ورود هوش مصنوعی به بزرگترین آژانس عکس جهان

آژانس عکس Getty از یک مدل جدید هوش مصنوعی با قابلیت تولید تصویر بر اساس فرمان متنی کاربر رونمایی کرد.

به گزارش تکناک، آژانس عکس Getty در حالی که یک بحران جهانی در مورد مالکیت فکری در اطراف این فناوری در جریان است، این ابزار جدید تولید تصویر با هوش‌مصنوعی را در اختیار صدها هزار مشتری خود  قرار می‌دهد.

این آژانس عکس آمریکایی که یکی از بزرگترین‌ها در جهان با بیش از ۱۳۵ میلیون تصویر در آرشیوهایش است، روز دوشنبه ابزار هوش‌مصنوعی‌ای را رونمایی کرد که می‌تواند بر اساس درخواست کاربران تصویر ایجاد کند.

این آژانس عکس همچنین برنامه‌ای برای پرداخت به کسانی که تصاویرشان برای آموزش سیستم هوش مصنوعی استفاده شده بود، ارائه داد.

آژانس عکس Getty تعهدی برای محافظت از بیش از 800000 کاربر با غرامت بدون محدودیت مرتبط با محصول اضافه کرد، به این معنی که آژانس مسئولیت کامل قانونی و مالی را از طرف مشتریان تجاری خود در قبال هرگونه اختلاف احتمالی مالکیت معنوی به عهده خواهد گرفت.

انتشار این ابزار پس از وعده‌ای از مایکروسافت در این ماه است که قول داده بود تا پوشش تعهدات را در برابر هرگونه ادعاهای حق تکثیر ممکن ناشی از استفاده از سرویس‌های هوش‌مصنوعی CoPilot خود که هوش مصنوعی تولیدکننده را در محصولات Word، Excel و PowerPoint یکپارچ می‌سازد، فراهم کند.

کریگ پیترز، مدیر اجرایی، گفت، گتی همچنین به هنرمندانی که به آموزش سیستم هوش‌مصنوعی آن کمک کرده اند، به صورت «مکرر» پول پرداخت خواهد کرد.

پیترز گفت: «ما اساساً معتقدیم که تخصص تولید کنندگان این تصاویر و تلاشی که آنها برای تولید این تصاویر انجام می‌دهند باید پاداش داده شود. او افزود: “پرداخت ها در ابتدا ناچیز خواهند بود اما بازار محصولات مولد هوش مصنوعی رشد خواهد کرد و “اینها به جریان های درآمد مادی تبدیل خواهند شد.”

عرضه محصول Getty پس از به‌روزرسانی هفته گذشته ابزار محبوب تولید تصویر DALL-E شرکت OpenAI انجام می‌شود.

ابزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی ارائه شده توسط شرکت هایی مانند OpenAI، Midjourney و Stability AI در مرکز بحث در مورد مالکیت معنوی در عصر هوش مصنوعی قرار دارند. گتی در سال جاری شکایتی را علیه Stability AI، سازنده ابزار تولید تصویر تجاری، در دادگاه عالی بریتانیا مطرح کرد و مدعی شد که «به طور غیرقانونی میلیون‌ها تصویر محافظت شده توسط حق چاپ را کپی و پردازش کرده است».

محصول جدید آژانس عکس Getty، که با همکاری شرکت انویدیا توسعه یافته، بر روی آرشیو بزرگ این آژانس عکس آموزش دیده‌است. تمام محتوای تولید شده با استفاده از هوش‌مصنوعی این شرکت متعلق به مشتری خواهد بود و به عکس های موجود گتی برای مجوز دادن به دیگران افزوده نخواهد شد، چرا که شرکت می‌خواهد تصاویر اصلی و تولید شده توسط هوش‌مصنوعی را در پایگاه داده‌های خود مجزا کند.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.