همه آنچه باید از ورزش بادی پامپ بدانید

همه آنچه باید از ورزش بادی پامپ بدانید

ورزش بادی پامپ یک تمرین حرفه‌ای و مبتنی بر هالتر است که به‌طور خاص برای لاغری، تناسب اندام و بالا بردن قدرت بدنی طراحی شده است.

به گزارش تکناک، این ورزش با استفاده از موسیقی‌ های مهیج و حرکاتی که از لحاظ علمی اثبات شده‌اند به شما در دستیابی سریع‌تر به اهدافتان کمک می کند.

این ورزش معمولا گروهی انجام می شود و برای رسیدن به بهترین نتیجه در زمان کم و به حداقل رساندن آسیب طراحی شده است. این ورزش شامل تمرین با هالتر و صفحه وزنه است که از تمرینات سنتی محبوب مثل اسکات و پرس استفاده می کند تا هر عضله در بدن شما را درگیر کند. در عین حال شما و دوستانتان در این کلاس با موسیقی و تشویق مربی پرانرژی خود از تمرین لذت می‌برید.

تمرکز اصلی ورزش بادی پامپ تقویت قدرت و استقامت است که در هر جلسه تمرینی تقریباً ۶۰۰ کالری می‌سوزاند. شما پس از گرم کردن، با حرکات هالتر و صفحه وزنه‌های سبک شروع می‌کنید تا عضلات خود را برای حرکت آماده کنید. سپس مربی شما را برای حرکات و تمرینات اصلی راهنمایی می‌کند؛ تمریناتی که گروه‌های عضلانی شما را شامل پاها، سینه، شکم، پشت و سرشانه و بازو درگیر می کند.

کاهش وزن با بادی پامپ

هیچ ورزشی نیست که به خودی خود لاغر کننده یا چاق کننده باشد، چراکه اثر ورزش روی وزن بدن به فاکتورهای دیگری مثل شدت تمرین، برنامه تغذیه و استراحت فرد بستگی دارد. تمرینات این ورزش، قدرتی و با کالری سوزی بالا است. این موضوع به این معناست که با رعایت نکاتی می‌تواند بسیار خوب برای کاهش وزن و تناسب اندام عمل کند.

بادی پامپ در شما عضله‌سازی می‌کند که یک فاکتور مهم برای بالا بردن متابولیسم بدن است. در همین حین خود جلسات تمرینی کالری سوزی بالایی دارد و از آنجا که شامل سیستم هیت هم است شما را از فواید هوازی (که برای کاهش وزن هم لازم است) بهره مند می سازد.

همچنین پس از مدتی پایبندی به کلاس‌های بادی پامپ شما متوجه فرم گرفتن عضلات خود می‌شوید، حتی ممکن است وزن زیادی کم نکنید، اما می توانید بدن خوش فرم و ورزیده‌ای بسازید که بسیار زیبا و فیتنسی است.

جایگاه بادی پامپ در ایران

جذابیت های ورزش بادی پامپ می تواند آن را به یک گزینه جدی برای اقشار مختلف جهت ورزش کردن تبدیل کند. با این حال به نظر می رسد علیرغم جذابیت های این ورزش هنوز بادی پامپ در ایران آنچنان که باید و شاید معرفی نشده و ظرفیت های بالای آن به خوبی تبلیغ نشده است.

در این ارتباط مسئول کمیته بادی پامپ فدراسیون آمادگی جسمانی با تاکید بر اینکه این رشته ورزشی جذاب به خوبی به مردم معرفی نشده است گفت: برای معرفی هر چه بهتر این ورزش و ایجاد جذابیت بیشتر به زودی مسابقات کشوری این رشته با مشارکت استان های مختلف آغاز خواهد شد.

سمیه قادری اظهار کرد: از سال 91 که مسئولیت کمیته بادی پامپ کشور را عهده دار شدم تمام تلاش و تمرکز ما بر تدوین محتوای آموزشی کامل برای انتقال دانش به علاقمندان و معرفی اصولی این ورزش بوده است.

وی بیان کرد: به لطف خدا و با تلاشی که در این بخش صورت گرفته در حال حاضر مربیان با دانشی در رشته بادی پامپ در سطح کشور فعال هستند و سطوح مختلف آموزش اعم از سمینارها،کارگاه های آموزشی و دوره های مربیگری در سطح کشور در حال برگزاری است.

