزرگی برای MWC 2023 دارد و تایید کرده است که گوشی های سری Honor Magic 5 و همچنین گوشی های سری Honor Magic Vs را به صورت جهانی عرضه خواهد کرد. گوشی اخیر در اواخر سال 2023 در چین عرضه شد، اما ما انتظار داریم Magic 5 و Magic 5 Pro  با وعده چیزی خاص، عرضه شوند.

هواوی در MWC 2023

گفته می شود هواوی برنامه های بزرگی برای MWC 2023 دارد و به دنبال یک غرفه بزرگ در این نمایشگاه است . اما هنوز محصولی را که ممکن است رونمایی کند مشخص نیست. شاید بتوانیم Huawei Mate X3، گوشی تاشو نسل بعدی آن را گفته می‌شود عملکردهای ارتباطی ماهواره‌ای را گسترش می‌دهد در این نمایشگاه ببینیم. همچنین شایعاتی در مورد عرضه  Huawei P60 و Huawei Mate 60 وجود دارد.

مدیاتک در MWC 2023

مدیاتک تایید کرده است که در رویداد MWC 2023 حضور خواهد داشت، اما هیچ سرنخی در مورد اینکه Mediatek چه محصولی را رونمایی می کند وجود ندارد. مدیاتک در نوامبر 2023 یک اجلاس فناوری داشت و ممکن است هیچ محصولی در حوزه مصرف کننده در این نمایشگاه توسط این شرکت رونمایی نشود. این شرکت اخیراً چیپست پرچمدار Dimensity 9200 خود را معرفی کرده است، بنابراین بعید است که در این رویداد شاهد معرفی گوشی های هوشمند پرچمدار مجهز به این چیپست جدید باشیم.

موتورولا در MWC 2023

در حالی که لنوو در نمایشگاه CES 2023 روزهای پرمشغله‌ای داشت، برند موتورولا ممکن است بیشتر روی MWC سرمایه‌گذاری کند. برنامه های موتورولا برای MWC 2023 هنوز اعلام نشده است، اما افشای اخیر نشان می دهد که پرچمدار موتورولا اج 40 پرو که با نام Moto X40 در چین عرضه شد، ممکن است در نمایشگاه ظاهر جهانی خود را نشان دهد. در حالی که گمانه‌زنی‌هایی در مورد رونمایی احتمالی در MWC وجود دارد، برخی منابع نشان می‌دهند که رونمایی این گوشی  می‌تواند یک ماه بعد، در مارس 2023 در هند نیز به صورت جهانی عرضه شود.

نوکیا در MWC 2023

نوکیا حضور خود را در MWC 2023 تایید کرده است، اما انتظار نداشته باشید که هیچ گوشی هوشمند یا دستگاه هوشمند جدیدی از این شرکت ببینید. در عوض، دستور کار رسمی نوکیا بر توسعه فناوری های آینده و موضوعاتی مانند 5G و 6G را متمرکز است.

وان پلاس در MWC 2023

OnePlus قبلاً گوشی  OnePlus 11 را به همراه سایر گوشی ها معرفی کرده است. اما این شرکت قول داده است که یک کانسپت جدید OnePlus خواهد داشت که در این نمایشگاه به نمایش خواهد گذاشت. در اخبار دیگر، صحبت از تلفن های تاشو OnePlus – V Fold و V Flip – وجود دارد که قرار است در اواخر سال 2023 عرضه شوند و ممکن است در این رویداد رونمایی شوند.

Oppo در MWC 2023

اوپو سری گوشی های Find X5 را در MWC 2022 معرفی کرد و ما انتظار داریم در رویداد سال 2023 گوشی Find X6 معرفی شود اما تاکنون خبر رسمی در این مورد منتشر نشده است. ما شاهد عرضه Oppo Find N2 Flip بودیم. همچنین شایعاتی درباره رونمایی از Oppo Pad 2 وجود دارد.

