هوش مصنوعی بازار فروش پیکسل 8 را داغ می کند

قبل از عرضه سری پیکسل 8 به بازار، کاملاً واضح به نظر می رسید که گوگل برای تقویت گوشی های هوشمند جدید خود به شدت به هوش مصنوعی تکیه کرده است.

به گزارش تکناک، گوشی‌های پیکسل همواره تلاش کرده‌اند تا با استفاده از انواع مختلف هوش مصنوعی، خود را از سایر گوشی‌ها متمایز کنند. با معرفی اولین گوشی پیکسل، گوگل دستگاه را به عنوان “هوش مصنوعی در اولویت” با معرفی Google Assistant به فروش می‌رساند و این تمرکز در سال‌های پس از آن باقی مانده است.

مثال‌های بی‌شماری ، مانند Top Shot و Night Sight در پیکسل 3، استفاده از هوش مصنوعی بر روی دستگاه برای گوگل لنز و برنامه Recorder در پیکسل 4 و غیره، وجود دارد.

شاید بزرگترین تلاش گوگل برای هوش مصنوعی، در سری گوشی‌های پیکسل 6 بود که با معرفی پردازنده تنسور به وجود آمد. این پردازنده به صراحت برای تمرکز بیشتر بر هوش مصنوعی و با توجیهات Abner Li طراحی شده است.

اما تمرکز بر روی هوش مصنوعی همیشه کمی منفعل بوده است، چرا که گوگل پیشرفت‌های عمده‌ای را در زمینه هوش مصنوعی برای پیکسل ایجاد می‌کند اما آنها را با نام‌ها یا عبارات بازاریابی هوشمندانه می‌فروشد.

در گوشی پیکسل 8، کلمه “هوش مصنوعی” در مرکز توجه قرار می‌گیرد. ویدیویی که توسط سایت 91Mobiles منتشر شده است، بسیاری از ویژگی‌های جدیدی که در سری گوشی‌های گوگل پیکسل 8 قرار دارند را نشان می‌دهد و به طور کلی بر ویژگی‌های دوربین برای هر دو دستگاه از جمله قابلیت حذف صدا و موارد دیگر تمرکز شده است.

بسیاری از این ویژگی‌ها به طور قابل توجهی به هوش مصنوعی وابسته هستند، مانند قابلیت جدیدی که به Google Photos امکان تغییر واقعیت چهره‌های افراد در عکس را می‌دهد. در یک پست دیگر، جزئیات بیشتری درباره همه جزئیات دوربین را خواهیم داشت.

در اینجا، ما می‌خواهیم روی تلاش کلی هوش مصنوعی که گوگل ایجاد می‌کند تمرکز کنیم، با این شعار که پیکسل 8 توسط گوگل مهندسی شده و هوش مصنوعی توسط شما کنترل می‌شود.

در تبلیغات بعدی، به امنیت و ایمنی پرداخته می‌شود و بر روی تراشه‌های جدید Titan M2 و Tensor G3 و همچنین VPN Google One تاکید می‌شود. “بررسی ایمنی” نیز به عنوان یک روش برای حفظ ایمنی شما که با شروع شمارش معکوس، در پایان، مخاطبان مشخص شده شما مطلع می‌شوند که شما چک نکردید برجسته می گردد.

اما پس از آن، به هوش مصنوعی و نحوه “صرفه جویی در زمان شما” بازمی‌گردد.

این شامل یک ویژگی جدید دستیار گوگل است که ظاهراً «Summarize» نامیده می‌شود، که در آن دستیار گوگل بسیار سریع با فهرستی از نقاطی که ظاهراً از یک صفحه وب در حال نمایش در کروم تولید می‌شوند، نشان داده می‌شود. ما برای اولین بار شواهدی را کشف کردیم که نشان می دهد گوگل در ماه جولای در حال ساخت این ویژگی است.

سپس در تبلیغات، به طور مختصر به ویژگی‌های Call Screen و Hold for Me، دو ویژگی محبوب ترین گوشی پیکسل، اشاره می‌شود. و در نهایت، و به طور واقعی تمرکز بر هوش مصنوعی را تثبیت می‌کند.

گوگل می‌گوید:این ممکن است شما را متعجب کند، آیا یک گوشی می‌تواند جادویی باشد، نه، این هوش مصنوعی است و این همان چیزی است که ما انجام می‌دهیم.

این تلاش فشرده از سوی گوگل در حوزه هوش مصنوعی  چیز عجیبی نیست، زیرا بعد از شهرت گسترده هوش مصنوعی پس از رونمایی از ChatGPT از سوی OpenAI در سال گذشته، گوگل به رقابت در حوزه هوش مصنوعی مشغول است. همچنین رویداد Google I/O نیز به طور قابل توجهی بر روی هوش مصنوعی تمرکز داشت.

گوشی‌های گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو قرار است در تاریخ 4 اکتبر همزمان با ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 معرفی شوند، و هر دو گوشی قرار است با کمی افزایش قیمت عرضه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.