قادری تصریح کرد: هر چه مربی دانش و آگاهی بیشتری از این رشته داشته باشد آسیب کمتری متوجه ورزشکاران خواهد بود و همین مساله مهم سبب شده ما در موضوع تهیه محتوای آموزشی وسواسی دوچندان داشته باشیم.

مسئول کمیته بادی پامپ فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به برگزاری دوره مربیگری درجه 3 در تهران گفت: این کلاس اولین دوره حضوری برگزار شده در این سطح بعد از دوران کرونا است و نوید برگزاری دور جدیدی از کلاس های آموزشی حضوری در کشور را می دهد.

وی بیان کرد: با توجه به محقق شدن اهداف ما در حوزه آموزش و تربیت مربیان توانمند در نقاط مختلف کشور در نظر داریم برگزاری مسابقات کشوری را برنامه ریزی کنیم و در رده های سنی مختلف مسابقات را با مشارکت استان های کشور برگزار کنیم.

قادری با اشاره به اینکه علیرغم تلاش های صورت گرفته رشته ورزشی بادی پامپ برای خیلی از مردم ناشناخته باقی مانده است است گفت: با توجه به تغییر جایگاه کمیته و قرار گرفتن در مجموعه فدراسیون آمادگی جسمانی بستر مناسبی برای فعالیت موثرتر کمیته مهیا شده و تلاش خواهیم کرد با برگزاری مسابقات متنوع این رشته ورزشی را هر چه بهتر به مردم و جامعه ورزش معرفی کنیم.

تفاوت بادی پامپ با سایر رشته ها

مسئول کمیته بادی پامپ فدراسیون آمادگی جسمانی در بخشی دیگر از صحبت های خود به تفاوت رشته بادی پامپ با دیگر رشته های ورزشی پرداخت و گفت: اکثر کسانی که به سمت باشگاه های ورزشی می آیند هدف شان رسیدن به تناسب اندام است. علم جدید ورزش می گوید برای رسیدن به تناسب اندام بهتر است تمرینات هوازی و قدرتی در کنار هم انجام شود.

وی تصریح کرد: ورزش بادی پامپ رشته ای قدرتی هوازی است و یک کلاس یک ساعته آن هم چربی سوزی را برای فرد به ارمغان می آورد و هم تناسب اندام را رقم می زند در عین حال وجود موزیک در این ورزش موجب بهبود خلق وخو وتقویت روحیه افراد می شود و در نهایت بدنی ورزیده و روحیه ای با نشاط را به آنها هدیه می دهد.

قادری بیان کرد: پرداختن به ورزش بادی پامپ می تواند در کوتاه مدت و بلند مدت اثرات مثبت بسیاری بر ورزشکار بگذارد و صد البته به مانند برخی رشته های دیگر مانند کراسفیت و … پیچیدگی و دشواری آنها را ندارد.

فعالیت 800 مربی در رشته بادی پامپ

وی در بخش پایانی صحبت های خود به ارائه آماری از خانواده این رشته ورزشی پرداخت و گفت: در حال حاضر کمیته بادی پامپ در 25 استان کشوربه علاوه جزیره کیش فعال است و طبق بررسی ها حدود 800 مربی به شکل رسمی وسازماندهی شده در این ورزش فعالیت می کنند.همچنین بر اساس آمارها رشته ورزشی بادی پامپ در تمامی باشگاه هایی که رشته های آمادگی جسمانی را دارند فعال است.در بخش آموزشی نیز از زمان شکل گیری کمیته بادی پامپ حدود 2هزار نفر در دوره های آموزشی ما شرکت کرده اند.

مسئول کمیته بادی پامپ فدراسیون آمادگی جسمانی در پایان حضور این کمیته در مجموعه فدراسیون آمادگی جسمانی را به فال نیک گرفت و گفت: قطع به یقین با حمایت های ریاست فدراسیون و ظرفیت های خوب این ورزش می توانیم جایگاهی بهتر در سطح کشوربرای این ورزش جذاب متصور باشیم و طیف بیشتری از مردم را جذب آن کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.