هوش مصنوعی اینترنت ماهواره ای را به نقاط دورافتاده می برد

در کانادا، اتصالات ماهواره ای اغلب توسط جمعیت های روستایی و دورافتاده برای دسترسی به اینترنت استفاده می شود، با این حال، این اتصالات مشکل ساز هستند زیرا این فناوری اغلب نادرست عمل می کند و باعث قطع خدمات می شود.

به گزارش تکناک، نابرابری در اتصال به اینترنت بین این مناطق روستایی و مناطق شهری یک موضوع دائمی است که با وجود پیشرفت‌های فراوان تکنولوژی هنوز حل نشده است.

با این حال، ممکن است راه حلی در راه باشد. یادگیری ماشین توسط گروهی از دانشگاهیان از شورای ملی تحقیقات (NRC) و دانشگاه واترلو برای حل این مشکل قدیمی استفاده می شود.

مشخص کردن مسائل قبل از بدتر شدن

روش یادگیری گروه ژنتیک مبتنی بر واریانس چند متغیره که توسط این تیم توسعه یافته است، تعدادی از روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فعلی را برای یافتن ناهنجاری‌ها در ماهواره‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای قبل از تبدیل شدن به مسائل جدی به کار می برد.

پنگ هو، استادیار علوم کامپیوتر و آمار در واترلو و نویسنده مسئول این مطالعه، گفت: برای مناطق دور افتاده در کانادا و سراسر جهان، ماهواره ها اغلب بهترین گزینه برای حفظ دسترسی به اینترنت هستند.

مشکل این است که کارکرد این ماهواره‌ها می‌تواند گران و زمان‌بر باشد و مشکلات مربوط به آنها می‌تواند منجر به قطع ارتباط جمعیت با سایر نقاط جهان شود.

سه مجموعه داده جهانی برای آزمایش روش جدید مورد استفاده قرار گرفت: Soil Moisture Active Passive (ماهواره ناسا که رطوبت خاک را در سراسر زمین نظارت می کند)، کاوشگر آزمایشگاهی علوم مریخ (داده های ماهواره ای مریخ نورد) و مجموعه داده ماشین سرور (به دست آمده از یک ارائه دهنده بزرگ اینترنت).

از نظر دقت، صحت و بازیابی، محققان دریافتند که مدل جدید آنها بهتر از مدل‌هایی است که قبلاً استفاده می‌شدند.

هو گفت: سیستم های شبکه های ماهواره ای در آینده اهمیت بیشتری خواهند یافت. این تحقیق به ما کمک می‌کند تا سیستم‌های ماهواره‌ای قابل اعتماد، انعطاف‌پذیر و ایمن‌تری طراحی کنیم.

اینترنت ماهواره ای چگونه کار می کند

اینترنت ماهواره ای برای پیوند دادن مردم به اینترنت از ماهواره هایی که به دور زمین می چرخند استفاده می کند. این سیستم‌ها به‌ویژه در مکان‌های بدون دسترسی یا جایی که نصب زیرساخت‌های باند پهن استاندارد مانند کابل یا DSL امکان‌پذیر نیست، مفید هستند.

برای اینکه اینترنت ماهواره ای کار کند، سیگنال های داده بین بشقاب ماهواره ای کاربر (ایستگاه زمینی) و ماهواره مدار پایینی زمین ارسال و دریافت می شود. به بیان ساده تر، یک ماهواره در مدار با بشقاب کاربر ارتباط برقرار می کند و ماهواره داده ها را به و از یک ایستگاه زمینی که توسط ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) اداره می شود، ارسال و دریافت می کند.

تأخیر اینترنت ماهواره ای اغلب بیشتر از گزینه های زمینی است. تاخیر وجود دارد زیرا سیگنال باید به فضا سفر کند و برگردد. فعالیت‌های بلادرنگ مانند بازی آنلاین و کنفرانس ویدیویی ممکن است تحت تأثیر این عامل قرار گیرند.

توسعه اینترنت ماهواره ای همچنان ادامه دارد و تلاش هایی برای افزایش سرعت، کاهش تأخیر و گسترش پوشش انجام می شود. این فناوری با ارائه اتصال به اینترنت به مکان‌های محروم و غیرقابل دسترس، اهمیت ویژه‌ای در بستن شکاف دیجیتال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.