هواپیمای فضایی  Dream Chaser به مدار زمین می رود

هواپیمای فضایی شبیه به شاتل با نام Dream Chaser به زودی پس از آزمایش های نهایی به مدار زمین پرواز خواهد کرد.

به گزارش تکناک، سیرا اسپیس با موفقیت آزمایشی کلیدی را بر روی هواپیمای فضایی Dream Chaser خود انجام داد که برای بردن مسافران به ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS) و Orbital Reef، (ایستگاه مداری خصوصی که در کنار Blue Origin جف بزوس در حال توسعه است)، طراحی شده است.

سیرا اسپیس مستقر در کلرادو در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که برای اولین بار آزمایش های افزایش قدرت هواپیمای فضایی خود را با موفقیت انجام است. نقطه عطف جدید به این معنی است که Dream Chaser از انجام اولین آزمایش پرواز مداری خود که در حال حاضر برای امسال برنامه ریزی شده است فاصله زیادی ندارد.

Dream Chaser یک هواپیمای فضایی کاملاً مستقل و قابل استفاده مجدد است که اندازه آن تقریباً یک چهارم شاتل فضایی ناسا است و دارای یک سکونتگاه بادی به اندازه یک ساختمان است.

به گفته سیرا اسپیس، این هواپیما قادر خواهد بود محموله ای تا 5443 کیلوگرم را در مدار حمل کند. اگرچه می‌تواند روی باند های پرواز معمولی فرود بیاید، اما با موشک Vulcan Centaur متعلق به United Launch Alliance  (ULA) به مدار پایین زمین پرواز خواهد کرد.

در طول آزمایش افزایش قدرت اخیر، مهندسان نیرویی را که توسط آرایه های خورشیدی Dream Chaser در طول پرواز مداری تولید می شود، شبیه سازی کردند.

تام وایس، مدیرعامل سیرا اسپیس در بیانیه این شرکت توضیح داد: این نقطه عطفی است که به آینده اشاره می‌کند و لحظه‌ای کلیدی در یک سفر طولانی برای Dream Chaser است. با این دستاورد مهم، هواپیمای فضایی Dream Chaser ما آماده است تا سفرهای فضایی تجاری را بازتعریف کند و فرصت‌های جدیدی را برای تحقیقات علمی، پیشرفت‌های فناوری و فرصت‌های اقتصادی در فضا باز کند.

سیرا اسپیس قصد دارد برای اولین بار Dream Chaser را از مرکز فضایی کندی، فلوریدا در نزدیکی پایان سال 2023 پرتاب کند. برای ناسا این ماموریت به عنوان یک آزمایش پرواز و همچنین یک مأموریت تدارکاتی به ISS خواهد بود.

پرواز آزمایشی Dream Chaser ممکن است به تاخیر بیفتد

Dream Chaser قرار است برای اولین بار با دومین ماموریت Vulcan Centaur پرواز کند. اولین ماموریت این موشک بزرگ پرتاب دو ماهواره آمازون با نام پروژه کویپر که رقیب استارلینک نیز هستند می باشد و با تاخیرهای متعددی روبرو شده است. اخیرا، ULA اعلام کرد که آزمایش آمادگی پرواز کلیدی 25 می به دلیل بروز مشکل در سیستم احتراق موتور تقویت کننده موشک به تعویق افتاده است.

در آینده، سیرا اسپیس بیان کرده است که Dream Chaser می‌تواند در عرض تقریباً سه روز پس از زمان سفر، به ایستگاه فضایی Orbital Reef برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.