امکان برقراری تماس ویدیویی و صوتی در پلتفرم X

پلتفرم X (توییتر سابق) اعلام کرد که قصد دارد قابلیت تماس ویدئویی و صوتی را به این برنامه اضافه کند.

به گزارش تکناک، در اوایل ماه جولای توسط آندریا کانوی طراح پلتفرم X،  به آن اشاره شده بود. از آن زمان به بعد مشخص شده است که ارجاعات به این قابلیت در کدهای برنامه اضافه شده است و نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد احتمالاً این ویژگی با اشتراک فعال X پرمیوم صورت خواهد گرفت.

همانطور که  اولین بار کریس مسینا در تردز آن را فاش کرد این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد که انتخاب کنند چه کسی می‌تواند با آنها تماس بگیرد، و اینکه آیا تماس‌ها برای آن نمایه فعال می‌شوند یا خیر.

علاوه بر این، کریس در ادامه بخشی از کد را نشان می‌دهد که به طور خاص به این موضوع اشاره دارد که “تماس‌های صوتی و تصویری ویژگی‌های پرمیوم هستند” و کاربران باید “اشتراک خریداری کنند تا به آن دسترسی داشته باشند”. اینکه تنها به عنوان یک کاربر پرمیوم می‌توانید تماس‌ها را شروع کنید، یا اینکه برای دریافت آن‌ها نیز باید مشترک باشید، هنوز روشن نیست.

در ماه‌های اخیر، X به خدمات اشتراکی پرمیوم خود اقدامات زیادی را اضافه کرده تا از زمان تغییر نام از توییتر، تعداد بیشتری کاربر جذب کند. این اقدامات شامل محدود کردن ابزارهای رایگان قبلی و همچنین پیشنهاد این هستند که پلتفرم به طور کلی مبتنی بر اشتراک باشد، می شود.

در همین حال، متا به توسعه پلتفرم رقیب خود، یعنی تردز، ادامه می‌دهد و با اضافه کردن ویژگی‌های بیشتر، سعی می‌کند کاربران را از X به سمت پلتفرم خود جذب کند، در حالی که رقبا مانند Bluesky و Mastodon نیز از زمانی که ماسک مالکیت X را به دست گرفته‌اند، تعداد متوسطی از کاربران جدید را جذب کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.