هواپیمای فضایی مافوق صوت Dream Chaser سفر به فضا را آسان می‌کند

سیرا اسپیس در حال توسعه هواپیمای فضایی مافوق صوت Dream Chaser به عنوان بخشی از برنامه های خود برای تبدیل شدن به بزرگترین توسعه دهنده املاک در فضا در کنار شرکت Blue Origin است.

سیرا اسپیس در حال توسعه هواپیمای فضایی مافوق صوت Dream Chaser به عنوان بخشی از برنامه های خود برای تبدیل شدن به بزرگترین توسعه دهنده املاک در فضا در کنار شرکت Blue Origin است.

به گزارش تک ناک، شرکت فضایی بلو اوریجین که جف بزوس، بنیانگذار آمازون، مالک آن است در کنار استارتاپ سیرا اسپیس مستقر در کلرادو در پروژه Orbital Reef با یکدیگر همکاری مشترک دارند.

دو شرکت پشت این پروژه اخیراً یک نمونه اولیه ماژول ایستگاه را به عنوان بخشی از یک کمپین آزمایشی در حال انجام، منفجر کردند.

یکی از جانشینان خصوصی و برنامه ریزی شده ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، دارای یک هتل فضایی، یک رستوران و امکانات تحقیقاتی برای شرکت ها و دانشمندان خواهد بود.

 

هنگامی که Orbital Reef در حدود سال 2027 در مدار قرار گیرد، مردم با استفاده از یک هواپیمای فضایی مافوق صوت به نام Dream Chaser به این پارک تجاری فضایی رفت و آمد خواهند کرد.

با هواپیمای فضایی مافوق صوت Dream Chaser آشنا شوید

در مصاحبه ای با راب ریپورت، تام وایس، مدیرعامل سیرا اسپیس ادعا کرد که ما در آستانه «عصر مداری» هستیم که می توان آن را با انقلاب صنعتی یا ظهور عصر اطلاعات مقایسه کرد.

وایس گفت: ما ابتدا باید در ساختن اقتصادهای تجاری در مدار پایین زمین مهارت داشته باشیم. سپس ما به سطح ماه، 250هزار مایل دورتر می رویم، قبل از اینکه بتوانیم بفهمیم که چگونه در سیاره ای که 35 میلیون مایل دورتر است زندگی کنیم.

بخشی از سهم سیرا اسپیس در این پروژه به شکل هواپیمای فضایی مافوق صوت Dream Chaser است که انتظار می رود اولین ماموریت سرنشین دار خود را در مقطعی از سال 2026 انجام دهد.

این هواپیمای فضایی مافوق صوت تقریباً 15 بار قابل استفاده مجدد خواهد بود و می تواند حدود 12هزار پوند (5440 کیلوگرم) بار یا 12 مسافر را حمل کند.

جدا از اینکه در نهایت مسافران را به Orbital Reef حمل می‌کند، Dream Chaser همچنین محموله و خدمه را به عنوان بخشی از قرارداد 3 میلیارد دلاری با ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل خواهد کرد.

قرارداد این پروژه بخشی از ابتکار ناسا برای کاهش اتکای خود به اسپیس ایکس به عنوان تنها شرکت آمریکایی است که در حال حاضر قادر به انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

استقرار یک زیستگاه فضایی عظیم بادی توسط Dream Chaser

Dream Chaser چهار برابر کوتاه‌تر از شاتل فضایی ناسا خواهد بود و در مجموع 30 فوت طول خواهد داشت. با این حال، دارای ویژگی به نام LIFE (محیط انعطاف پذیر یکپارچه بزرگ) است که به آن اجازه می دهد یک زیستگاه فضایی بزرگ را یک باره در فضا مستقر کند. این زیستگاه بادی به قطر 27 فوت گسترش می یابد که معادل یک ساختمان سه طبقه است و مواد نرم آن قادر است شهاب های کوچک و دیگر زباله های فضایی را منحرف کند.

جثه نسبتاً کوچک این هواپیمای فضایی یک مزیت کلیدی را نیز ممکن می سازد. این هواپیما می تواند به صورت افقی بر روی هر باند فرودگاهی که قابلیت قرار دادن بوئینگ 747 یا ایرباس A380 را داشته باشد فرود آید.

اگرچه هدف بلندمدت این است که Dream Chaser روی باندهای تجاری فرودگاه‌های بین‌المللی فرود بیاید، سیرا اسپیس همچنین در حال ایجاد شبکه‌ای از پایگاه های فضایی برای Dream Chaser است. از جمله میتوان به بندر فضایی نیومکزیکو آمریکا و تأسیسات در کورنوال، انگلستان، و اویتا، ژاپن اشاره کرد. پس از عملیاتی شدن، Dream Chaser قادر خواهد بود در عرض حدود سه روز پس از زمان سفر، به مکان مدار پایین مداری Orbital Reef برسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.