Realme در MWC 2023

ریلمی از عرضه بین المللی Realme GT 2 و GT 2 Pro در MWC 2022 خبر داد و به نظر می رسد که در سال 2023 گوشی Realme GT3  رابا شارژ 240 واتی عرضه می شود.

سامسونگ در MWC 2023

سامسونگ لپ‌تاپ‌های جدیدی را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ معرفی کرد، اما این شرکت  امسال در رویداد Galaxy Unpacked قبلاً خانواده گوشی های Galaxy S23 و سری Galaxy Book 3 Pro را رونمایی کرده است. ما مطمئن نیستیم که آیا رونمایی مهمی از جانب سامسونگ در MWC وجود خواهد داشت یا خیر.

کوالکام در MWC 2023

کوالکام همیشه در کنگره جهانی موبایل یک نمایش خیره کننده داشته است. با توجه به اینکه این شرکت رونمایی محصولات مربوط به خودرو را در نمایشگاه CES 2023 انجام داده است، انتظار داریم این شرکت امسال  بیشتر در مورد پلتفرم های 5G، AR و VR و سایر سخت افزارها برای هدایت نسل بعدی دستگاه های موبایل حرفهایی برای گفتن داشته باشد. مطمئناً امسال خبرهای زیادی را در مورد اسنپدراگون 8 نسل 2 و همه دستگاه‌هایی که از آن استفاده می‌کنددر این نمایشگاه خواهیم شنید.

شیائومی در MWC 2023

شیائومی قصد دارد ، سری Xiaomi 13 خود را پس از عرضه در چین در اوایل سال جاری ،در نمایشگاه MWC 2023 به صورت جهانی عرضه کند. در اقدامی غیر متعارف، لی جون، مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که مراسم معرفی این سری در 26 فوریه 2023 برگزار خواهد شد.

در حالی که جزئیات این سری از قبل در دسترس عموم است، شایعات حاکی از آن است که شیائومی ممکن است شیائومی 13 اولترا را نیز در این رویداد رونمایی کند.  انتظار می رود شیائومی 13 اولترا به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام مجهز شود و دارای سیستم دوربینی باشد که با همکاری لایکا توسعه یافته است.

TECNO در MWC 2023

شرکت TECNO قبلاً اعلام کرده است که در این رویداد حضور خواهد داشت و محصول جدیدی را عرضه می کند. این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود تأیید کرد که گوشی TECNO PHANTOM V Fold، اولین گوشی هوشمند تاشو خود را در این رویداد معرفی خواهد کرد. این دستگاه قرار است به پردازنده Dimensity 9000+ مجهز شود و ما مشتاقیم ببینیم چه ویژگی های دیگری را ارائه می دهد.

Nubia

ZTE شرکت مادر نوبیا اعلام کرده است که اولین عینک هوشمند AR آن با نام nubia Neovision Glass در نمایشگاه MWC 2023 عرضه می شود.

این شرکت می گوید این عینک های AR “ترکیبی عالی از مد و فناوری” و “نهایت تجربه مولتی مدیا” را ارائه می دهند.این شرکت حتی تصویر عینک Neovision AR را در یک تیزر در توییتر به اشتراک گذاشته است.

 

ZTE ، همچنین اعلام کرده است که علاوه بر عینک‌های واقعیت افزوده یک تبلت سه بعدی مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین مجموعه‌ای از محصولات هوشمند دیگر از جمله ساعت هوشمند، لپ‌تاپ، روتر Wi-Fi و غیره را در MWC عرضه خواهد کرد. رویداد MWC ZTE در 28 فوریه ساعت 3 بعد از ظهر آغاز می شود.

 

 

 

 

 

1 دیدگاه برای “همه آنچه باید از بزرگترین رویداد جهانی موبایل بدانید

  1. اشتراک‌ها: اعلام مشخصات دو گوشی هوشمند جدید نوکیا - تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.